מצבר יד שנייה

צרו איתנו קשר

מצבר יד שנייהמצבר הוא אחד החלקים החשובים ברכב ובלעדיו הרכב לא יזוז. כאשר המצבר מתרוקן, יש צורך בהחלפתו. אך האם כדאי להחליף את המצבר במצבר חדש או במצבר יד שנייה? חשמלאי רכב יגיד לכם לא להתפשר ולקנות מצבר חדש. עם זאת, ישנם מצבים בהם ניתן למצוא מצבר יד שנייה איכותי במצב טוב שיתפקד כמו מצבר חדש. על מצבר יד שנייה נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו מצבר?

לפני שנסביר על מצבר יד שנייה, כדאי להבין מהו מצבר בכלל. מצבר הוא סוללה חשמלית שאחראית על כל המערכות החשמליות ברכב בהן תאורה, רדיו, חלונות ועוד. בנוסף, המצבר אחראי על הפעלת המנוע. בלי מצבר המנוע לא יתניע. 

מה הסימנים למצבר מרוקן?

כאשר המצבר מרוקן יש להחליף אותו במצבר חדש או במצבר יד שנייה. יש מספר סימנים שמעידים על כך שהמצבר מרוקן-

  • הרכב מניע בקושי או לא מניע כלל 
  • בהנעת הרכב יש רעשים של תקתוקים או של ניסיון הנעה 
  • כאשר אתם מדליקים את המזגן או האורות, התאורה בלוח השעונים תראה עמעומים

במידה שאתם מבחינים באחד הסימנים הללו יש להחליף את המצבר. ההחלטה אם להחליף את המצבר במצבר חדש או במצבר יד שנייה תלויה בכם בהתאם לשיקולים שנראים לכם. 

 

מתי קונים מצבר יד שנייה?

יש סיבות שונות שגורמות לבעלי רכבים לקנות מצבר יד שנייה. קודם כל יש לקחת בחשבון שרכישה של מצבר יד שנייה היא פעולה אקולוגית שמפחיתה משמעותית את הזיהום הסביבתי. הסיבה לכך היא שהחלקים מהם עשוי מצבר לא מתכלים בטבע וכאשר קונים מצבר חדש, המצבר הישן מגיע למשרפות של המזבלה. כאשר שורפים את המצבר משתחררים חומרים רעילים לאוויר שאנחנו נושמים ומזהמים את הסביבה. לכן, אנשים שמעוניינים לשמור על הסביבה יעדיפו לקנות מצבר יד שנייה. 

סיבה נוספת שגורמת לבעלי רכבים לרכוש מצבר יד שנייה היא לחסוך כסף. החלפה של מצבר כוללת הוצאות רבות. מצבר חדש יכול להגיע ל-600 שקלים. לעומת זאת, המצבר יכול לעלות כ-150 שקלים בלבד. הדבר רלוונטי במיוחד לבעלי רכבים שמעוניינים למכור את הרכב ולא רוצים להשקיע עליו סכומים גבוהים. על ידי רכישת מצבר יד שנייה ניתן להנות ממצבר איכותי במחירים זולים יותר. 

 

קריאת תאריך על מצבר יד שנייה

על כל מצבר מופיע תאריך הייצור שלו. התאריך ונתוני זיהוי נוספים של המצבר מופיעים על גבי מדבקה שמודבקת בחלקו העליון של המצבר. תוחלת החיים הממוצעת של מצבר נעה בין 3 לבין 4 שנים. במידה שאתם בוחרים במצבר יד שנייה הקפידו לוודא כי אורך החיים ותאריך התפוגה המוטבעים עליו- נותנים לכם מרווח זמן מספק. כמו כן, הקפידו לרכוש מצבר יד שנייה ממשווק מורשה שתהיו בטוחים שמוכר לכם מוצר איכותי ותקין. 

איך לשמור על מצבר יד שנייה?

אם קניתם מצבר יד שנייה, חשוב מאוד לשמור עליו על מנת שישמש אתכם לטווח הארוך באופן תקין. יש מספר פעולות שיש לבצע על מנת לשמור על מצבר יד שנייה- 

  • בדיקה של חשמלאי- קודם כל מומלץ לקחת את המצבר לבדיקה של חשמלאי רכב מקצועי. חשמלאי הרכב יבדוק את תקינותו של המצבר. 
  • בדיקת מים בכל אחד מהפקקים- בדקו האם חסרים מים במצבר. לשם כך עליכם לפתוח את כל הפקקים ולבדוק את ששת התאים של המצבר. הסתכלו על המים ובדקו האם הצבע שלהם שקוף והאם גובה המינימום הוא כגובה הלוחות. במידה שחסרים מים, תוכלו להוסיף מים ולפתור את הבעיה. שימו לב שאתם מוסיפים מים מזוקקים בלבד עד לגובה של 6 מ"מ מתחת לקצה תא המילוי. לבסוף יש להדק את הפקקים. 
  • הפעילו פחות מזגן בקיץ- כן זה נשמע מצחיק כי דווקא בקיץ צריכים מזגן, אבל בתקופת הקיץ מופעל עומס רב על המצבר שמוגבר כאשר מפעילים מזגן. במידה שתפחיתו את פעילות המזגן תוכלו להקל על המצבר ולשמור עליו. 
  • נסיעה ברכב- אחת הפעולות ששומרות על המצבר היא נסיעה ברכב. כאשר לא נוסעים במשך תקופה מסוימת המצבר מתרוקן. הסיבה לכך היא שהמצבר מוטען במהלך נסיעה ברכב. ככל שהנסיעות ברכב יהיו ארוכות יותר ומהירות יותר כך המצבר יקבל יותר הטענה. לכן, אם אתם נוסעים לחו"ל לזמן רב, חשוב מאוד לדאוג שמישהו יתניע את הרכב ל-15 דקות לפחות בכל מספר ימים על מנת לטעון את המצבר מחדש. 
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!