החשיבות של החלפת שמן גיר ברכב

צרו איתנו קשר

לדברי מומחי ומהנדסי רכב, אחת הסיבות העיקריות מאחורי כשל בהילוכים היא חוסר טיפול ותחזוקה, ושמן גיר חיוני לתפקוד חלק של הגיר, ההילוכים ושאר מרכיבי המפתח של המכונית שלכם, כך שעם הקפדה על שירותי תחזוקה ותיקונים של הרכב, ניתן לשמור על מערכת הגיר פועלת בצורה חלקה.

החלפת שמן גיר משמנת את הרכיבים הפנימיים הקריטיים של הרכב, לצד ההגנה עליהם מפני נזקי חום, קורוזיה, שפשופים וחריצים, וחשוב להבין את הנקודה הזו מכיוון שכל צורה של רשלנות עם הקפדה על תחזוקה שוטפת לרכב, עלולה לגרום להידרדרות של מערכת ההילוכים.

הסיכונים בהימנעות מהקפדה על החלפת שמן גיר מתבטאים בביצועי המכונית בטווח הארוך, בתרחישים שיובילו לעלויות מוגברות שכן ייתכן שיהיה צורך להחליף לחלוטין את החלקים בחדשים.

 

איזה שמן הכי מתאים לתיבת ההילוכים?

יש לקחת בחשבון כמה שיקולים בבחירת השמן או חומר הסיכה המתאים לתיבת ההילוכים, כמו למשל:

סוג תיבת ההילוכים. יש לקחת בחשבון את המידות, סוג המתכת של תיבת ההילוכים, סיבוב ההילוכים ותכונות ההזזה, ולבדוק גם אם המארז פתוח או סגור.

תנאי הפעלה. בחירת חומר הסיכה תלויה במידה רבה גם בעומס, בהלם ורטט, בתכונות נגד שחיקה ובלחץ, וכל השיקולים האלו חיוניים לבחירת השמן המתאים לתיבת ההילוכים.

שיקול הטמפרטורה. קיימות דרגות שונות של שמן זמינות בחנות שמוכרת מוצרי ואביזרי רכב, לטמפרטורות שנעות בין נמוכות מאוד, עד בינוניות, ולטמפרטורות חמות או קיצוניות, ולכן מומלץ לפנות לחוות דעת מומחה לפני שאתם קונים את השמן המתאים, ולקבל ממנו גם המלצות מקצועיות בכל הנוגע לתדירות החלפת שמן גיר.

 

שיקולים נוספים שיש לתת עליהם את הדעת בכל הנוגע לתחזוקת הרכב

מלבד גורמים אחרים אלה כגון סביבת תיבת ההילוכים, יש לקחת בחשבון את מידת האנטי קורוזיה, שכן לחלק מהשמנים יש תכונות אנטי קורוזיה משופרות כדי לאזן את המצב ולהוסיף לחיי השירות של הנוזל באירועים כגון חשיפה לאבק, לחות, אלמנטים מזיקים, ועוד

יש לבדוק גם את תנאי התחזוקה מכיוון שנוזל סינטטי יכול להניב חיסכון תפעולי פוטנציאלי ולאפשר עמידה בכל הדרישות על ידי מתן רמות גבוהות של בטיחות ועמידות לטווח הארוך.

 

האם שמן גיר ונוזל הילוכים זהים?

קיימת טעות נפוצה בקרב משתמשים לפיה שמן גיר ונוזל הילוכים זהים, אבל זוהי טעות, מכיוון שהתשובה הנכונה לשאלה המבלבלת הזו היא שהם שונים, ושני סוגי חומרי הסיכה מיוצרים למטרות שונות ויש להם תכונות ייחודיות.

שמן גיר מיועד במיוחד לשימוש בתיבות הילוכים ידניות כאשר נוזל הילוכים מיועד לשימוש במערכות הילוכים של רכבים אוטומטיים. שמן גיר הוא חומר צמיגי מדי עבור כלי רכב עם מערכות הילוכים אוטומטיות ועלול לגרום לסתימה בין הרכיבים.

לכן לפני רכישת הסוג הנכון של חומרי סיכה, חשוב להקפיד לעיין במדריך למשתמש כדי להבין את המידע הנוגע לחומרים הבטוחים שניתן להכניס לרכב.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!