החלפת מצבר לקטנוע

צרו איתנו קשר

החלפת מצבר לקטנוע היא מלאכה די פשוטה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להסיר את המצבר מתא המצברים (המיקום משתנה מקטנוע לקטנוע), לנתק את קוטבי הפלוס והמינוס ולהכניס את המצבר החדש. אמנם זה נשמע פשוט, אבל רצוי לתת לבעל מקצוע לבצע את העבודה כדי להבטיח חיבור תקין. מעבר לכך, בעל מקצוע יכול להצביע ולבחון האם התקלה נמצאת במצבר או בגורם אחר.

החלפת מצבר לקטנוע – מתי מחליפים מצבר?

לפני שאתם רצים להחליף את המצבר, תחילה יש לוודא שהתקלה אכן נמצאת במצבר ולא ברכיב אחר בקטנוע. אלו הם הסימניםהחלפת מצבר לקטנוע היא מלאכה די פשוטה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להסיר את המצבר מתא המצברים (המיקום משתנה מקטנוע לקטנוע) המעידים על כך שהמצבר בקטנוע התרוקן:

  1. הנעה – הנעה לא סדירה וקושי של האופנוע להידלק מעידה על מצבר מרוקן. הסימן העיקרי הוא קושי, שהמצבר כן מנסה להניע את המנוע אבל המנוע לא מונע. אם יש תקתוק בזמן סיבוב הסטרטר ולחיצה את ההנעה כן זה מאותת על כך שהמצבר מרוקן.
  2. תאורה – בדומה לרכבים, גם כאשר המצבר בקטנוע מתרוקן האורות יהבהבו בזמן שהקטנוע דולק. אם התאורה לא סדירה וגם יש קשיים בהנעה כל הסימנים מצביעים על כך שאתם צריכים להחליף מצבר.
  3. תאריך – כן, גם למצברים יש תאריך תפוגה. בעת ההתקנה אתם יכולים לוודא מהו תאריך התפוגה של המצבר ואם אתם חוששים שהמצבר של התרוקן, תוכלו לפתוח את תא המצברים ולבחון מהו תאריך התפוגה של המצבר. תאריך תפוגה שפג תוקפו לא בהכרח מעיד על כך שהמצבר הוא הבעיה, אך בהחלט מגדיל את הסיכויים.

ככה תחסכו החלפת מצבר לקטנוע

ברגע בו אתם בוחרים בחברה מקצועית ממנה אתם רוכשים את המצבר, אין שום סיבה שהמצבר לא יעשה את העבודה לאורך שלוש עד חמש שנים. עם זאת, כאשר ההתנהלות שלכם בשוטף אינה באה לטובת המצבר, כך הסיכויים לכך שהמצבר יתרוקן לפני הזמן מתגברים. אלו הם הדברים שאתם צריכים לשים לב אליהם בשוטף:

  1. אחסון – אם יש לכם את האפשרות, רצוי לאחסן את האופנוע במקום מוצל. אחסון במקום מקורה מאריך את אורך חיי המצבר ומאפשר לו להתנהל נכונה מול תנאי מזג אוויר קיצוניים.
  2. הנעה סדירה – אם אתם לא מתכוונים לנסוע בקטנוע במהלך הימים הקרובים אתם אולי תחסכו בדלק, אבל אתם מעמידים את המצבר בפני סיכון. אנו ממליצים אחת לשלושה ימים להניע את הקטנוע למשך 20 דקות לפחות (רצוי כל יום).

כמה עולה החלפת מצבר לקטנוע?

קיימים סוגים שונים של קטנועים ולכל קטנוע יש את המנוע הייחודי שלו. המצבר חייב להיות מותאם לקטנוע, לדוגמא ג'וי רייד 125 ידרוש מצבר 9 אמפר לעומת טימקס שדורש 10 אמפר. המחירים של המצברים לקטנוע נעים בטווח זהה יחסית ומתחילים החל מ-375 ש"ח ועד כ-700 ש"ח. עיקר המחיר משתנה לא ביחס לגובה האמפר, אלא ביחס לחברה בה אתם בוחרים. שלושת החברות המומלצות הן: שנפ, וורטה ובוש. מלבד לחברות אלו יש את חברות וולטה וסטארט-אפ שהן בטווח מחירים זהה לשנפ, אך פחות מומלצות.

רגע לפני החלפת מצבר לקטנוע

יש לכם אפשרות להזמין גרר בעלות שנעה בין 150-200 ש"ח לדרך בינעירונית או להזמין מוסך עד הבית בעלות כוללת זהה. יש לכם אפשרויות נוספות כמו הנעת מצבר עם כבלים, יש לוודא האם המצבר שלכם כשיר לקבל זרם מרכב פרטי – אנו ממליצים לחבר כבלים מקטנוע לקטנוע. מעבר לכך, תוכלו לרכוש מטען מיוחד שמטעין מצברים ועובד בדומה לכבל התנעה – זמן ההמתנה לטעינה מלאה עומדת על כמה שעות.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!