מה חשוב לדעת על ביטוח רכב?

צרו איתנו קשר

ביטוח רכב הוא אחד המוצרים הנמכרים ביותר בישראל בכל שנה. למרות זאת, יש לא מעט נהגים שרוכשים אותו באופן כמעט אוטומטי מבלי לבחון את כל הרכיבים ומבלי לוודא שביצעו את העסקה המשתלמת ביותר מבחינתם. בעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם לבחור נכון ביטוח לרכב – כזה שיספק מקסימום כיסוי במינימום עלות.

 

הסוגים השונים של ביטוח לרכב

קודם כל חשוב לדעת שביטוחי רכב מורכבים למעשה מ-2 חלקים: ביטוח חובה וביטוח צד ג'. ביטוח החובה כשמו כן הוא, חובה, ואילו ביטוח צד ג' הוא אופציה בלבד אולם מומלץ בחום לרכוש גם את הפוליסה הזו. בנוסף ישנו ביטוח מקיף שכולל הרחבות לביטוח צד ג' ונועד למי שרוצה ראש שקט לגמרי. ההבדלים בין החברות השונות שמציעות ביטוחי רכב הם גם מבחינת המחיר וגם מבחינת הכיסוי (של פוליסות צד ג' ופוליסות המקיף. ביטוחי החובה זהים) – ולכן כדאי קודם כל להחליט איזה סוג של ביטוח רכב אתם רוצים.

 

למה כדאי לעשות ביטוח רכב צד ג'?

ביטוח החובה מכסה את כל נזקי הגוף של כל מי שמעורב בתאונת דרכים. ביטוח החובה לא מכסה שום פגיעה ברכוש – למטרה זו מיועד נועד ביטוח צד ג'. שימו לב: אם נהגתם במכונית שלכם ופגעתם ברכב אחר, ואין לכם ביטוח צד ג' – אתם תצטרכו לשלם לבעל הרכב השני את עלות הנזק. כשמשווים בין פוליסות ביטוח מסוג זה, חשוב לבחון שני סעיפים עיקריים: הסכום המקסימלי שמכסה הביטוח, וגובה ההשתתפות העצמית שלכם. באופן טבעי ככל שרמת שנאת הסיכון שלכם גבוהה יותר, כך כדאי להעדיף ביטוחים עם מינימום השתתפות עצמית, גם אם הם מעט יקרים יותר.

 

מה כולל ביטוח רכב מקיף?

ביטוח רכב מקיף כולל באופן ביטוח צד ג' ועוד תוספת חשובה: כיסוי לכל נזק שנגרם לרכב שלכם. הכיסוי הוא גם למקרים של תאונות, וגם לפגיעות עקב גורמים אחרים – שיטפון, גניבה, ונדליזם וכו'. באופן עקרוני ככל שהרכב שלכם יקר יותר, כך גדלה הכדאיות של ביטוח מקיף. בכל מקרה השיקול הרלוונטי הוא היחס שבין הפרמיה השנתית לבין שווי הרכב. חשוב מאוד לקרוא את כל האותיות הקטנות בכל פוליסה, על-מנת שלא להיות מופתעים לרעה אם חלילה תזדקקו להפעלת הביטוח.

הטבות ובונוסים

החברות השונות המשווקות ביטוח רכב מציעות לא מעט הטבות כדי למשוך לקוחות – וכדאי כמובן לקחת בחשבון גם אותן. כך למשל חברת האשראי MAX, המפעילה גם סוכנות ביטוח, מציעה הנחת קילומטרז' בלתי מבוטלת (לכל מי שנסע או נסעה עד 25,000 ק"מ בשנה החולפת), ביטול השתתפות עצמית (כשהנזק הוא בסך 9,000 ₪ ומעלה), שירות VIP אם חלילה נקלעתם לתאונה וגם רכב חלופי משודרג במקרים של טוטאל לוסט.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!