התאמת מצבר לרכב

צרו איתנו קשר

התאמת מצבר לרכבהמצבר הראשון הומצא לפני כ-150 שנים על ידי רופא צרפתי בשם נסטון פלנטה שגילה שכאשר משרים עופרת בחומצה מתקבל זרם חשמלי שניתן לטעון מחדש. מאז השתדרגו והשתכללו המצברים וכיום קיימים מצברים מסוגים שונים, בגדלים שונים, של חברות שונות שמתאימים לרכבים שונים. על התאמת מצבר לרכב נסביר במדריך הבא. 

 

התאמת מצבר לרכב- מה זה?

המצבר, הוא סוללה בעלת אנרגיה חשמלית שאחראית על המערכות החשמליות ברכב ביניהן התאורה, מערכת השמע, הג'י פי אס, החלונות, המזגן ועוד. כמו כן, המצבר מסייע להתנעת המנוע. כלומר, התפקיד של המצבר הוא להפעיל את כל המערכות החשמליות הקיימות ברכב. במידה שהמצבר לא תקין, המערכות החשמליות לא יעבדו בצורה תקינה. 

אחד הדברים החשובים להבנה במצבר לרכב הוא העובדה שהמצבר מטעין את עצמו. המצבר מקבל חשמל מהאלטרנטור שעובד רק כאשר הרכב מונע. נסיעה ברכב תטעין את המצבר ותשמור אותו תקין לאורך זמן רב יותר. כלומר, ככל שבעל הרכב נוסע עם הרכב בתדירות גבוהה והנסיעות שלו ארוכות ובכבישים מהירים, המצבר יטעין את עצמו ויישאר תקין לאורך זמן רב יותר. לעומת זאת נסיעות קצרות עם מהירות נמוכה, יגרמו לכך שהמצבר לא יצליח להטעין את עצמו שוב ושוב ויחזיק לזמן קצר יותר. כמו כן, חשוב מאוד לא להשאיר את הרכב זמן רב ללא תנועה כלל. לכן, אם אתם נוסעים לתקופה לחופשה בחו"ל לדוגמא, חשוב מאוד לבקש ממישהו שיתניע עבורכם את הרכב וייצא לסיבוב קצר על מנת שהמצבר לא יתרוקן. 

התאמת מצבר לרכב- שירותי החלפת מצבר

אז הרכב לא מניע ואתם חושדים שהמצבר אשם בכך. במצב כזה תוכלו להזמין שירותי החלפת מצבר. שירותים אלה מגיעים אליכם עד הבית, לעבודה, למכולת או לאן שתבחרו. עם שירות החלפת מצבר יגיעו אליכם מכונאים מיומנים להם יהיו מספר מצברים שונים ברכבם. 

המצברים המומלצים בשוק הם מצברים של חברות ורטה, וולטה, שנפ ובוש. כבר בשיחת הטלפון תוכלו להגיד לאיש המקצוע איזה מצבר אתם רוצים ולהתאים אותו לרכב שלכם. 

כאשר איש המקצוע יגיע, הוא קודם כל יבדוק את המצבר ויבחן האם התקלה באמת במצבר. אם התקלה לא במצבר, המכונאי ינסה לפתור אותה אך לא תמיד יוכל ואז יפנה את התקלה למוסך. 

במידה שהתקלה במצבר איש המקצוע יחליף אותו עבורכם. 

אם אתם צריכים החלפת מצבר כנראה שהמצבר שלכם גמור וגרם לכך שנתקעתם עם הרכב. במצב כזה יש לכם שלוש אפשרויות- להזמין גרר למוסך, לנסות להתניע את הרכב על ידי כבלים ולנסוע למוסך, או האפשרות הקלה, המהירה והפשוטה ביותר- להזמין שירותי החלפת מצבר עד הבית.

התאמת מצבר לרכב- דגשים חשובים

כפי שהבנו, קיימים מצברים מסוגים שונים, של חברות שונות ובגדלים שונים. אז כיצד נבצע התאמת מצבר לרכב? ישנם מספר דגשים חשובים שיעזרו לכם לעשות זאת- 

  • המנוע- הדבר הראשון והחשוב ביותר שיעזור לכם לבחור את המצבר הוא סוג המנוע. המצבר צריך להתאים למנוע של הרכב, לנפח המנוע ולעוצמה שלו. נפח המנוע ישפיע על קיבולת המצבר הדרושה מבחינת אמפר. כלומר, מנוע בעל נפח מנוע קטן יוכל להסתפק במצבר 12 אמפר ואילו מנוע בעל נפח מנוע גדול לדוגמא של משאית יצטרך מצבר של כ-100 אמפר. מומלץ להתייעץ עם יבואן הרכב או ספר הרכב בנוגע לאמפר/ שעה ועמידות המצבר בפריקה. כמו כן חשוב להתאים את כושר ההנעה והפריקה שנדרשים לרכב.
  • מידות הרכב- חשוב להתאים את המצבר לרכב גם מבחינת המידות החיצוניות שלו. 
  • התאמה למדינות חמות- דבר חשוב מאוד בעת רכישת מצבר חדש, הוא לוודא כי הוא מתאים לשימוש במדינות חמות. מצברים רבים מגיעים עם ריכוז חומצה גבוה שאינו מתאים לתנאי מזג אוויר חמים, כמו בארץ, לכן חשוב לוודא זאת מראש. מצבר המותאם למדינות חמים דורש ריכוז חומצה נמוך יותר. המצברים המתאימים ביותר לשוק המקומי הם מצברי קלציום- היברידי. מצברים אלה הינם בעלי איבוד מים בינוני, בעלי עמידות גבוהה בחום ובפריקה. לעומת זאת, מצברי קלציום- קלציום לא מאבדים מים כמעט בכלל אך בעלי עמידות נמוכה לחום ולפריקה. 
  • מצבר בעל עמידות גבוהה בפריקות עמוקות ובעל עמידות בפני רעידות של הרכב. 
  • המחיר- המחיר של המצבר תלוי בגורמים שונים כמו סוג המצבר, הגודל שלו, החברה היצרנית ועוד. ההמלצה שלנו היא לבחור במצבר איכותי שיישמר לכם לאורך זמן. שימו לב שברוב המקרים המחיר של המצבר יכלול בתוכו גם את מחיר ההחלפה של המצבר. ממוצע המחירים עבור החלפת מצבר רגיל נעה בין 500 ל-800 שקלים ואילו של מצבר סטארט סטופ בין 800 ל-1,500 שקלים. 
  • החברה היצרנית- קיימות חברות יצרניות רבות למצברים. ההמלצה שלנו היא לבחור באחת מהחברות שנפ, ולטה, ורטה ובוש. 
  • המלצת המוסך- תמיד תוכלו ללכת ולהתייעץ עם אנשי מקצוע איזה מצבר הכי טוב בשבילכם. 
  • אחריות- חשוב לרכוש מצבר שמגיע עם אחריות. האחריות המינימלית למצבר היא 12 חודשים, אך יש חברות שמציעות אחריות ארוכה יותר. אל תתפשרו על אחריות בעת רכישת מצבר חדש. 
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!