השירות שיציל אותך: החלפת מצבר רכב

צרו איתנו קשר

החלפת מצבר רכבמצבר רכב הוא אחד מן החלקים החשובים ביותר ברכב, שכן הוא זה האחראי לספק את החשמל למערכות השונות הזקוקות לו. בניגוד למערכות אחרות, שהשפעתן מצומצמת יותר, מצבר רכב אחראי על אספקת חשמל למערכות רבות, בהיקף גדול, שלכולן תפקיד קריטי. אם לא היה חשמל רק לרדיו – דיינו. עם אורות ופנסים שלא נדלקים, היה מסוכן מאוד אבל הינו יכולים לחכות לבוקר אבל כאשר מערכת ההתנעה לא עובדת בגלל שאין חשמל  – אנחנו בבעיה רצינית מסדר גודל אחר.

מה שמתסכל עוד יותר עם בעיות מצבר רכב, הן שהבעיות לא כל כך נדירות. תמיד יכולות להיות בעיות במנוע, אבל בעיות במצבר שכיחות יותר, הרבה פעמים בגלל שימוש לא נכון שלנו עצמנו. לא מעט פעמים נתקל באנשים שנתקעו כאשר מת להם המצבר או באנשים שמתחננים לעזרה בהתנעה עם כבלים. אבל יש גם בשורות טובות: למרות השכיחות הרבה יחסית, הטיפול הוא פשוט וגם החלפת מצבר היא עסק לא מורכב מאוד. 

סוף לתסכולים

נכון, מאוד מתסכל להיתקע כשאתם ממש ממהרים, להזמין גרר, לחכות, לגרור את הרכב למוסך, להמתין לתיקון אחרי כל המכוניות שהיו לפניך ולהסתובב בתחבורה ציבורית בשביל להגיע  בעצמך למוסך. לכן, תמיד מומלץ לבצע את טיפול בבעיות של מצבר רכב, במקום שבו נתקעת. כן, עד כדי כך פשוט. להרים טלפון אלינו, ואיש שירות שלנו, מיומן ומקצוען, מגיע עד אליך בתוך פרק זמן קצר ביותר, מאתר את התקלה, מתאים לך מצבר רכב רלוונטי במידה והקודם סיים תפקידו, מתקין אותו במהירות ואתה ממשיך לדרכך. בלי להסתבך, בלי להתאמץ, בזריזות וברמת איכות הגבוהה ביותר.

אז נכון, שירותי החלפת המצבר עד הבית שלנו, הם נפלאים ויחסכו לכם כסף רב, אנרגיות, זמן וכאבי ראש אבל תרשו לנו לספר לכם קצת על הסיבות מדוע המצבר מתרוקן או מת ובייחוד איך תוכלו למנוע, ככל הניתן מקרים כאלו. לפעמים המצבר מת כי הוא הגיע לגיל מופלג. זה בסדר. תקראו לנו ונחליף אותו במהרה אבל במקרים אחרים, אולי תוכלו להימנע מלהגיע למצב זה.

זיהוי הצורך בהחלפת מצבר רכבזיהוי הצורך בהחלפת מצבר רכב

ראשית נלמד איך ניתן לזהות תקלות הקשורות למערכת אחרות (גם אם הן חלק מתהליך "חשמול" הרכב) או שהן נובעות מאותה "בטרייה" הנקראת מצבר רכב. לא סתם אמרנו בטריה כי זה הדימוי הטוב ביותר. כמו בטריה שתוציאו משלט הוא לא יעבוד וכמו שהבטריה נחלשה, השלט יעבוד לעיתים רחוקות ויעשה בעיות – כך זה גם מצבר רכב. המצבר אחראי על אספקת חשמל למערכות הרכב החשמליות, שהן קריטיות לתהליך ההתנעה של הרכב. אם יש לנו כפתור התנעה או מפתח ואנו מסובבים אותו ואין התנעה, תגובה או רעש – הרי שיתכן שיש בעיה עם מצבר רכב. 

