מה עושים במקרה שהמצבר שלכם מתרוקן?

צרו איתנו קשר

מצברים ישנים מתרוקנים מהר יותר לעומת מצברים חדשים. זה טבעי אולם גורמים שונים יכולים לגרום לכך שאפילו מצבר חדש למדי מתרוקן במהירות. נסביר בשורות הבאות מה גורם להתרוקנות מהירה של המצבר, איך מונעים את זה ומה עושים אם מגלים שהמצבר ריק.

 

איך נסיעות קצרות משפיעות על המצבר

כדאי לדעת שנסיעות קצרות מרוקנות את המצבר מהר יותר. פעולת ההתנעה של הרכב צורכת הרבה מאוד חשמל. לאחר מכן, לוקח זמן עד שהאלטרנטור שפועל תוך כדי נסיעה, ממלא את המצבר מחדש. כלומר, כפי שאתם יודעים שצריך לחדש ביטוח רכב כל שנה, דעו שצריך לחדש את הטעינה מפעם לפעם, על ידי נסיעות רציפות. אם אתם בעיקר נוסעים נסיעות קצרות, זה עלול להסתיים עם מותו בטרם עת של המצבר. מעת לעת צאו לנסיעה ארוכה יותר, כדי שהמצבר יספיק להיטען כמו שצריך.

 

בדקו מגעים ופיוזים

אם המצבר שלכם חדש יחסית, אתם לא נוסעים רק נסיעות קצרות ובכל זאת המצבר מתרוקן מהר, יש כמה דברים שתוכלו לבדוק. יתכן מאוד שהמצבר חדש, אבל המגעים לא מחוברים כמו שצריך. יתכן גם שישנה קורוזיה או שיש תקלות בפיוזים. ברגע שכל הדברים הללו יהיו מסודרים, תיווכחו שהמצבר שלכם נטען ושומר על רמה גבוהה של אנרגיה לאורך זמן. הוא לא יגמגם בזמן ההתנעה והוא יוכל להאריך ימים.

 

החזיקו כבלים בהישג יד

מה עושים במקרה שבכל זאת המצבר שלכם מתרוקן ואתם לא יכולים להניע בשום אופן? אם הבעיה היא לא בסוויץ, תוכלו להמשיך לנסוע לאחר הטענת עם כבלים. לשם כך, החזיקו תמיד כבלים בהישג יד. את הכבלים מחברים כראוי בין המצבר ברכב שלכם לבין מצבר ברכב נוסף. חשוב לוודא שמחברים את הקטבים בצורה נכונה, אחרת הדבר עלול לגרום לקצר ואפילו לנזק חמור מכך. לאחר שהמצבר התמלא, חשוב לפרק את הכבלים בסדר הפוך מזה שבו חיברתם אותם. זהירות שלא ייוצר מגע שמקצר ומזיק. אם אתם מוצאים את עצמכם נאלצים להשתמש לעיתים קרובות בכבלי התנעה, כדאי לשקול החלפה של המצבר. בנוסף, בדקו שמערכת החשמל תקינה ואין התרוקנות בשל מערכות ששואבות יותר מדי חשמל במנוחה (כאשר הרכב לא מונע).

 

החלפת מצבר על הבית

במידה והמצבר ריק לחלוטין ולא מתמלא, כדאי לבדוק שלא השארתם בטעות את האורות דולקים כל הלילה. לפעמים מספיק שהדלתות קצת פתוחות, כדי שאורות פנימיים יישארו דולקים ויאיצו את התרוקנות המצבר. על כל פנים, אם נתקעתם בלי מצבר ובלי יכולת להניע, יש אפשרות להזמין התקנת מצבר עד הבית. חברות המתמחות במצברים ואנשי מקצוע בתחום יכולים להגיע היישר אל הלקוח, לביצוע בדיקה והחלפה. לאחר שהמצבר החדש יותקן, תוכלו לנסוע מיד וכרגיל. שימו לב שמתקינים לכם את המצבר המתאים לצריכת החשמל של סוג הרכב שלכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!