איזה מצבר מתאים לרכב שלכם?

צרו איתנו קשר

 אם הגעתם לקריאת שורות אלו, ככל הנראה שהגיע הזמן שלכם להחליף מצבר ואתם מתלבטים איזה מצבר מתאים לרכב שלכם?. בימינו קיימים סוגים שונים של מצברים ועל מנת להפיק מהרכישה את המקסימום, חשוב מאוד לדעת לבחור בצורה נכונה ושתהיה התאמה מרבית בין סוג המצבר, המאפיינים הטכניים שלו ובין דרישות הרכב שלכם. אז איך יודעים איזה סוג מצבר מתאים לרכב? המשיכו לקרוא ותבינו.

 

התאמת מצבר לרכב – לפי מידת האמפר

מידת האמפר היא אחד הדברים החשובים ביותר כאשר בוחרים מצבר לרכב. מדובר בערך מספרי שלמעשה מראה את עוצמת המצבר או במילים אחרות – כמה זרם הוא מסוגל לספק פר שעת עבודה כאשר הוא אינו ניזון מהאלטרנטור. ככל שמדובר במצבר גדול יותר, כך ערך האמפר שלו יהיה גדול בהתאם והוא יהיה מתאים לרכבים שדורשים יותר כוח לשם הנעתם ותמיכה במערכות חשמליות רבות ומורכבות יותר.

 

ניתן לחלק את רמות האמפר במצברים באופן הבא:

  • מצברים קטנים – מצברים שמתאימים לטרקטורונים, קטנועים או אופנועים ומגיעים בכוח של עד 25 אמפר.
  • מצברים בינוניים – מתאימים לרכבי מיני, סופר-מיני, רוב המשפחתיות, מסחריות קטנות וכל זה בכוח של עד 70 אמפר.
  • מצברים גדולים – מצברים עם כוח של יותר מ-70 אמפר אשר מתאימים למסחריות גדולות, משפחתיות חזקות ביותר (כגון מדגם מרצדס), משאיות, טרקטורים, אוטובוסים וכו'.

 

התאמת מצבר לרכב צריכה לקחת בחשבון פעמים רבות גם תוספות והרחבות שונות, כגון חיבור מקרר לרכב, מערכות סאונד משופרות, אבזור חשמלי בקרוואנים ועוד, מה שמשפיע על מידת האמפר של המצבר המתאים ביותר לרכב.

 

מאפיינים נוספים שקובעים איזה מצבר מתאים לרכב שלכם

ישנם עוד מאפיינים שחשוב להתייחס אליהם בעת בחירת מצבר מתאים:

  • סוג המצבר – האם הרכב שלכם עובד בטכנולוגיית התנעה רגילה או שמותקנת בו מערכת סטארט-סטופ? האם המצבר אמור להיות מותקן בכלי רכב תפעולי חשמלי או אולי לספק חשמל למערכות חשמליות ביאכטה או קרוואן? בהתאם לזאת יש לבחור בסוג מצבר שפועל טכנולוגיה מתאימה, כגון מצבר עופרת-חומצה רגיל, מצבר ג'ל פריקה עמוקה, מצבר EFB, מצבר AGM, מצבר Start-Stop, מצבר ליתיום ועוד.
  • מתח עבודה – יש להתאים את מתח העבודה של המצבר לאלמנט שטוען אותו בפועל. אם מדובר במצבר שנטען על ידי רשת החשמל, הוא יגיע עם שנאי מיוחד. אם מדובר במצבר רכב שנטען על ידי האלטרנטור, יש לוודא כי שניהם פועלים באותו המתח. עבור רוב רובם של כלי הרכב הסטנדרט הוא של 12 וולט.
  • קיטוב – ישנם מצברים שמגיעים עם חיבור שלילי שממוקם בצד שמאל שלהם ואילו אחרים בצד ימין. יש להתאים את הקטבים בצורה הנכונה לדרך שבה הם ממוקמים ברכב עצמו. לא כדאי ולא מומלץ לבצע שינויים חשמליים ברכב רק בגלל שרוכשים מצבר שאינו מתאים!

לבירור על דגמים ספציפיים ניתן לעבור לטבלה שתעזור לכם להבין איזה מצבר מתאים לרכב שלכם לפי דגם הרכב.

 

 

האם כל מצבר מתאים לכל רכב?

אז  כפי שבוודאי הבנתם, התשובה לשאלה האם כל מצבר מתאים לכל רכב היא ממש לא! כל סוג ודגם של רכב מגיע עם הוראות יצרן לגבי המצבר המתאים ביותר ולנהג הממוצע לא תמיד קל להבין את מה שכתוב בספר הרכב, במיוחד כאשר גם בתוך סוגים ודגמים מסויימים ישנה תת חלוקה בהתאם לסוג המנוע (דיזל, דלק) וגורמים אחרים שמשפיעים על סוג המצבר הנדרש ומאפייניו (למשל, דפוס הנהיגה, תוספות שונות שישנן ברכב ועוד).

לכן, כדאי לכם לפנות מראש אל ספק מצברים איכותי. גורם מקצועי, אמין ובעל ניסיון, שידע איזה מצבר ואיזו רמת אמפר מתאימים לרכב שלכם באופן מושלם ויוכל לספק לכם פתרון עד הבית 24/7, כולל התקנה.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!