כמה עולה מצבר לרכב?

צרו איתנו קשר

כמה עולה מצבר לרכבצריכים מצבר חדש? המאמר הבא הוא בשבילכם. מצבר הוא סוללה חשמלית שתפקידה להפעיל את המנוע ואת המערכות החשמליות השונות של הרכב. כאשר המצבר מרוקן המנוע לא יפעל ולא יהיה ניתן להתניע את הרכב. מהו מצבר וכמה עולה מצבר לרכב? על כך במאמר הבא. 

 

מהו מצבר לרכב?

לפני שנרחיב כמה עולה מצבר לרכב נסביר מהו בכלל מצבר לרכב. מצבר לרכב הוא סוללה בעלת אנרגיה חשמלית שאחראית להפעלת המנוע והמערכות החשמליות השונות ברכב. בין המערכות החשמליות עליהן אחראי המצבר יהיו המזגן, התאורה, הרדיו ועוד. המצבר הראשון הומצא על ידי רופא צרפתי בשם נסטון פלנטה שגילה שהשרייה של עופרת בחומצה גורמת ליצירת זרם חשמלי שניתן להטעינו מחדש. כלומר, המצבר מטעין את עצמו בעת נסיעה ברכב. כאשר לא נוסעים ברכב זמן רב המצבר עלול להתרוקן ולכן חשוב כל כמה ימים להתניע את הרכב ולעשות סיבוב קצר. 

כמה עולה מצבר לרכב?

לאחר שהבנו מהו מצבר לרכב נענה על השאלה המרכזית- כמה עולה מצבר לרכב. קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה מצבר לרכב מאחר שהתשובה תלויה בגורמים שונים בהם גודל המצבר, סוג המצבר, האמפר ועוד. בדרך כלל המחיר של מצבר לרכב יכלול גם את שירות החלפת המצבר. כיום קיימים שירותי החלפת מצברים שמגיעים עד הבית. 

ריכזנו לכם טווח מחירים ממוצע עבור מצברים מסוגים שונים (המחיר כולל גם שירות החלפה)- 

  • המחיר להחלפת מצבר סטנדרטי ינוע בין 500 שקלים לבין 800 שקלים, בהתאם לגודל המצבר. 
  • המחיר להחלפת מצבר סטרט סטופ ינוע בין 800 שקלים לבין 1,500 שקלים בהתאם לגודל המצבר. 
  • המחיר לבדיקת רכב ללא החלפת מצבר תנוע בין 200 שקלים לבין 300 שקלים. 

 

כיצד נרכוש מצבר?

לאחר שהבנו כמה עולה מצבר לרכב, כדאי לדעת מה הדגשים לרכישת מצבר לרכב. קיימים סוגים שונים של מצברים לכן קודם כל חשוב לבדוק שהמצבר שאתם רוכשים מתאים לרכב. התאמת המצבר צריכה להתבצע מבחינת מידות ומבחינת כושר ההנעה או הפריקה שנדרש לרכב. התייעצו עם יבואן הרכב או ספר הרכב בנוגע לאמפר/ שעה ועמידות המצבר בפריקה. 

דגש נוסף לרכישת מצבר הוא התאמה למדינות חמות. קיימים מצברים רבים בעלי ריכוז חומצה גבוה שאינו מתאים לתנאי מזג אוויר חמים. לכן, לפני שאתם רוכשים מצבר וודאו מה ריכוז החומצה שלו. במדינות חמות, כמו ישראל יש צורך במצבר עם ריכוז חומצה נמוך. בנוסף, וודאו שהמצבר בעל כושר עמידות גבוה בפריקות עמוקות ובעל עמידות בפני רעידות של הרכב. 

חשוב לוודא שבעת קניה של מצבר חדש היצרן מעניק אחריות. אחריות על מצבר חדש צריכה להיות לתקופה של שנה מינימום. 

 

מה הסימנים למצבר מרוקן או גמור?

כאשר המצבר מרוקן או גמור יש להחליף אותו. אך כיצד נדע מתי המצבר מרוקן או גמור?

  • הרכב מניע בקושי או לא מניע כלל 
  • בהנעת הרכב יש רעשים של תקתוקים או של ניסיון הנעה 
  • כאשר אתם מדליקים את המזגן או האורות, התאורה בלוח השעונים תראה עמעומים

במידה שהבחנתם באחד מהסימנים הללו, חשוב לבדוק קודם כל האם חסרים מים במצבר. לשם כך יש לפתוח את הפקקים ולבדוק את ששת התאים של המצבר. חשוב לבדוק אם צבע המים שקוף ואם גובה המינימום הוא כגובה הלוחות. במידה שחסרים מים ניתן לפתור את הבעיה על ידי הוספת מים. חשוב להוסיף מים מזוקקים בלבד עד לגובה של 6 מ"מ מתחת לקצה של תא המילוי. לבסוף הדקו את הפקקים. ניתן לרכוש מים מזוקקים בתחנות דלק או בחנויות של אביזרים לרכב. 

דרכים לשמירה על המצבר

קיימות מספר דרכים המאפשרות לשמור על המצבר- 

  • התנעת הרכב והוצאתו לסיבוב, כל כמה ימים. על ידי כך מבצעים טעינה קבועה של המצבר.
  • אם אתם יודעים שצפוי פרק זמן ארוך בו לא תניעו את הרכב מומלץ לנתק את כבל המינוס. 
  • בדיקת מים בכל אחד מהפקקים. 
  • ניקוי של המצבר מאבנית וקורוזיה. לשם כך יש לשטוף את פני המצבר ואת כל החיבורים על ידי מים רותחים או רגילים ומברשת עם שיער קשה. לאחר השטיפה התיזו חומר נגד קורוזיה או מרחו גריז או וזלין.  
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!