החלפת מצבר מחיר, חדש או משומש וסוגי מצבר שונים

צרו איתנו קשר

החלפת מצבר מחירבישראל התפתח מאוד בשנים האחרונות השירות של החלפת מצברים עד הבית או הגעת איש שירות לצורת החלפת מצבר עד המקום שבו נתקעת. יש לשירות זה יתרונות רבים. הוא חוסך את ההמתנה לגרר, הגרירה, הנסיעה למוסך, ההמתנה במוסך ובעצם בזבוז יום שלם. במקום זה, במקום שנוח לכם, או במקום שנתקעתם בו, בלי לזוז ובתוך כשעה, איש מקצוע מגיע ומחליף עבורכם את המצבר וכל המשבר- מאחוריכם.

למרות שאנחנו מספקים את השירות הזה ורבים רואים בנו את החברה המובילה בתחום, אנחנו רוצים ללמד אתכם כמה דברים חשובים על החלפת מצבר. החל מאיזה סוג מצבר מתאים? מצבר מחיר וההשפעות השונות עליו, האם להחליף למצבר חדש לגמרי או משומש? ובכלל, איך ניתן לשמור על המצבר שלא יתרוקן במהרה. עבורנו, כחברה המובילה בישראל בתחום החלפת המצברים עד הבית, אנחנו שמים דגש לא רק על מקצועיות אלא גם על יושרה והגינות. כדי שלא תפלו בפח עם חברות אחרות וכדי שתחסכו מעט כסף, הנה מדריך קצר.

החלפת מצבר מחיר: איזה רכב יש לכם?

הבסיס להכל הוא סוג הרכב שלכם. משום שישנה חובה להתאים את המצבר לדגם הרכב, שנת יצורו, נפח המנוע של הרכב וכמובן לסוג הרכב עצמו. כאשר אנחנו מדברים על סוג הרכב, אנחנו בעצם מדברים על שני דברים. הראשון הוא האם מדובר ברכב בנזין או דיזל. לא תמיד יש הבדלים בין מצבר דיזל למצבר רכב בנזין ולא תמיד יש הבדל בכל מצבר מחיר ביניהם אבל חשוב לדעת שהעומסים על רכבי דיזל גבוהים יותר (לרוב הם גם יהיו רכבים מסחריים) ולכן סביר להניח שאורך החיים שלהם יהיה קצר יותר וכן כדאי לבקש עבורם אחריות גדולה יותר.

הנקודה השנייה סביב סוגיית סוג הרכב נוגעת לרכב רגיל מול רכב היברידי. כאן ההמלצה היא יותר גורפת ומבודלת. רכב רגיל משתמש במצבר חומצה-עופרת. רכב היברידי יהיה עם מצבר אחר. אפילו רכבים חצי היברידים, אלו שמכבים את עצמם בכל עצירה – יצטרכו מצבר אחר, ששמו סטארט אנד סטופ. הכיבוי כל רגע של המנוע ברכבים אלו, אומנם חוסך בדלק ובזיהום אוויר אבל מעמיס מאוד על המצבר. הוא צריך לסייע בהנעה, פעמים רבות בנסיעה קצרה. לכן המצבר שלו מסוג סטארט אנד סטופ, בנוי כדי להיות מסוגל לכך.

החלפת מצבר מחיר: מצבר מחיר לפי דגם ושנתון

בואו נניח שיש לכם בבית שלושה רכבי קיה. זוהי יצרנית פופולארית על נהגי ישראל, כך שלכם יש קיה ספורטאז' כקרוסאובר, לאשה קאיה משפחתית ולבת הגדולה קיה פיקנטו זעירה. אף על פי שכל המכוניות מתוצרת קיה, יש צורך עבורם במצברים בעלי אמפר שונה ולפיכך מצבר מחיר שלהם יהיה שונה. מה יקרה אם תשימו מצבר שמתאים לקיה פיקנטו בספורטאז? ובכן, לא דברים טובים. המצבר יתקשה לספק את המתח והאנרגיה למכלולי הרכיבים הזקוקים לחשמל ברכב וכן אורך חייו יתקצר במהירות. שלא לדבר על תקלות חמורות יותר. 

עכשיו, במקרה שהגעתם להחליף כבר מצבר לספורטאז שלכם, כדאי שתדעו שספורטאז' משנתון 2022, מכילה מצבר אחר מספורטאז' משנתון 2015, למשל. בחדשה, יש מערכות משוכללות שלא היו בשנתונים הקודמים ולכן על המצבר להיות מסוגל לספק להן חשמל. מצבר מחיר של חדש, גם יעלה במעט יותר יקר. אבל לא זה המקום לחסוך בכסף. קנו את המצבר המדויק ביותר עבור הרכב שלכם. 

