מורה נבוכים: איזה מצבר מתאים לרכב שלי

צרו איתנו קשר

איזה מצבר מתאים לרכב שליהתרוקנות מצבר היא עסק מורכב ומלחיץ. לא בגלל שמדובר בבעיה מסובכת מאוד. אנשים רבים בוחרים לקרוא לנו לצורך שירותי רכב עד הבית, במקרה והם נתקעו עם הרכב עקב תקלת מצבר. ואנחנו מגיעים אליהם בתוך פרק זמן קצר ביותר, מתקנים את בעיה או מחליפים את המצבר בקלות והם ממשיכים לדרכם חזרה. הלחץ נובע מכך, שגם אם הצלחנו להבין שהבעיה נעוצה במצבר אנחנו עומדים נבוכים נוכח השאלה איזה מצבר מתאים לרכב שלי. מה בעצם אני צריך? בשביל זה, כתבנו לכם את המדריך הבא:

איזה מצבר מתאים לרכב שלי: העקרונות

ישנן כמה עקרונות בסיסיים לגבי השאלה איזה מצבר מתאים לרכב שלי. החשוב שבהם הוא שאלת סוג המנוע. מצבר הרכב חייב להתאים לסוג המנוע. הרי לא יעלה על דעתנו שמצבר של אופנוע ישפיע בצורה כלשהי על מנוע של משאית, למשל. לכן יש להתאים את המצבר לעוצמה ולנפח של המנוע, שכן הדבר קשור לקיבולת המצבר. משמע כמות האמפר לשעה. לכל מצבר יש את קיבולת האמפר שלו ואת המתח שהוא דורש, הנובעים מסוג המנוע והגודל שלו.

חשוב גם לדעת כי לסוגי רכבים דומים יותר (ולא מקרי קיצון כמו אופנוע מול משאית) יש להתאים סוגי מצברים אחרים. למשל סובארו אימפרזה דורשת מצבר 60 אמפר ואילו קיה פיקנטו רק 40 אמפר. גם בתוך אותן חברות יש שוני. קיה פיקנטו תדרוש מצבר אחר מאשר קיה נירו, לדוגמא. רכבי מיני ידרשו מצבר אחר מאשר למשל רכב משפחתי, שיהיה שונה מחלק מרכבי המנהלים ובוודאי מרכבים מסחריים.

אז איך תדעו איזה מצבר מתאים לרכב שלי הספציפי? קודם כל, במידה ויש לכם ספר רכב בתא הכפפות עיינו בו, היות וסוג המצבר  מצוין בו. במידה ואין ברשותכם, חיפוש קצר בגוגל יתן לכם את התשובה. בכל מקרה, תמיד מומלץ להתייעץ עם מקצוענים לפני. כאשר אתם תתקשרו אלינו לצורך טיפול או החלפת מצבר מהירה בביתכם או במקום שנתקעתם בו עם הרכב, תמיד ניתן לכם לפתוח אם השאלה איזה מצבר מתאים לרכב שלי וגם ניתן לכם מענה ברור ומדויק. כאלו מקצוענים אנחנו. מלבד זאת, ברכב השירות שלנו שמגיע עד אליכם מצויים סוגים שונים של מצברים לכל מקרה, כדי שגם אם התיאור שלהם לא היה מדויק, נוכל לעלות על השונות בשטח ולפתור אותה על הצד הטוב ביותר.

איזה מצבר מתאים לרכב שלי: מותגים

ישנם סוגים שונים של מצברים, ממותגים שונים וממדינות שונות. בדרך כלל, בנושאים אחרים לא נמליץ לכם לרכוש דווקא מותגי על. אבל בנושא המצברים, קיימת תמימות דעים בין אנשי המקצוע הבכירים בתחום, כי אין להשתעשע עם דגמים זולים, תרתי משמע ולא מוכרים. כמו שלא תבחרו עבורכם מכשיר סלולארי נייד עלום שם אלא תלכו על החברות הגדולות והמוכרות, כך הדבר נכון גם לגבי השאלה איזה מצבר מתאים לרכב שלי. 

כעקרון, שי כמה חברות מובילות בתחום, ביניהם בוש, שנפ, וולטה, ורטה ועוד. התיעצו כאמור עם בעל המקצוע. בכל מקרה, חברות אלו נותנות אחריות למצברים שלהם. בקשו אחריות גם מהמתקין. תקופת האחריות עומדת על לפחות 12 חודשים ויש חברות שנותנות הרבה מעבר לכך. על המצבר עצמו מוטבע גם התאריך שילמד בהמשך על גילו של המצבר ומתי יש צורך להחליפו.

איזה מצבר מתאים לרכב שלי וכמה זה יעלהאיזה מצבר מתאים לרכב שלי: מחיר

כל סוג של מצבר, גם בתוך מותג אחד, נשוא על עצמו תג מחיר אחר. שוב, כמו בעולם הניידים. בסופו של דבר, למרות ההמלצות של המומחה, ההחלטה כמה כסף להשקיע היא שלכם. אנחנו רק יכולים להוסיף, שבחיים זול עכשיו עולה יקר בהמשך. מצבר טוב יחזיק הרבה יותר זמן ויחולל פחות תקלות ממצבר זול. 

אגב, דווקא בשירותי החלפת מצבר עד הבית או עד המקום שבו נתקעתם בו, יהיו האפשרות שלכם לחסוך. מעבר לעובדה שהשירות זמין ומהיר וחוסך לכם הרבה זמן, כאבי ראש והתרוצצויות, הוא יכול לחסוך לכם כסף, למשל על הגרר למוסך (אם אתם לא מבוטחים). בפועל, החלפת מצבר במיקום שלכם לא יקרה והיא כוללת כאמור גם את המצבר החדש וגם עבודה של בעל המקצוע. ככלל, בראשית הפעולה, בעל המקצוע מנסה לאתר את התקלה. אם הוא יאתר אותה ומסוגל לפתור אותה, בלי להחליף מצבר, הוא יציין זאת ותוכלו לקבל החלטה. במידה והבעיה אינה קשורה למצבר, לא תחויבו על הנושא אלא בדמי השירות של ההגעה בלבד. במידה ומחליפים מצבר לחדש, לרוב לא יילקח כסף נוסף על ההתקנה, למעט במקרים מיוחדים. חשוב לנו להיות הוגנים ושתהיו מרוצים.

איזה מצבר מתאים לרכב שלי: שירותיות וזמינות

נכון, זה לא ממש קשור לשאלה איזה מצבר מתאים לרכב שלי ויותר לשאלה איזו חברה תתקין את המצבר שמתאים לרכב שלי. כבר הבנו שהתפנות וגרירה למוסך זה עסק הרבה יותר מורכב ומסובך ושעדיף להזמין שירותי חלפת מצבר אליך. אבל גם בקרב החברות שעוסקות בתחום יש כאלו ויש כאלו. ציינו שאצלנו חשובה ההגינות אבל חשובה לא פחות היא המקצועיות והאיכות ובנוסף, השירותיות והזמינות.

אנחנו מבינים שאתה מתוסכל ורוצה להגיע הביתה. התקלה הזו אף פעם לא באה בזמן טוב. אנחנו נעשה הכל כדי שתמתין פרק זמן קצר בלבד ונתקן לך את הבעיה במקום שלך, בלי שתטרח ובצורה הטובה ביותר

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!