חיבור מצבר

צרו איתנו קשר

חיבור מצברהתלבשתם ואתם כבר מוכנים לצאת לעבודה, כוס הקפה רותחת, אתם נכנסים לרכב אבל הרכב לא מניע, מבאס. כאשר רכב לא מניע זה לא יכול להעיד על תקלות שונות, אך ברוב המקרים ייתכן והבעיה היא המצבר שלכם. כרגע יש לכם כמה אפשרויות כדי להתמודד עם התקלה: חיבור מצבר חדש, הנעה עם כבלים או לקרוא לבעל מקצוע. 

הנעה עם כבלים – לא תמיד עובד

ברגע בו מצבר מתרוקן, יש אפשרות להניע אותו עם כבלים. גם אם המצבר שלכם חדש יכול להיות שהמצבר מתרוקן עקב טעות מהצד שלכם. לדוגמה, כאשר לא נוגעים ברכב הרבה זמן בגלל סיבות כאלה ואחרים, המצבר לא מקבל אותות חשמל מהאלטרנטור (מה שקורה בזמן נסיעה) ובשל כך מתרוקן. לכן, אם אתם יודעים שאתם לא מתכננים להשתמש ברכב בזמן קרוב תדאגו להניע אותו מדי פעם לכרבע שעה לפחות. הסיבות האחרות לכך שהמצבר שלכם שבק חיים יכולות להיות בגלל שהשארתם את האורות דולקים ברכב לאורך כל הלילה או בגלל שכבר עבר זמן המצבר. אורך החיים של מצבר בממוצע יהיה כ-4 שנים. 

כעת מה שנותר לכם לעשות הוא להביא כבלים להנעה. שימו לב שאתם לא עומדים במקום שמסכן אתכם ולא את עוברי האורח. כעת אתם צריכים לדאוג לרכב נוסף שיעמוד מולכם או לצידכם כדי שהכבלים יוכלו להגיע מהמצבר של הרכב שלכם למצבר התקין. הנעה באמצעות כבלים היא פשוטה, אבל צריך לוודא בתור התחלה שלשני הרכבים יש מתח חשמלי זהה. אי אפשר להניע רכב עם מצבר של אופנוע וכד'. הרכב שלכם צריך להיות כבוי, שימו לב שאתם לא על מצב התנעה או ביניים. תוכלו לראות שבקצה כל כבל יש צבתות בצבא אדום ושחור בדרך כלל. הכבל השחור הוא כבל המינוס והכבל האדום הוא כבל הפלוס. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לחבר מינוס למינוס ופלוס לפלוס, מהרכב שלכם לרכב השני. לאחר חיבור מצבר למצבר תקן, על שני הרכבים להיות על מצבר חנייה או ניוטרל, הרימו את בלם היד. כעת נסו להניע את הרכב שלכם בפולסים קצרים. אם הרכב מניע סימן שהצלחתם להציל את המצבר שלכם (אבל רצוי לדאוג למצבר חלופי), אם לא הצלחתם להניע את הרכב יש לבדוק שהכבלים תקינים ומותקנים כראוי, המתינו כ-10 דקות ונסו שנית.

חיבור מצבר חדש

החלפת מצבר היא לא פעולה מסובכת מדי, אבל ללא ניסיון טכני כללי רצוי שלא לגעת במערכת החשמל. חיבור מצבר חדש חייב להיעשות כאשר הרכב כבוי לחלוטין. יש לוודא שאתם מתקינים סוג מצבר ייעודי ומתאים לסוג הרכב שלכם, תוכלו לברר זאת באמצעות גלישה זריזה באינטרנט או עיון בספר יצרן. מידות המצבר הן קריטיות וחשוב שיתאימו לתושבת המצבר ברכב שלכם. תהליך ההחלפה הוא בצורה הבאה: עליכם יהיה לנתק את קוטב המינוס ואז את קוטב הפלוס, לפתוח את תושבת המצבר באמצעות מברג. הוציאו את המצבר הישן והכניסו באותה צורה את המצבר החדש. כעת יהיה עליכם לחבר את המצבר לתושבת, לחבר את כבל הפלוס ולאחר מכן את המינוס. שימו לב שלאחר ההתקנה לא השארתם אף קוטב חשוף וחיברתם כראוי (לא חזק מדי אבל לא רופף). כעת תוכלו להניע את הרכב, יש להניע מספר דקות ולראות שהכל עובד כמו שצריך לפני שמתחילים בנסיעה.

 

חיבור מצבר על ידי שירותי דרךחיבור מצבר על ידי שירותי דרך

חיבור מצבר על ידי בעל מקצוע שנותן שירות מצבר עד הבית היא הפעולה הפשוטה והחסכונית ביותר. במקרה הראשון שציינו בו אנו מניעים מצבר עם כבלים, סביר להניח שנצטרך להחליף מצבר בסופו של דבר והחלפת מצבר חדש באופן עצמאי לא באמת חוסך לנו כסף, אולי כמאה שקלים לכל היותר. שירותי דרך ניתנים בכל מקום בהתאם לאזור בו פועל בעל המקצוע. בעל המקצוע מחזיק את כל סוגי המצברים הנדרשים לרכבים ישראלים וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא להרים טלפון לבעל המקצוע והוא יגיע אליכם תוך חצי שעה עד שעה. בעל המקצוע בוחן בתור התחלה שאכן מדובר על תקלה במצבר ולא תקלה אחרת, לאחר מכן יחליף את המצבר בהתאם למצבר המתאים ליצרן הרכב שלכם. 

עלות השירות כוללת את מחיר המצבר. משמע, המחיר משתנה בהתאם לגובה עלות המצבר ופחות לפי השירות. עלות השירות יכולה להיות במקרים הבאים: כאשר מדובר על שעות הלילה (שירותי דרך פועלים 24/7), כאשר מדובר על חג וכאשר מדובר על שבת או יום שבתון. המחיר עבור החלפת מצבר לרכב סטנדרטי (מצבר עופרת-חומצה) ינוע בטווח ה-400 ש"ח עד 650 ש"ח. מלבד לכך, יש מצברי AGM, מצברי EFB, מצברי ג'ל פריקה עמוקה ועוד סוגים שונים של מצברים שמייקרים את המחיר. מצברים עם טכנולוגיות מתקדמות אמנם יקרים יותר, אך מציעים ללקוח להנות ממצבר חזק שאורך חייו יכול להגיע עד 15 שנים.  

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!