החלפת מצבר מחיר: כך תשמרו על המצבר

מצבר מחיר הוא לא דבר גבוה מאוד אבל עדיין, אף אחד לא אוהב להוציא 400 ₪ סתם כך. לכן, חשוב שתשמרו על המצבר שלכם, כדי שלא יתקלקל וחייו לא יקוצרו. זה המקום להגיד, מצבר, כמו בני אדם, לא חי לנצח. לרוב מקובל שאורך חיי מצבר, בנסיעות ממוצעות הוא בין 3-4 שנים. לאחר מכן, נדרש להחליפו באופן יזום, לפני שתזדקקו להחלפתו באופן מפתיע כשהוא ישבוק חיים פתאומית.

לצערנו, שימוש לא נכון ואחזקה לא נכונה של המצבר יכולה לקצר את החיים שלו. מה זה שימוש לא נכון? למשל אם אתם שוכחים בלילה את האורות דולקים ברכב. למשל אם נאלצים להמתין למשהו או מישהו ואתם מכבים את המנוע אבל נשארים שעות ארוכות על מזגן דלוק. למשל שאתם לא מתניעים את הרכב תקופה ארוכה והוא עומד בחניה עזוב. 

המשותף לכל הדברים הללו, הוא שהמצבר מספק מתח שמכלולים שונים ברכב אבל אינו נטען בעצמו. הוא רק מספק חשמל ומתרוקן, אבל כל עוד המנוע אינו דלוק ומפעיל את האלטרנטור, שתפקידו להטעין מחדש ולמלא את המצבר, המצבר יתרוקן לאט לאט וחייו יסתיימו.

החלפת מצבר מחיר: מצבר מחיר חדש או ישן? 

מצבר מחיר הוא סוגיה חשובה אבל הוא לא יכול להיות חזות הכל. קודם כל, ההמלצה שלנו, גם עם מצבר מחיר במקרה זה גבוהה יותר, הוא לרכוש מצבר של חברות מוכרות. חברות אלו מציגות מצברים מתקדמים וחזקים וכן הם מספקים אחריות טובה. כנ"ל גם לגבי סוגיית מצבר חדש או יד שניה. זה לא שמצבר יד שניה לא יכול לעבוד טוב, אבל הסיכון רב יותר. אם אתם קצרים במזומנים ואין ברירה, הקפידו לוודא כי אורך החיים ותאריך התפוגה המוטבעים עליו- נותנים לכם מרווח זמן מספק וכן הקפידו על רכישה ממשווק מורשה, כך שתבטיחו שלא תקבלו מצבר מזויף.

אם אתם צריכים החלפת מצבר כנראה שהמצבר שלכם גמור וגרם לכך שנתקעתם עם הרכב. במצב כזה יש לכם שלוש אפשרויות- להזמין גרר למוסך, לנסות להתניע את הרכב על ידי כבלים ולנסוע למוסך, או האפשרות הקלה, המהירה והפשוטה ביותר- להזמין שירותי החלפת מצבר עד הבית. על החלפת מצבר ועל כמה היא עולה נרחיב במאמר הבא. 

 

החלפת מצבר מחיר- מה זה מצבר?

מצבר לרכב הוא כלי שצובר בתוכו אנרגיה חשמלית. המצבר הראשון הומצא לפני כ-150 שנים, על ידי רופא צרפתי בשם נסטון פלנטה. נסטון פלנטה, גילה שכאשר מבצעים השרייה של עופרת בחומצה, נוצר זרם חשמלי שניתן להטעינו מחדש, ובדיוק כך עובד המצבר. 

המצבר, הוא סוללה בעלת אנרגיה חשמלית שאחראית על המערכות החשמליות ברכב ביניהן התאורה, מערכת השמע, הג'י פי אס, החלונות, המזגן ועוד. כמו כן, המצבר מסייע להתנעת המנוע. כלומר, התפקיד של המצבר הוא להפעיל את כל המערכות החשמליות הקיימות ברכב. במידה שהמצבר לא תקין, המערכות החשמליות לא יעבדו בצורה תקינה. 

אחד הדברים החשובים להבנה במצבר לרכב הוא העובדה שהמצבר מטעין את עצמו. המצבר מקבל חשמל מהאלטרנטור שעובד רק כאשר הרכב מונע. כלומר, ככל שבעל הרכב נוסע עם הרכב בתדירות גבוהה והנסיעות שלו ארוכות ובכבישים מהירים, המצבר יטעין את עצמו ויישאר תקין לאורך זמן רב יותר. לעומת זאת נסיעות קצרות עם מהירות נמוכה, יגרמו לכך שהמצבר לא יצליח להטעין את עצמו שוב ושוב ויחזיק לזמן קצר יותר. כמו כן, חשוב מאוד לא להשאיר את הרכב זמן רב ללא תנועה כלל. לכן, אם אתם נוסעים לתקופה לחופשה בחו"ל לדוגמא, חשוב מאוד לבקש ממישהו שיתניע עבורכם את הרכב וייצא לסיבוב קצר על מנת שהמצבר לא יתרוקן. 

