איזה סוגי תיבות הילוכים קיימים ברכבים ואיך מבדילים ביניהם?

צרו איתנו קשר

תיבות הילוכים הן מרכיב קריטי במערכת ההילוכים של כל רכב, שכן הן אחראיות על העברת הכוח מהמנוע לגלגלים. הם מגיעים בסוגים שונים, לכל אחד יתרונות וחסרונות ייחודיים משלו. במאמר זה נבחן את סוגי תיבות ההילוכים השונים הקיימים בכלי רכב וכיצד ניתן להבחין ביניהם. לאחר הקריאה תבינו טוב יותר על תיבת הילוכים של אוטו גיר וסוגים אחרים של רכבים.

תיבות הילוכים ידניות

תיבות הילוכים ידניות הן הסוג הישן והבסיסי ביותר של תיבת ההילוכים. הם כוללים דוושת מצמד בה על הנהג להשתמש כדי לשלב ולנתק את המנוע מתיבה. לתיבות הילוכים אלו יש בדרך כלל ארבעה עד שישה הילוכים קדימה, כאשר כל הילוך מספק יחס העברה ספציפי שקובע את מהירות הרכב.

כדי להבדיל בין תיבת הילוכים ידנית מסוגים אחרים, חפש דוושה שלישית (המצמד) בצד הנהג של תא הרגליים. כמו כן, מחלף ההילוכים ממוקם בדרך כלל על קונסולה מרכזית או על הרצפה, והנהג חייב להעביר הילוך ידני על ידי הזזת ההילוכים למעלה או למטה.

תיבות הילוכים אוטומטיות

תיבות הילוכים אוטומטיות הן הסוג הנפוץ ביותר של תיבת הילוכים בכלי רכב מודרניים. בניגוד לתיבות הילוכים ידניות, הן אינן מחייבות את הנהג להעביר הילוכים ידנית. במקום זאת, הם משתמשים בממיר מומנט כדי להחליף הילוכים אוטומטית על סמך מהירות הרכב ועומסו.

כדי להבחין בין תיבת הילוכים אוטומטית, חפש מחלף הילוכים בקונסולה המרכזית או בעמוד ההגה. ל-shift יש בדרך כלל תבנית "P-R-N-D" (חניה, רוורס, ניטראלי, הנעה), והנהג בוחר את ההילוך הרצוי על ידי הזזת ההילוך למצב המתאים.

תיבות הילוכים רציפה (CVT)

תיבות הילוכים CVT הופכות פופולריות יותר ויותר בכלי רכב מודרניים, במיוחד במכוניות היברידיות וחשמליות. הם פועלים על ידי שימוש בחגורה או בשרשרת כדי לשנות את יחס ההילוכים ברציפות, ולספק האצה חלקה ויעילות דלק משופרת.

כדי להבחין בין תיבת הילוכים CVT, חפש מחלף הילוכים עם דפוס "L-D-B" (נמוך, הנעה, בלם) או ללא הילוכים כלל. במקום הילוכים מסורתיים, תיבות הילוכים CVT משתמשות בחגורה או בשרשרת כדי לשנות את יחס ההילוכים באופן רציף.

תיבות הילוכים כפולת מצמדים (DCT)

תיבות הילוכים DCT הן סוג של תיבת הילוכים ידנית אוטומטית המשתמשת בשני מצמדים כדי לספק החלפות הילוכים מהירות וחלקות. הם נמצאים בדרך כלל בכלי רכב בעלי ביצועים גבוהים, מכיוון שהם מספקים החלפות הילוכים מהירים יותר ותאוצה משופרת.

כדי להבחין בתיבת הילוכים DCT, חפש מחלף הילוכים עם דפוס "P-R-N-D-S" (חניה, רוורס, ניטרלי, הנעה, ספורט). הנהג בוחר את ההילוך הרצוי על ידי הזזת ההילוכים למצב המתאים, ותיבת ההילוכים משתמשת בשני מצמדים כדי לספק החלפת הילוכים מהירה וחלקה.

תיבת הילוכים ידנית אוטומטית (AMT)

תיבות הילוכים AMT הן סוג של תיבת הילוכים המשתמשת במערכת אוטומטית להעברת הילוכים. הן דומות לתיבות הילוכים ידניות, אך הנהג אינו צריך להשתמש בדוושת מצמד כדי לשלב ולנתק את המנוע מתיבה.

כדי להבחין בין תיבת הילוכים AMT, חפש מחלף הילוכים עם דפוס "P-R-N-D-M" (חניה, רוורס, ניטרלי, הנעה, ידני). הנהג בוחר את ההילוך הרצוי על ידי הזזת ההילוכים למצב המתאים, ותיבת ההילוכים משתמשת במערכת אוטומטית כדי לשלב ולנתק את המנוע מתיבה.

תיבות הילוכים לרכב חשמלי (EV)

תיבות הילוכים EV הן סוג של תיבת הילוכים הספציפית לכלי רכב חשמליים. בניגוד לתיבות הילוכים מסורתיות, אין להן הילוכים, אלא משתמשים בתיבת הילוכים עם הילוך יחיד כדי להעביר כוח מהמנוע החשמלי לגלגלים.

כדי להבחין בין תיבת הילוכים EV, חפש מחלף הילוכים עם דפוס "P-R-N-D" (חניה, רוורס, ניטראלי, הנעה) או ללא מחלף הילוכים כלל. במקום הילוכים, תיבות הילוכים EV משתמשות בתיבת הילוכים עם הילוך יחיד, המעבירה כוח מהמנוע החשמלי לגלגלים. כלי רכב חשמליים הופכים פופולריים יותר בשל ההשפעה הסביבתית הנמוכה יותר ויעילותם משופרת.

לסיכום, לרכבים יכולים להיות סוגים שונים של תיבות הילוכים, שלכל אחת יתרונות וחסרונות ייחודיים משלה. הבנת הסוגים השונים של תיבות ההילוכים וכיצד להבחין ביניהן יכולה להיות מועילה בעת רכישת רכב או פתרון בעיות הילוכים. בין אם אתה מעדיף את השליטה בתיבת הילוכים ידנית, את הנוחות של תיבת הילוכים אוטומטית או האצה חלקה של תיבת CVT, יש שם תיבת הילוכים שמתאימה לך.

 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!