מצבר ורטה 60 אמפר וכיצד לשמור עליו

צרו איתנו קשר

מצבר ורטה 60 אמפראף אחד לא אוהב להיתקע. לא להיתקע בעבר, לא להיתקע במעלית, לא להיתקע בבית, ובטח ובטח לא להיתקע עם המכונית. כן, בדיוק בזמן ובמקום הלא נכון, אתם נתקעים עם המכונית בגלל בעיית מצבר. לעיתים תצליחו להיחלץ בעזרת אדם טוב עם כבלים להתנעה. לרוב זה לא יצליח. תצטרכו להחליף מצבר. פעם זה היה יכול להטריף אתכם. הייתם מעלים בדמיונכם יום שלם שתצטרכו לבזבז על כל הבלאגן הזה במוסך. היום זה יותר פשוט, משיהו מקצועי יכול לבוא עד אליך ולהחליף לך מצבר בתוך כשעה.

אתה מתקשר למוקד שלנו. פותח מנוע או ספר רכב ומדווח לנו כי אתה זקוק להחלפת מצבר ורטה 60 אמפר. ואנחנו בדרך אליך. שים לב לדייק. מצבר ורטה 60 אמפר מתאים לרכבים מסוימים. אם הרכב שלך זקוק למצבר בעל אמפר גבוה או נמוך יותר התקנת מצבר ורטה 60 אמפר תהיה בעיתית. אז החלפת המצבר עלינו אבל הנה כמה טיפים כדי שאולי לא תגיע לסיטואציה של החלפת מצבר ככפויה, טרם הזמן (לכל מצבר יש תאריך תפוגה, בסופו הוא יפסיק לעבוד גם אם עשיתם הכל נכון).

מצבר ורטה 60 אמפר

עוד לפני שנגיע לטיפים, נסביר רגע על מצבר ורטה 60 אמפר. מצברי ורטה בכלל, נחשבים לאחד מארבע חברות המצברים האיכותיות בעולם. אלו מצברים המספקים טכנולוגיה טובה לד עמידות יוצאת דופן, התאמה לאקלים המקומי וצורך מועט, אם בכלל להשקיע באחזקה השוטפת של המצבר. לצד זאת מצבר ורטה 60 אמפר, בטח אם קניתם אותו אצל משווק מורשה, מגיע גם אם תעודת אחריות. תעודת אחריות היא דבר קריטי בעולם המצברים, שכן למרות שמדובר במצברים איכותיים, תקלות ובעיות יכולות לקרות ואז יש חשיבות לאחריות טובה מבית טוב (הקפידו לשמור קבלות, בעת החלפת מצבר).

תפוגה של מצבר

גם מצבר ורטה 60 אמפר איכותי אינו חסין לעולמים. אורך החיים המקובל של מצבר הוא 3-4 שנים והוא משתנה על פי רמת השימוש ואופן השימוש בו. אין דומה נסיעה יומית קצרה לנסיעה יומית לאורך יום שלם, במשך שנים. כך שבסופו של דבר, יגיע המצבר לסוף חייו ויתחיל לזייף. במקרה כזה מומלץ לא להמתין ולהחליף אותו באופן יזום. אחרת, הוא יפסיק לעבוד כשבא לו ואתה תתקע במקום ובזמן הכי לא מתאימים.

אגב, תאריך יצור המצבר ולפעמים גם תאריך התפוגה חייבים להיות מוטבעים על המצבר עצמו ומהם תוכלו ללמוד על גילו של המצבר ועל התאריך המשוער של סיום חייו.

תפוגה מוקדמת שלמצבר ורטה 60 אמפרתפוגה מוקדמת שלמצבר ורטה 60 אמפר

כל מה שתיארנו למעלה, נוגע לשימוש ממוצע וסביר ברכב. אבל לעיתים, אנו במו ידינו מקצרים את החיים של המצבר. לרוב זה קורה כאשר אנו נוטים להשאיר מערכות חשמליות דולקות ברכב, בלי שהרכב מונע. המצבר הוא כמו סוללה דו כיוונית. מצד אחד הוא מספק מתח ואנרגיה למערכות הרכב, כמו אורות, נעילה, התנעה וכד' ומצד שני הוא אמור לשוב ולהטען, כדי שיוכל להמשיך ולספק מתח וכך הלאה. הטעינה שלו מתבצעת על ידי האלטרנטור, שעושה את עבודתו כאשר הרכב מונע.

עכשיו נצייר סיטואציה בה אתם באים לאסוף את הילד שלכם ממסיבת יומ-הולדת אצל חבר. אתם מחכים למטה אבל הילד מתעכב כשעה. אתם מכבים את המנוע אבל חם והמזגן עובד. למעשה, המצבר מתרוקן מחשמל אבל לא מתמלא במקביל. כך גם למשל כאשר אתם שוכחים אורת דולקים ברכב בלילה. גם כאשר נסעתם לחו"ל לשבועיים והרכב נשאר לנוח בחניה. לכאורה אף אחד לא משתמש בו אבל למעשה המצבר מתרוקן לאט לאט. אם לא נניע אותו מידי פעם לפרק זמן קצר, אורך החיים שלו יפגע.

עוד דברים שיכולים להשפיע על חיי המצבר

הנה עוד כמה דברים שיכולים לקצר חיי מצבר ורטה 60 אמפר. למשל מצבר שאינו מתאים לסוג הרכב. אם למשל נכניס מצבר בעל אמפר נמוך של 40 אמפר לרכב גדול הדורש 70 אמפר – נהיה בבעיה. המצבר לא יוכל לתת תפוקה מלאה או יתאמץ יתר על המידה וייפגע. 

גורמים נוספים המשפיעים על אורך החיים הם בלאי טבעי וכן קורוזיה וחלודה. קורוזיה וחלודה הם יותר בשליטתנו, שכן אנחנו יכולים לטפל במצבר ולנקות אותו. לפעמים נצטרך לשים בו מים מזוקקים ולפעמים נצטרך לעבור על חיבורים מסוימים ולחזק אותם. הכל לפי הוראות היצרן והוראות מותג המצברים. נציין, כי במצברים חדשים יחסית של חברות טובות, הטכנולוגיה מאפשרת אחזקה מינימלית, כך שכאב ראש גדול נחסך.

ניתן להבחין לעיתים גם בתפקוד לא מיטבי של מערכות החשמל ברכב. המתח אליהם יהיה חלש. זה יתבטא באורות חלשים למשל בלוח המחוונים, במזגן שלא מצליח לקרר, בסטארטר שמתקשה להתניע ועוד. במקרה שכזה עליכם לפנות לאיש מקצוע כדי שיאתר את הבעיה (באמצעות ציוד מיוחד שיש לו) ובמקרה הצורך יחליף את המצבר. גם במקרים כאלו, איש השירות יכול להיות מחברה כמו שלנו, שיכולה לבוא עד אליך ולחסוך לך.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!