אחריות על מצבר 

צרו איתנו קשר

אחריות על מצבר אחריות על מצבר 

כמו כל מוצר יקר ערך, כך גם המצבר שלנו צריך להיות בעל אחריות יצרן רשמית.  אורך חיי מצבר ממוצע נע בין שנתיים לארבע שנים, בעוד לנו קיים חלק גדול בשמירה על תפקודו.  אם התגלתה תקלה כלשהי במצבר שלכם, ראשית עליכם לוודא לאיזו חברה הוא שייך. אם המצבר שלכם שייך לחברה המוכרת כאיכותית, סביר להניח שהוא עלה לכם בהתאם, ולכן גם האחריות עליו תהיה ארוכת טווח יותר מאשר למצברים השייכים לחברות פחות טובות.

אם אי פעם יצא לכם לחשוב מה הוא בעצם תפקידו של המצבר ולמה הוא כל כך חשוב לרכב שלכם, אנחנו כאן בשביל להסביר.

המצבר הוא סוללה הנטענת על ידי האלטרנטור ומסייעת בהנעת המנוע על ידי סיבוב המפתח. המצבר אחראי על כל המערכות השונות ברכב המופעלות על ידי חשמל וביניהן- רדיו, מזגן, פנסים, תאורה, מגבים וחלונות.
בשל תפקידו החשוב, כל תקלה, קטנה ככל שתהיה, עלולה לגרום פגיעה במערכות החשמליות ברכב, וסבירות גבוהה שבסופו של דבר, הרכב שלכם יגיע לחוסר תפקוד. לכן עליכם להיות ערניים לנורות הדולקות בלוח המחוונים ולא להתעלם מהן, ובפרט עליכם לשים לב לנורת המצבר, שהיא נועדה על מנת להתריע לנו על תקלה אפשרית במצבר או באלטרנטור המטעין אותו. 

מצבר איכותי = מצבר בעל אחריות

כיום, השוק מציע מגוון רחב של מצברים, כאשר הם נמנים לפי סוגים וחברות שונים. הטובים ביותר נמצאו של ורטה, וולטה, בוש ושנפ.

ברכישת מצבר המוכר כאיכותי, תבטיחו לעצמכם שקט לשנים הקרובות מכיוון שיחד עם איכות המצבר, תקבלו גם אחריות שתספק עבורכם מענה זמין לכל תקלה שלא תהיה. וזאת בשונה מרכישת מצבר זול של חברה פשוטה או כלל לא מוכרת, שבה אתם מסתכנים בקניית מוצר שעלול להתקלקל לפני זמנו המשוער, ולעיתים אפילו במהירות מרובה. במקרה זה, סבירות גבוהה שכאשר תחפשו מענה לעזרה, לא יהיה לכם ממי לקבל אותה.
בשל כך, רוב אנשי המקצוע ידריכו אתכם לבחור במצבר איכותי, גם אם הדבר יצריך מכם לשלם סכום יקר יותר. בינינו, עדיף להשקיע פעם אחת במוצר טוב שיחזיק לכם לכמה שנים טובות, מאשר לקנות מוצר זול שעתיד להתקלקל מהר מהצפוי ויביא איתו הוצאה כספית חוזרת מדי זמן קצר.

 

מספר טיפים שיעזרו לכם להבין כיצד לשמור על המצבר הקיים

אחריות על מצבר-ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להבין כיצד לשמור על המצבר הקיים שלכם על מנת שלא תצטרכו להגיע למצב בו אתם מחליפים מצבר כל תקופה קצרה

בדיקת מים- לרכב שלנו יש מנגנון מיוחד לשמירה על המצבר, מנגנון הקירור. הוא נועד על מנת למנוע את רתיחת המצבר בעת הגעה לטמפרטורות גבוהות על ידי המים שאנו ממלאים במצבר. עליכם לוודא מדי תקופה את כמות המים הקיימת במצבר ולמלא במידת הצורך (מים מזוקקים בלבד). כאשר אין מספיק מים למצבר, הוא מושבת באופן מוחלט. בהיעדר מנגנון זה, ובמצב של חוסר במים, מערכות הרכב החשמליות השונות המופעלות על ידי מחשב הרכב, היו מגיעות להרס מוחלט.

בדיקה שגרתית- בואו נודה באמת, רובנו נוטים לזלזל בבדיקות שגרתיות, בכל נושא שהוא. ובנוגע למצבר, מומלץ ואף חשוב לקחת את הרכב שלכם פעם בשלושה- ארבעה חודשים לבדיקת מצבר שגרתית כללית אצל חשמלאי רכב מוסמך. הוא יבחן מה מצב המצבר שלכם ובכל פעם ידריך אתכם איך נכון לפעול. הוא גם ידע להתריע על הצורך בהחלפת המצבר לאחד חדש לפני שתגיעו למצב בו אתם תקועים בצד הכביש באמצע הלילה.  

כיבוי מלא של הרכב- הימנעו ככל האפשר מהשארת המערכות החשמליות של הרכב דולקות כאשר המנוע כבוי. לא צריך יותר מלשכוח את האורות דולקים לכמה שעות, או לשבת עם רדיו מופעל כדי להעביר את הזמן בתוך רכב כבוי בשביל לגרום נזק למצבר שלכם. מכיוון שהאלטרנטור מטעין את המצבר רק כאשר המנוע דולק אתם גורמים למצבר שלכם להמשיך לעבוד, אך בלי הגורם המטעין אותו. פעולות אלה גורמות לו להתרוקן ויתכן והוא יפסיק לעבוד באופן מוחלט.

אחריות על מצבר – כפי שכבר הבנו, אחריות רשמית וארוכה תלויה באיכות המצבר, מה שבעצם מצביע על מחירו הלא מועט. אך, מצאנו גורם המשפיע על מחיר מצבר חדש שתוכלו להתפשר עליו על מנת לצמצם עלויות

מגוון מהחברות המציעות שירותי מצברים, לרוב יציעו לכם להאריך את תקופת האחריות לטווח זמן ארוך יותר בתוספת תשלום. שימו לב, אורך חיי מצבר ממוצע לא עולה על 4 שנים. לכן, במידה שמציעים לכם להאריך את האחריות לטווח העולה על יותר מ3 שנים, הפעילו שיקול דעתכם האם זה משתלם עבורכם. בסופו של דבר, גם אם המצבר שלכם נמצא תקול לאחר 3 שנים ותוקן על ידי נציגי החברה, סביר להניח שמספר חודשים לאחר מכן כבר תצטרכו להחליפו לאחד חדש.


שימו לב, בחנו היטב את מה שמוכרים לכם ואל תתפתו לרכוש מצבר זול. ככל שהמצבר שלכם יהיה איכותי יותר, כך, עם שמירה נכונה, הוא ישמר זמן רב.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!