מטען מצבר נייד

צרו איתנו קשר

מטען מצבר ניידמטען מצבר נייד (באנגלית: Jump Starter) הוא מטען שיכול לשמש אותנו בכל מקום והוא שונה מאשר מטען נייח להטענת מצבר רכב. למטען נייד יש יתרונות וחסרונות, היתרון המשמעותי הוא הניידות. מטען מצבר יכול לסייע לכם ברגעי מצוקה ויכול לחסוך לכם מאות שקלים על גרירה או שירותי דרך. עם זאת, המטען לאו דווקא מאריך את אורך חיי המצבר אלא נותן לכם אפשרות חילוץ.

 

מה זה מטען מצבר נייד?

מטען מצבר נייד מעניק קיבולת גדולה של זרם בבת אחת למצבר שלכם, המטרה היא הרי להתניע מכונית עם מצבר ריק. מטען נייד הוא דבר גמיש מאוד והוא יכול לשמש אתכם למטרות שונות, לאו דווקא רק לרכבים. התפקיד של מטען נייד אינו שונה מתפקיד אחר של כל מטען, רק שכאן הוא נייד. מטען נייד יכול להיות כפי שציינו Jump Starter שמעניק בבת אחת עוצמה גדולה של אנרגיה למנוע או מטען אשר מספק זרימת חשמל עקבית או טעינה מחדש למצבר. שימו לב, מטען נייד דורש זרם של לפחות 12 וולט בהתאם לסוג הרכב. חשוב להדגיש שמטען נייד או בוסטר התנעה לא תופס הרבה מקום, למעשה יש בוסטרים שיכולים להיכנס לתא הכפפות שלכם. הבוסטרים נועדו כדי לחלץ אתכם במקרים שונים והם מתאימים בעיקר למי שאוהב טיולי קמפינג, שייט ועוד. בתקופת הקורונה הביקוש למטען נייד רק גדל מכיוון שרכבים רבים ישבו ללא תזוזה במשך שבועות, מה שפגע במצבר עצמו ולכן היה צורך בהטענת המצברים.

למה אתם צריכים מטען נייד?

    • טיולים – אוהבים לצאת לטיולי שטח? הרכב עובר טלטלות רבות, מה שיכול לפגוע במצבר אם לא בחרתם את המצבר הנכון לרכב שלכם. אבל מלבד לכך, הטיולים כוללים בתוכם שימוש בתאורה חזקה שדורשת הרבה אנרגיה מהמצבר, לעיתים גם המצבר נותן אנרגיה לעוד מוצרי חשמל שנמצאים באזור. במקרים כאלה השימוש במצבר הוא חריג וגובה הרבה אנרגיה ולכן, מטען מצבר נייד הוא מצרך חובה ברכב שלכם.
    • חילוץ – אם אתם אנשים שאוהבים לעזור, כל מה שאתם צריכים הוא לרכוש באופן חד פעמי מטען נייד. אין כמעט יותר על הכביש בו אנחנו לא פוגשים רכב שעצר בצד בגלל מצבר תקול. באופן מהיר ופשוט תוכלו לטעון את המצבר של הרכב התקוע ולהמשיך בדרככם.
    • זמן – זמן שווה כסף, כולנו יודעים את זה. אתם יכולים להיות מאוד מתוקתקים ומאורגנים, אבל תקלה אחת במצבר יכולה להרוס לכם את כל הלו"ז. בדרך כלל המתנה לגרר לצורך החלפת מצבר יכולה להגיע ל-3 שעות. המתנה לשירותי דרך יכולה לנוע בין חצי שעה לשעה וחצי. ברגע בו התקלה היא סך הכל מצבר, כל מה שאתם צריכים הוא מטען נייד בעזרתו תוכלו להמשיך ביום יום שלכם.

קראו עוד: טעינת מצבר

כמה עולה מטען מצבר ניידכמה עולה מטען מצבר נייד?

  • מטען נייד למצבר 12 וואט ינוע במחיר של כ-400 ש"ח עד 650 ש"ח.
  • מטען נייד 24 וואט ינוע במחיר של 600 ש"ח עד 1,000 ש"ח.
  • המחיר של מטען מצברים מעל 100 אמפר יהיה החל מ-1,100 ש"ח.

רוב המחירים של הבוסטרים ומטענים נייד יהיו החל מ-400 ש"ח ועד כ-700 ש"ח לרכבים קטנים. עבור ג'יפים ומצברים AGM וג'ל, המחיר המתאים יהיה בין 500 ש"ח ועד 1,000 ש"ח. היצרניות המובילות למטעני מצברים ניידים הן Noco, Hummer, Miracase.

האם זה פוגע במצבר?

בוסטר ומטען מצבר נייד לרכב אינם אמורים לפגוע במצבר כל עוד אתם רוכשים את המוצר ממקום מקצועי. הבעיה מתחילה כאשר רוכשים מטען נייד ממקום שאינו מקצועי ומחברה שאינה מוכרת. חשוב להדגיש, מטען מצבר לרכב אינו אמור להיות בשימוש קבוע. אם המצבר שלכם פעם אחר פעם עושה בעיות, הגיע הזמן להחליף את המצבר. כאשר אתם עובדים מעמיסים יתר על מצבר מת, אתם עלולים לפגוע ברכב עצמו. דבר אחר שיכול לפגוע במצבר או ברכב שלכם הוא אי התאמה של מטען נייד למצבר הרכב. אל תתפתו לרכוש מוצרים זולים כדי לחסוך כמה מאות שקלים, מדובר על מוצר המשמש אתכם לטווח הארוך והמחיר בדרך כלל יהיה כ-700 ש"ח בממוצע. עליכם לבחור את הבוסטר בהתאם לספר יצרן הרכב. הבחירה היא לפי מיליאמפר. 

לרכבים קטנים עד גדולים מתחת ל-3,800 סמ"ק נבחר מטען  נייד בהספק של 12,000 עד 180,000 מיליאמפר.

לרכבים גדולים, ג'יפים, משאיות, יאכטות וכ' נבחר הספק מתח של לפחות 24V והספק של 200,000 מיליאמפר ומעלה.

לפני שאתם רוכשים בוסטר או מטען נייד, הגיעו לחנות ממנה אתם רוצים לקנות את המוצר וודאו שאכן מדובר על חנות מוכרת ומומלצת שעומדת בכל התקנים. בקשו ייעוץ מהמומחים בחנות כדי לוודא שאתם עושים בחירה מתאימה למצבר הרכב שלכם. 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!