ליבו הפועם של כל רכב: על ההבדלים שבין מצברים למכונית חשמלית ורגילה

צרו איתנו קשר

ככל שהשימוש במכוניות החשמליות רק הולך ועולה, ברור לכולם יותר מאי פעם שיש להתחיל וללמוד על כלי הרכב היעילים הללו. אחד מההיבטים החשובים ביותר ברכב הוא המצבר, שלמעשה מתפקד כמו ליבו הפועם. ובעוד שגם מכוניות חשמליות וגם רגילות מסתמכות על מצברים שמאפשרים להתניע את המנועים שלהן, הקשר בין השניים מסתיים שם. ישנם פערים משמעותיים בין המצברים של שני סוגי רכבים אלה, אותם יש להכיר לעומק.

בכתבה הבאה ננתח את ההבדלים הבסיסיים בין המצבר של הרכב הרגיל לבין אחיו החשמלי, נציג את הדרך בה הם פועלים ונסביר כיצד ניתן להטעין אותם בצורה הטובה ביותר. אז קדימה, יוצאים לדרך.

 

הכוח שמאחורי המכונית

כלי רכב החשמליים ידועים באופיים הידידותי לסביבה, ובדומה למכונית הרגילה, גם הם מתבססים על מצבר. אך בניגוד למצברים הרגילים לרכבים מבוססי הדלק שמניעים בעיקר את המנוע, מצברי הרכב החשמלי הם מקור ההנעה הבלעדי. מה הכוונה? הם אוגרים אנרגיה חשמלית שמומרת בהמשך להתנעת הרכב, בניגוד למצבר ברכב הרגיל שמונע באמצעות חלק אחר במנוע (האלטרנטור).

 

הבדלי טעינה – במה עדיף לבחור?

תהליך הטעינה הוא המקום שבו המצברים לרכב החשמליים והרגילים נבדלים אחד מהשני באופן משמעותי. מצברים מסורתיים נטענים בעיקר על ידי האלטרנטור של הרכב, שממיר אנרגיה מהמנוע לאנרגיה חשמלית שמאפשרת את פעילות המצבר. הוא מסתמך על תדלוק הרכב, שבתורו "מעיר" את המנוע ומאפשר את תהליך הנסיעה.

מצד שני, מצברים לרכב חשמלי דורשים גישה שונה יותר לקראת הנסיעה. טעינת רכב חשמלי כרוכה בדרך כלל בעצירה בתחנת טעינה ייעודית ש"מתדקלת" את הרכב בחשמל. התהליך הזה אכן דומה לתדלוק של מכונית בנזין, אבל במקום למלא את האוטו בדלק, אנחנו מטעינים אותו באנרגיה חשמלית. במקרה הזה, המצבר לא מסתמך על שום גורם אחר מלבד החשמל עצמו שנטען ברכב.

 

טעינה יעילה של מצבר חשמלי

טעינת מצבר חשמלי היא פעולה פשוטה יחסית. בדרך כלל כבל טעינה לרכב חשמלי מגיע עם הרכב (כאשר קונים אותו מהחברה), את הכבל ניתן לחבר לשקעים ביתיים סטנדרטיים. אך עם זאת, ולטובת טעינה מהירה יותר, מומלץ לבצע שימוש בתחנות טעינה ייעודיות, שנמצאות לרוב במקומות ציבוריים או שאפילו מותקנות בלא מעט בתים פרטיים. תחנות אלו יכולות לספק לנו מתח גבוה יותר, ולצמצם משמעותית את זמן הטעינה.

הדגש החשוב ביותר בהקשר זה של טעינה הוא ההבנה שהמצבר חייב לקבל את החשמל כדי שיפעל כהלכה. בניגוד למצבר ברכב ברגיל שמסתמך על חלקים אחרים במנוע, במכונית החשמלית יש להטעין את המכונית בחשמל שבתורו יפעיל גם את המצבר.

 

המסקנה – שווה לעבור למכונית החשמלית!

בתחום הרכב אין ספק שהמצבר הוא אחד מהחלקים היותר חשובים, בין אם מדובר במכונית חשמלית או רגילה. ובהקשר סביבתי יותר, חשוב להדגיש שמצברים לרכב חשמלי הם הכוח המניע שמאחורי המהפכה הירוקה בתחבורה. הם מציעים חווית טעינה שונה, תוך הסתמכות על תשתית טעינה ייעודית או שקעים סטנדרטיים, ומפחיתים עוד יותר את צריכת הדלקים המזהמים שפוגעים בכדור שלנו. טעינת מצבר חשמלי אולי נראית כמו פעולה חדשנית שתדרוש מאתנו למידה קצרה והסתגלות לשגרה חדשה, אך ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, היא הופכת נגישה ונוחה יותר. אנחנו מזמינים אתכם לגלות את כוחו של החשמל, ולבסס עולם נקי יותר עם מכונית חשמלית.

קרדיט ל Mike Bird באתר PEXELS
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!