מצבר לקיה ספורטאז

צרו איתנו קשר

רכבי קיה ספורטאז מגיעים עם מפרט טכני נהדר, הרכבים כבשו את עולם הג'יפים בישראל. בשל גודל מנוע וכוח סמ"ק גדול אנחנו צריכים להתאים את המצבר בצורה נכונה. רכבי קיה ספורטאז' בעלי מנעד של 2,000-2,500 סמ"ק ולכן, המצבר המתאים יהיה מצבר 62-66 אמפר.

איך בוחרים מצבר לקיה ספורטאז?

התאמה היא קריטית בתחום המצברים, אנחנו לא רוצים לבחור מצבר גדול או נמוך ממה שהמנוע דורש. אי התאמה יכולה להוביל לתקלות רבות ולמעשה, מיאיך בוחרים מצבר לקיה ספורטאז? התאמה היא קריטית בתחום המצברים, אנחנו לא רוצים לבחור מצבר גדול או נמוך ממה שהמנוע דורש שיעבוד הכי קשה יהיה וסת המתח שצריך להתמודד עם עוצמות גבוהות ביחס למכשירי חשמל שלא דורשים גובה כזה. הבחירה שלכם היא בין מצברי 62 אמפר ועד 64 אמפר, זאת בהתאם לנפח המנוע. מעבר לבחירת האמפר יש לקחת בחשבון עוד מספר דברים כאשר אתם רוכשים מצבר:

  • בדיקה חיצונית – בדיקה חיצונית מאפשרת לכם לבחון האם למצבר יש סדקים או שברים. חשוב לבדוק בקפידה את כל חלקי המצבר כדי להיות בטוחים שהמצבר אטום לחלוטין. במקרה בו המצבר עם סדקים נוזל המצבר עלול לפגוע ברכיבים השונים בתא המנוע.
  • תאריכים – יש לנו שני תאריכים שנרצה לבדוק לפני שאנחנו מתקינים מצבר: תאריך ייצור ותאריך תפוגה. תאריך תפוגה הוא התאריך בו המצבר כבר אינו כשיר לשימוש, תאריך התפוגה צריך להיות מעל 3 עד חמש שנים שזהו אורך חיי המצבר. התאריך השני הוא תאריך הייצור והוא משקף לנו כמה זמן יישב המצבר על המדף. נרצה לבחור במצבר שלא יישב מעל חצי שנה על המדף כדי למנוע סבירות גבוהה לתקלות או שאפילו מדובר על מצבר שכבר עבר שימוש ותיקון.
  • מותג – אנחנו בעת תחרות, אבל כאשר מדובר על המצבר שלנו נרצה לבחור בחברה מוכרת. קיימות חברות רבות בתחום המצברים, חלקן חדשות וחלקן פחות חדשות. הבחירה שלכם צריכה להיות מבוססת על חוות דעת, אחריות ואמינות החברה. החברות המומלצות הן: שנפ, וולטה, וורטה ובוש.

כמה עולה מצבר לקיה ספורטאז?

יצרנית אמפר מחיר
שנפ 62 אמפר החל מ-450 ש"ח
וולטה 62 אמפר החל מ-500 ש"ח
וורטה 62 אמפר החל מ-600 ש"ח
בוש 62 אמפר החל מ-600 ש"ח
שנפ 66 אמפר החל מ-550 ש"ח
וולטה 66 אמפר החל מ-650 ש"ח
וורטה 66 אמפר החל מ-700 ש"ח
בוש 66 אמפר החל מ-700 ש"ח

זהו ממוצע המחירים עבור מצברי 62-66 אמפר של החברות המובילות בתחום ייצור המצברים. חשוב לדעת, המחיר משתנה בהתאם לאיכות המצבר אבל לא רק. חברת שנפ היא החברה המובילה והנרכשת ביותר בישראל למרות שהמחיר שלה נמוך משמעותית מחברות בוש וורטה. הסיבה לפער המחירים היא מכיוון ששנפ היא חברה תוצרת כחול-לבן ואינה עוסקת בייבוא מוצרים.

הדגש החשוב ביותר הוא לבדוק מה כוללת האחריות שמגיעה עם המצבר ולמשך איזו תקופה. חברת בוש וחברת וורטה ידועות בתור חברות המעניקות אחריות לטווח של מעל 20 חודשים, אחריות מלאה. לעומת זאת, כאשר מדובר על חברת וולטה יש לשים לב לאותיות הקטנות ולדעת שלרוב האחריות תהיה כ-12 חודשים בלבד.

מצבר לקיה ספורטאז –  טיפים

במהלך ימי החורף ובכללי יש נהלים שצריך לקיים כדי להבטיח שאורך חיי המצבר יישמר לטווח הארוך. לפני שאתם מתחילים בנסיעה המתינו עד שהרכב יתחמם מעט, אם אתם לא נמצאים בסביבה וודאו שהרכב עדיין יהיה מונע אחת לשלושה ימים במשך 20 דקות והטיפ החשוב ביותר – התאימו את המצבר לרכב בצורה מקצועית בהתאם לספר הרכב.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!