מצבר לאופנוע ים

צרו איתנו קשר

מצבר לאופנוע יםצריכים מצבר לאופנוע ים? המאמר הבא הוא בשבילכם. כמו כלי רכב אחרים, גם אופנוע ים צריך מצבר תקין ואיכותי. בלי מצבר לא יהיה ניתן להתניע את אופנוע הים בכלל. מה צריך לדעת על מצבר לאופנוע ים? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו מצבר?

לפני שנרחיב על מצבר לאופנוע ים נסביר באופן כללי מהו מצבר. מצבר הוא מעין סוללה בעלת אנרגיה חשמלית. תפקידו של המצבר הוא להפעיל את המערכות החשמליות השונות של הרכב בהן המזגן, התאורה, מערכת השמע וכמובן את המנוע. במידה שהמצבר לא תקין המנוע לא יפעל ולא יהיה ניתן להתניע את הרכב. למצבר יש שלושה רכיבים עיקריים- קוטב חיובי, קוטב שלילי ואלקטרוליט. במידה שתהיה תקלה באחד מהרכיבים הללו, עלול להיגרם נזק בלתי הפיך למצבר ויהיה צורך בהחלפתו. 

המצבר הראשון הומצא לפני כ-150 שנים על ידי רופא צרפתי בשם נסטון פלנטה. פלנטה גילה שכאשר משרים עופרת בחומצה מיוצר זרם חשמלי שניתן להטעין אותו מחדש. כך בדיוק פועל המצבר. בעת נסיעה ברכב, המצבר מקבל חשמל מהאלטרנטור ומטעין את עצמו מחדש. נסיעות ארוכות ומהירות ברכב ייתרמו לטעינה מוצלחת של המצבר. במידה שיש תקופה ארוכה בה הרכב לא יהיה בשימוש המצבר עלול להתרוקן. לכן, אם אתם נוסעים לחו"ל לתקופה ארוכה, חשוב לדאוג שמישהו יגיע על מנת להתניע את הרכב כל מספר ימים למשך 15 דקות לפחות, על מנת לשמור על המצבר. 

מהו מצבר לאופנוע ים?

כמו מכוניות, גם אופנועי ים צריכים מצבר. כאשר המצבר לא עובד בצורה תקינה, לא יהיה ניתן להתניע את אופנוע הים. אחד הדברים שמרוקנים מצבר הוא כאשר לא נוסעים בכלי הרכב לעתים תכופות. מאחר שאופנוע ים לא נמצא בשימוש תמידי, יתכן מצב שהמצבר יתרוקן מעצמו. במקרים כאלה יש לרכוש מצבר חדש באופן מידי. 

 

איך נתאים מצבר לאופנוע ים?

בניגוד לרכבים, אופנועי ים לא צריכים מצברים עם אמפר גבוה. המצבר צריך להתניע את אופנוע הים ולא להפעיל מערכות חשמליות שונות כמו המזגן או מערכת השמע של הרכב. לכן, המצבר הוא מצבר בקיבולת נמוכה יחסית של בין 20 ל-30 אמפר. על מנת להתאים מצבר לאופנוע ים יש לקחת בחשבון פרמטרים כמו מידות חיצוניות של המצבר, נפח המנוע של אופנוע הים והעוצמה שלו ועוד. במידה שאתם לא בטוחים כיצד להתאים מצבר יש להתייעץ עם אנשי מקצוע שיעזרו לכם לבחור מצבר לאופנוע ים. 

 

כיצד נשמור על מצבר לאופנוע ים?

על מנת לשמור על מצבר לאופנוע ים יש לבדוק אותו פעם בחצי שנה אצל איש מקצוע על מנת לשלול תקלות שונות שעלולות לפגוע בו. על ידי בדיקת מצבר לאופנוע ים ניתן להימנע ממצבים בהם אופנוע הים ישבוק חיים במהלך פעילות ימית מתוכננת. 

כמו כן, כפי שציינו קודם, על ידי נסיעה באופנוע הים המצבר מטעין את עצמו. בתקופת החורף בה פחות רוכבים על אופנועי ים חשוב להתניע את אופנוע הים מידי פעם על מנת לשמור על המצבר מפני התרוקנות. 

שימו לב- חשוב מאוד שההתקנה של המצבר תתבצע על ידי אנשי מקצוע מתאימים. התקנה לא טובה עלולה לגרום לתקלות שונות למצבר ואף לאופנוע הים. לכן, על מנת להימנע מתקלות בעת ההתקנה של המצבר חשוב לבחור באנשי מקצוע טובים ומנוסים. 

כמה עולה מצבר לאופנוע ים?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה מצבר לאופנוע ים מאחר שהמחיר תלוי בגורמים שונים. קודם כל יש הבדל במחירים בין החברות היצרניות השונות. לכל חברה יצרנית שמייצרת מצבר לאופנוע ים יש טכנולוגיה משלה. כמו כן, המחיר עלול להשתנות בהתאם לגורמים כמו קיבולת המצבר הדרושה לאופנוע הים, המקום בו רכשתם את המצבר, סוג אופנוע הים ועוד. 

ההמלצה שלנו היא לא להתפשר על מצבר לאופנוע ים במחיר הזול ביותר, אלא לבחור במצבר איכותי ואמין שישמש אתכם באופן תקין וראוי למשך זמן רב. ההמלצה היא לבחור בין אחת מהחברות הבולטות בשוק בהן שנפ, בוש, וולטה או ורטה. החברות הללו הן חברות בולטות, מוכרות ומנוסות שהוכיחו את איכות המוצרים שלהן ואת האמינות שלהם במהלך השנים. חברות אלה מייצרות מצברים איכותיים ואמינים נגד פגיעות העלולות להיגרם במהלך נהיגה על אופנוע ים. 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!