זה לא אומר כמובן שהבעיה בהכרח במצבר. ישנן מערכות נוספות שיכולות לשתק את ההפעלה. למשל טעות פשוטה בהקשת הקוד בקודן או אפילו פיוז אחד שנשרף, וכן בעיות מורכבות יותר כמו בעיות בסטרטר של הרכב ואפילו בחלקים הכרוכים בהפקת החשמל של הרכב כמו האלטרנטור. לצערנו, אין דרך אמיתית לאזרח הפשוט להבחין שהבעיה היא דווקא באלטרנטור ולא במצבר ולהפך. תמיד כדאי לפנות בעניין לשירותי מצבר עד הבית ולנו יש את היכולת לזהות. אבל בדיקה ראשונית שגם אתם יכולים לנסות מוצעת כאן לפניכם:

מצבר רכב אחראי על אספקת חשמל לכלל מערכות הרכב. כך שאם הוא תקול אף מערכת לא תקבל חשמל. אם מדובר בפיוז שנשרף, אז חשמל לא יפעל למשל באורות שלשם הפיוז מוכוון אבל יהיה חשמל ברדיו. אם מדובר בסטרטר, לא תוכלו להתניע אבל יהיו אורות. לעומת זאת, אם אף מערכת חשמלית לא עובדת כיאות – כנראה שיש צורך בהחלפת מצבר רכב. אגב, ברוב המקרים תוכלו לזהות את הבעיה כבר לפני ההתנעה, במידה והשלט רכב לא מצליח לפעול. נכון, יתכן ומדובר בבטריה של השלט אבל אז תחוו נסיגה בפעולתה כמה ימים לפני. מצבר רכב יכול להתרוקן בפתאומיות.

כיצד מצבר רכב מתרוקן?

יש כמה סיבות להתרוקנות או למוות של מצבר רכב, חלקן טבעיות חלקן נוכל להפחית בשימוש נכון. הסיבה הראשונה במעלה להתרוקנות היא רכב שלא נעשה בו שימוש זמן רב. לא לחינם שמעתם המלצות על התנעת רכב כל כמה ימים אם אתם לא עושים בו שימוש והוא רק חונה או המלצה לתת מפתחות רכב לחבר, כדי שייגש ויתניע את הרכב פעם בכמה ימים אם אתם נעדרים או נסעתם לחו"ל. הסיבה לכך היא שכדי שהמצבר יקבל חשמל ויאגור אותו, הוא צריך לקבל אותו מחלק שנקרא אלטרנטור, שמספק את החשמל, רק כשהמנוע עובד. אם האלטרנטור לא עובד תקופה ארוכה, המצבר מתבלה ונפגע.

מקרה אחר שגורם להתרוקנות ופגיעה במצבר הוא של השארת מערכות החשמל דולקות, כאשר הרכב אינו מונע. בייחוד הדברים אמורים לגבי תאורה ופנסי הרכב. המצבר, ימשיך לספק חשמל אבל לא יקבל חשמל למילוי עצמו מהאלטרנטור הכבוי. לאט לאט הוא יתרוקן. לכן, הקפידו בנושא זה. ולבסוף, כמו כולנו, גם המצבר מגיע לסיום חייו באופן טבעי. נהוג להעריך את חיי המצבר בשימוש רגיל בכ-3 שנים. כמובן שיש כאלו שיחזיקו יותר אבל הבלאי שלהם יגרום לתקנות קטנות. גם אם קראתם לנו לתקן לכם בעיית מצבר במהירות ובנוחות ואנחנו יכולים להתניע את הרכב, במקרים מסוימים ובמידה והמצבר כבר מילא את שנותיו, יהיה נכון להחליף אותו ולהימנע מבעיות שיצוצו חדשות לבקרים עם מצבר ישן.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!