 

החלפת מצבר מחיר- מה הגורמים לריקון המצבר?

כנראה שיותר מפעם אחת, נכנסתם לרכב, ניסיתם להתניע וגיליתם שהמצבר מרוקן. יש שלושה גורמים מרכזיים לכך-

  • רכב שעמד זמן רב בלי לזוז- נסעתם לחו"ל? בתקופת הקורונה לא יצאתם כמעט מהבית? במידה שהשארתם את הרכב ללא תנועה במשך זמן רב, יש סיכוי גדול שהמצבר של הרכב יתרוקן. כפי שציינו קודם, המצבר מטעין את עצמו בזמן נסיעה. לכן, במידה שלא הנעתם את הרכב, המצבר לא יקבל חשמל ובסופו של דבר יתרוקן. לכן, חשוב להניע את הרכב לא מספר ימים. 
  • השארתם אורות דלוקים- אחת הסיבות הנפוצות לריקון המצבר היא השארה של אורות דולקים. כפי שציינו, המצבר מספק חשמל למערכות הרכב השונות ביניהן אורות הרכב. המצבר מוטען בזמן שהרכב מונע ולכן אם הרכב כבוי והאורות דלוקים, בסופו של דבר המצבר יתרוקן. בדיוק כמו סוללה של טלפון שלא תקבל טעינה ותעבוד זמן רב. 
  • מצבר ישן- מצב מחזיק בין שלוש לארבע שנים בממוצע. 

 

החלפת מצבר מחיר- סימני זיהוי למצבר מרוקן או גמור

קיימים מספר סימני זיהוי שיכולים להזהיר אתכם שהמצבר מרוקן- 

  • הרכב מניע בקושי או לא מניע כלל. במצב כזה אחת הסיבות לכך היא המצבר. מלבד למצבר יכולות להיות סיבות נוספות כמו פיוז שרוף, תקלה בסטרטר או קודן שננעל. אז על מנת להבין שאכן מדובר במצבר יש לשים לב לשאר המערכות החשמליות ברכב. במידה שהמצבר מרוקן אף מערכת חשמלית לא תפעל. כמו כן, בדקו האם השלט של הרכב פותח אותו. אם לא, הדבר יכול להעיד על בעיה חשמלית ועל כך שהמצבר אשם. 
  • בהנעת הרכב יש רעשים של תקתוקים או של ניסיון הנעה. 
  • כאשר אתם מדליקים את המזגן או האורות, התאורה בלוח השעונים תראה עמעומים. 
  • חסרים מים במצבר, דבר זה מעיד על רכב שעמד זמן רב. כאשר חסרים מים, ניתן לפתור את הבעיה על ידי הוספת מים ואז התנעה על ידי כבלים. 

החלפת מצבר מחיר- שירותי החלפת מצבר

אז הרכב לא מניע ואתם חושדים שהמצבר אשם בכך. במצב כזה תוכלו להזמין שירותי החלפת מצבר. שירותים אלה מגיעים אליכם עד הבית, לעבודה, למכולת או לאן שתבחרו. עם שירות החלפת מצבר יגיעו אליכם מכונאים מיומנים להם יהיו מספר מצברים שונים ברכבם. 

המצברים המומלצים בשוק הם מצברים של חברות ורטה, וולטה, שנפ ובוש. כבר בשיחת הטלפון תוכלו להגיד לאיש המקצוע איזה מצבר אתם רוצים ולהתאים אותו לרכב שלכם. 

כאשר איש המקצוע יגיע, הוא קודם כל יבדוק את המצבר ויבחן האם התקלה באמת במצבר. אם התקלה לא במצבר, המכונאי ינסה לפתור אותה אך לא תמיד יוכל ואז יפנה את התקלה למוסך. 

במידה שהתקלה במצבר איש המקצוע יחליף אותו עבורכם. 

 

החלפת מצבר מחיר- אז כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה שירות החלפת מצבר, שכן המחיר תלוי בגורמים שונים כמו גודל המצבר, סוג המצבר ועוד. 

ריכזנו לכם טווח מחירים הכוללים את מחיר המצבר ואת שירות החלפת מצבר- 

  • המחיר להחלפת מצבר סטנדרטי ינוע בין 500 לבין 800 שקלים, בהתאם לגודל המצבר. 
  • המחיר להחלפת מצבר סטרט אנד סטופ ינוע בין 800 לבין 1,500 שקלים, בהתאם לגודל המצבר. 
  • המחיר לבדיקת רכב ללא החלפת מצבר תנוע בין 200 ל-300 שקלים. 

קראו עוד: מצבר לרכב עד הבית

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!