ההבדל בין מצבר סטארט סטופ למצבר רגיל

צרו איתנו קשר

מצברי סטארט סטופ הם מצברים אשר מותאמים לרכבים מיקרו היברידיים. מדובר על רכבים אשר מכבים את עצמם בזמני עצירה מוחלטת. אם אתם שואלים את עצמם איזה מצבר מתאים לרכב שלכם ומה ההבדל בין מצבר סטארט סטופ למצבר רגיל, כדאי שתמשיכו לקרוא את המאמר הבא שיעניק לכם את המידע אודות מצברי סטארט סטופ.

טכנולוגיית סטארט סטופ- במה מדובר?

חשוב לדעת כי מצבר סטארט סטופ הוא מצבר הרלוונטי לרכבים שפועלים בטכנולוגיה המדוברת. מדובר על טכנולוגיה אשר גורמת לכיבוי של המנוע כאשר הרכב עוצר ברמזור, בפקק תנועה או בכל זמן אחר. עבור רכבים בטכנולוגיית סטארט סטופ ניתן למצוא כיום שני סוגי מצברים עיקריים:

המצבר הראשון הוא מצבר EFB- מדובר על מצבר אשר מאופיין בטכנולוגיה מתקדמת ביותר שמאריכה את חיי המצבר וכן מקצרת את הלוחות הקיימים במצבר. ברכבים בעלי טכנולוגיה זאת יכולת ההתנעה הרבה יותר גבוהה מרכבים שבהם יש מצברים רגילים. למצברים הללו יש יכולת פריקה וטעינה גבוהים הרבה יותר ממצברי חומצה סטנדרטיים.

המצבר הראשון הוא מצבר AGM- מדובר על טכנולוגיה חדשה. המצברים אוטומטיים ולא דורשים תחזוקה או טיפול והם מותאמים למערכת סטארט סטופ וכן מותאמים לרכבי יוקרה בצורה הטובה ביותר.

כל היתרונות במצברי סטארט סטופ

למצברי סטארט סטופ יש מגוון יתרונות שונים: ראשית כל, אורך חיי מצבר סטארט סטופ גבוה הרבה יותר מאורך חייו של מצבר רגיל. הקיבולת של המצבר המדובר גבוהה עד כ80 אחוזים לעומת מצברים רגילים שמספקים 40 אחוזים. מעבר לכך, המצברים המדוברים עמידים מאוד בפני התנעות חוזרות. מכיוון שרכבים בטכנולוגיית סטארט הם רכבים שהמנוע שלהם כבה בכל פעם שיש עצירה, הרי שיש צורך שיהיה בהם מצבר שיצליח להתמודד עם ההתנעות המרובות בצורה הטובה ביותר ומצברי סטארט סטופ הם מצברים שיכולים להתמודד עם המצב בצורה ראויה.

מעבר לכך, מצברי סטארט סטופ הם מצברים עמידים בפני טמפרטורות קיצוניות וכן הם אטומים מפני שפיכה של חומצה שיכולה להתרחש במקרי קיצון של תאונת דרכים או התהפכות של הרכב.

מה ההבדל בין מצבר סטארט סטופ למצבר רגיל והאם חובה להתקין אותו?

ההבדל העיקרי בין מצבר סטארט סטופ למצבר רגיל כרוך בעמידות של המצבר והיכולת שלו להישאר תקין לאורך זמן גם לנוכח ההתנעות המרובות של רכב בעל מערכת סטארט סטופ. בעוד שלמצבר רגיל ייגרם נזק כתוצאה מעצירות והנעות מרובות של הרכב, הרי שלמצבר סטארט סטופ לא יגרם נזק.

חשוב מאוד לבדוק מה יצרן הרכב ממליץ בכל הנוגע למצבר המתאים לרכב שלכם. כל יצרני הרכבים חייבים לעמוד בדרישות הרלוונטיות לתקן. מערכת סטארט סטופ מותקנת בכל רכב שיוצר החל משנת 2013 ומכיוון שזו דרישת החוק מיצרני הרכבים, במרבית הרכבים החדשים כיום יש צורך במצבר סטארט סטופ ואם מדובר על רכב ישן יותר, יש צורך לבדוק בספר הרכב איזה סוג מצבר צריך להתקין ברכב.

חשוב להבין כי התקנת מצבר רגיל ברכב שבו יש צורך להתקין מצבר סטארט סטופ תעשה נזק לרכב שכן, מצבר פשוט ורגיל לא יהווה תחליף ראוי לרכב שיש בו מערכת סטארט סטופ אשר מיועדת לפריקה וטעינה בעת עצירה של רכב. מצבר סטארט סטופ הוא מצבר חזק יותר ממצבר רגיל והוא היחיד שמתאים לרכב שמבוסס על טכנולוגיה זאת.

אם לא נשמעים להוראות היצרן של הרכב, עלולים לפגוע באחראיות של יצרן הרכב או לגרום נק לרכב.

כמה יעלה לכם מצבר סטארט סטופ?

אם אתם שואלים את עצמכם כמה יעלה לכם מצבר סטארט סטופ, כדאי שתדעו כי מדובר על מצבר שהעלות שלו תהיה גבוהה יותר מעלות של מצבר רגיל שכן, הוא מצבר חזק וחדשני יותר. מערכת סטארט סטופ כשלעצמה היא מערכת מתקדמת וחדשנית שמטרתה היא להקטין את זיהום האוויר ואת צריכת הדלק של הרכב.

מצברי סטארט סטופ אינם מיוצרים בישראל ולכן העלות שלהם גבוהה. כמו כן, גם עלות הייצור שלהם גבוהה יותר מעלות הייצור של מצברים רגילים ועל כן, הם יהיו יקרים יותר מהם. העלות תשתנה בהתאם לסוג המצבר הספציפי שאתם זקוקים לו, בהתאם לסוג הרכב שלכם. חשוב לרכוש את המצבר המדובר רק מחברה אמינה המציעה את המצברים של היצרניות המובילות ביותר בתחום. אם אתם מעוניינים לרכוש מצבר סטארט סטופ איכותי במחיר משתלם, להזמנה בקרו באתר IDM מצברים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!