איך לתחזק מצברי שנפ

צרו איתנו קשר

מי מאיתנו לא חושש מהגרוע מכל – לקום ליום עבודה בבוקר, להתארגן בזריזות, לשתות את הקפה של הבוקר, ואולי אפילו להספיק להכניס איזה משהו לפה, להיכנס לאוטו… והוא לא מניע! לחץ, חשש מפקקים, איחור לעבודה, הבן יאחר לבית הספר ומה לא… המצבר שבק חיים.

פה אנחנו נכנסים לתמונה, ובדיוק בשביל למנוע סיטואציה כזו.

מצבר הרכב הוא אמנם אביזר בעל כוח רב, אך הוא מתחמם בקלות, ומופעל עליו לחץ רב, וזו הסיבה שחשוב כל כך לשמור על התחזוקה שלו בצורה נכונה.

אז איך מתחזקים את מצבר שנפ בצורה הטובה ביותר? כיצד שומרים עליו תקין לשנים רבות?

 

בדיקה חיצונית

בדקו שאין על המצבר נוזל כלשהו. על פי רוב נוזל על המצבר או סביבו נובעים מדליפה או נזילה של חומצת המצבר. אם כך, במידה וזיהיתם נוזל נקטו בפעולות הבאות:

  • בדקו שאין סדקים או שברים בקופסת המצבר, כולל מכסה המצבר.
  • בדקו שכל החיבורים תקינים.
  • ודאו שאין קורוזיה (חלודה). אם זיהיתם קורוזיה – שטפו אותה במים חמים עד כמה שאפשר. במידה והמצב חמור – פנו לחשמלאי מוסמך.

בדיקת גובה המים

 

האוטו לא הניע ומיד דמיינתם את הגרוע מכל… הלך המצבר! ייתכן שאכן זה המקרה, אבל לא בהכרח. פעמים רבות המצבר לא תקין עקב מחסור במים. אם אינכם בטוחים כיצד לעשות זאת, פנו לחשמלאי מוסמך. כך או כך, בצעו את הבדיקה באופן הבא:

  • פתחו את הפקקים ובדקו את תא מילוי המים.
  • בדקו את ששת תאי המצבר.
  • בדקו את גובה הנוזל בתאים. במצב תקין הנוזל מגיע לכל הפחות לגובה הפלטות.

 

כיצד ממלאים מים?

ראשית, יש להיצמד להוראות היצרן. מצברי שנפ הינם יקרים, ומעבר לפן הבטיחותי אינכם משתוקקים להוצאה מיותרת. השתמשו במים מזוקקים, ושפכו אותם לפתח הייעודי עד לגובה של 3 מ"מ מתחת לקצה תא המילוי. הקפידו על ניקיון, סדר, דיוק, וחיזוק הסוגרים הרלוונטיים.

מומלץ לבצע את הבדיקות פעם בכמה חודשים. כפי שאתם רואים הבדיקות קלות ופשוטות.

טיפ שלנו – שימו תזכורת כל שלושה חודשים בפלאפון הנייד ותחסכו הרבה כסף. כמו כן, אם אתם בחופשה בחו"ל או לחלופין לא מתכננים לנסוע ברכב למשך תקופה ארוכה – מומלץ לנתק את המצבר מהרכב.

יתר על כן, אנו ממליצים בחום ללבוש בעת הבדיקה ציוד מגן – בגדי מגן, כפפות מגן ומשקפי מגן.

 

 

 

בונוס: טיפים בעת רכישת מצבר

כאשר אתם קונים מצבר, אשר כפי שצוין מופעל עליו לחץ רב בעת פעילות הרכב, אנו ממליצים:

  1. עמידות בפני רעידות – בעת הנסיעה, ובמיוחד בשטח\במפגש עם פסי האטה או לחלופין בכל כביש משובש (וצערנו לא חסרים כאלו בארץ) תנודות הרכב משפיעות על המנוע ועל המצבר. לאורך זמן תנודות אלו עשויות לשבש את תקינות המצבר. על כן, ודאו לפני הרכישה שהמצבר בדרגת העמידות הגבוהה ביותר לרעידות.
  2. אקלים – ודאו שהמצבר עמיד בפני כל סוגי האקלים ובמיוחד במקרים של שינויי מזג אוויר. כלומר, אם לצורך העניין המצבר מתקשה להתחמם בחורף – מדובר בבעיה שעלולה לעלות לכם ביוקר. על כן, בדקו בעת הרכישה שאכן קיימת עמידות גבוהה לכל תנאי מזג האוויר.

בכל מקרה – במידה וקורה לכם מצב ובו המבצר שובק חיים ביכולתכם להנות משירות החלפת מצבר עד הבית, ובכך, תחסכו את הזמן של הגעה למוסך ועיכובים נוספים.

 

 

 

 

 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!