מצבר לסיאט איביזה

צרו איתנו קשר

מצבר לסיאט איביזהבמידה שהמצבר שלכם לא תקין יש להחליף אותו באופן מידי. אך לפני שאתם מחליפים את המצבר חשוב מאוד לרכוש מצבר שמתאים לרכב שלכם. החלפת מצבר מצריכה הבנה בפרטים טכניים קטנים. על מצבר לסיאט איביזה נרחיב במאמר הבא. 

 

מצבר לסיאט איביזה- מה זה מצבר?

מצבר הוא סוג של סוללה בעלת אנרגיה חשמלית. המצבר אחראי להפעלת המנוע ולהפעלת המערכות החשמליות השונות ברכב בהן המזגן, התאורה ואמצעי המדיה השונים. 

המצבר הראשון הומצא לפני כ-150 שנים על ידי רופא צרפתי בשם נסטון פלנטה שגילה שהשרייה של עופרת בחומצה גורמת ליצירת זרם חשמלי שניתן להטעינו מחדש. 

המצבר מכיל 3 מרכיבים עיקריים- 

  • קוטב חיובי
  • קוטב שלילי
  • אלקטרוליט

תקלה בכל אחד מהרכיבים עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך למצבר. 

מצבר לסיאט איביזה- כיצד נבחר מצבר?

כאשר צריך להחליף מצבר לרכב יש לבחור מצבר מתאים. קודם כל חשוב לוודא שמדובר במצבר שמתאים לרכב הן מבחינת מידות חיצוניות והן מבחינת כושר ההנעה או הפריקה שנדרש לרכב. לשם כך יש להתייעץ עם יבואן הרכב או עם ספר הרכב. מלבד לכך, יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים שיעזרו לבחור את המצבר המתאים לרכב- 

  • המנוע- הפרמטר הראשון שיש לקחת בחשבון בבחירת מצבר לסיאט איביזה הוא סוג המנוע. חשוב להתאים את המצבר למנוע של הרכב, לנפח שלו ולעוצמה שלו. נפח המנוע ישפיע על קיבולת המצבר הדרושה מבחינת אמפר. כך ניתן לבחור בין מצברים של 12 אמפר למצברים שמגיעים עד 100 אמפר ויותר. 
  • החברה היצרנית- ההמלצה היא לבחור במצבר לסיאט איביזה של אחת החברות המובילות בשוק. קיימות חברות יצרניות רבות כאשר הבולטות בהן יהיו שנפ, ולטה, ורטה ובוש. 
  • המלצת המוסך- במידה שאתם לא בטוחים איזה מצבר מתאים לסיאט איביזה ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע שמבינים וידעו להמליץ לכם. 
  • אחריות- כאשר אתם רוכשים מצבר חשוב לוודא שהמצבר מגיע עם אחריות. בדרך כלל מדובר באחריות מינימלית של 12 חודשים אך יש חברות שמציעות אחריות ארוכה יותר. אל תוותרו על אחריות ברכישת מצבר חדש. 
  • המחיר- המחיר של המצבר תלוי בגורמים שונים כמו סוג המצבר, הגודל שלו, החברה היצרנית ועוד. ההמלצה שלנו היא לבחור במצבר איכותי ולא להתפשר על המצבר הזול ביותר. 

 

מצבר לסיאט איביזה- מה המצבר המתאים?

סיאט איביזה הוא רכב קטן שמיוצר על ידי חברת איביזה הספרדית. מאחר שמדובר ברכב קטן, יש לבחור מצבר לסיאט איביזה בקיבולת של 55 אמפר או 60 אמפר. מדובר במצברים עם קיבולת נמוכה יחסית שמתאימים לרכבים עם נפח מנוע קטן יחסית. ההמלצה היא לבחור במצבר לסיאט איביזה מאחת החברות המובילות בשוק בהן בוש, וולטה, שנפ או ורטה. 

מצבר לסיאט איביזה- סימני זיהוי למצבר מרוקן

במידה שהמצבר לא תקין יש להחליף אותו במצבר חדש. אך כיצד תדעו אם המצבר לא תקין? במצב כזה יש מספר סימנים שמעידים על מצבר מרוקן- 

  • הרכב מניע בקושי או לא מניע כלל- במידה שאתם לא מצליחים להניע את הרכב אחת האפשרויות היא שמדובר במצבר מרוקן. יכולות להיות סיבות נוספות כמו פיוז שרוף, תקלה בסטרטר או קודן שננעל. על מנת להיות בטוחים אם מדובר במצבר או לא יש לשים לב גם לשאר המערכות החשמליות ברכב ולבדוק האם הן עובדות. אם המצבר תקול אף אחת מהמערכות החשמליות לא תפעל. 
  • כאשר אתם מנסים להניע את הרכב יש רעש של תקתוק או ניסיון התנעה. 
  • כאשר אתם מדליקים את המזגן או האורות, התאורה בלוח השעונים תראה עמעומים. 
  • חסרים מים במצבר- כאשר הרכב עמד זמן רב יכולים להיות חסרים מים במצבר. לכן חשוב לבדוק את מפלס המים. לשם כך יש לפתוח את הפקקים ולבדוק את ששת התאים של המצבר. בדקו את המים בתאים השונים והסתכלו על הגובה שלהם ועל הצבע שלהם. המים צריכים להיות בצבע שקוף וגובה המינימום להם צריך להיות כגובה הלוחות. במידה שחסרים מים יש להוסיף מים מזוקקים בלבד. את המים הוסיפו עד לגובה של 6 מ"מ מתחת לקצה של תא המילוי. לבסוף יש להדק את הפקקים ולהניע את הרכב על ידי כבלים. חשוב מאוד להוסיף מים מזוקקים בלבד מאחר שמים רגילים פוגעים במוליכות של האלקטרוליט. 

קראו עוד: כמה עולה מצבר ואיזה כדאי לקנות?

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!