מצבר ליתיום לרכב

צרו איתנו קשר

מצבר ליתיום לרכבמצבר ליתיום לרכב הוא מצבר שכולל יתרונות רבים. מה צריך לדעת על מצבר ליתיום לרכב? במאמר הבא נרחיב על מצבר ליתיום לרכב, על הרקע שלו ועל היתרונות השונים שלו. 

 

מצבר ליתיום לרכב- מהו מצבר?

מצבר הוא סוללה חשמלית שנטענת באנרגיה חשמלית על ידי האלטרנטור בכל נסיעה ברכב. האלטרנטור פועל רק כאשר הרכב מונע. בעת נסיעה ברכב, המצבר מקבל חשמל מהאלטרנטור ומוטען באנרגיה חשמלית. כלומר, רק כאשר נוסעים ברכב המצבר מוטען באנרגיה חשמלית. אם יש תקופה ארוכה בה לא נוסעים ברכב המצבר עלול להתרוקן מאנרגיה חשמלית ולא לעבוד. תפקידו של המצבר הוא להפעיל את המנוע של הרכב. בנוסף לכך, המצבר אחראי על הפעלת המערכות החשמליות של הרכב בהן המזגן, התאורה, מערכת השמע, הג'י פי אס, החלונות החשמליים ועוד. במידה שהמצבר לא יעבוד כהלכה המערכות החשמליות של הרכב לא יפעלו ולא יהיה ניתן להתניע את המנוע. 

המצבר כולל 3 רכיבים עיקריים-

  • קוטב חיובי
  •  קוטב שלילי
  • אלקטרוליט

במידה שתהיה תקלה באחד מהרכיבים הללו, עלול להיגרם למצבר נזק בלתי הפיך ויהיה צורך להחליף אותו במצבר חדש. 

המצבר הראשון הומצא על ידי רופא צרפתי בשם נסטון פלנטה לפני כ-150 שנים. הרופא גילה שבעת השרייה של עופרת בחומצה מיוצר זרם חשמלי שניתן לטעון מחדש באנרגיה חשמלית. כך פועל המצבר, כפי שהסברנו קודם. 

מצבר ליתיום לרכב- מה זה אומר?

סוללות הליתיום נמצאות בשימוש במגוון תחומים של החיים כבר משנות ה-70. מאז ועד היום, חלו שינויים והתפתחויות רבות בתחום המחקר והפיתוח של סוללות ליתיום. על מנת לשפר את פעולת הסוללות ולהאריך את זמני השימוש שלהן משתמשים בתרכובות שונות. ליתיום היא למעשה מתכת קלה שידועה כבעלת פוטנציאל אלקטרומכני גבוה במיוחד. 

המדינות המובילות בכריית ליתיום הן ארצות הברית, סין, אוסטרליה, ארגנטינה, בוליביה וצ'ילה. לליתיום יש מגוון יתרונות שונים כמו תחזוקה נמוכה, פריקה עצמית נמוכה וזמן טעינה קצר. כמו כן, בשנים האחרונות המחיר של מצבר ליתיום לרכב יורד באופן משמעותי והוא דומה למחיר של מצבר רגיל. 

 

מצבר ליתיום לרכב- מה היתרונות?

מצבר ליתיום לרכב כולל יתרונות רבים ושונים. היתרונות רק הולכים ומתעצמים מאחר שהטכנולוגיה הולכת ומפתחת עם השנים. ריכזנו את היתרונות השונים של סוללת ליתיום-

  • קצב פריקה עצמית- אחד הפרמטרים המרכזיים שהופכים את מצבר ליתיום לרכב ליעיל הוא קצב הפריקה העצמית שלו. תאי יון ליתיום הם בעלי קצב פריקה עצמית נמוכה יותר באופן משמעותי מאשר של תאים טענים אחרים. בעקבות כך ניתן להשאיר את הרכב זמן רב יותר ללא נסיעה והמצבר יתרוקן לאט יותר, מאשר מצבר עופרת. 
  • צפיפות אנרגיה גבוהה- מצבר ליתיום לרכב הוא בעל צפיפות אנרגיה גבוהה. מדובר באחד היתרונות המרכזיים של סוללות ליתיום. בעקבות כך, צפיפות ההספק שמציע מצבר ליתיום לרכב גבוהה בהרבה. רכבים חשמליים זקוקים גם לטכנולוגיית מצברים בעלת צפיפות אנרגיה גבוהה. 
  • תחזוקה נמוכה- אחד היתרונות המרכזיים של סוללות ליתיום הוא שאינן זקוקות לתחזוקה שוטפת על מנת לשמור על ביצועים טובים. על ידי תחזוקה נמוכה ניתן לשמור על ביצועים טובים ואיכותיים במיוחד.
  • מגוון סוגים זמינים- קיימים סוגים שונים של תאי ליתיום יון. בעקבות תכך ניתן להשתמש בטכנולוגיה המתאימה ליישום הדרוש. כך ניתן להשתמש בסוללות ליתיום לכלי עבודה, לציוד אלקטרוני ולרכבים חשמליים. 

מצבר ליתיום לרכב- חסרונות

למרות היתרונות השונים, לסוללות יש גם מספר חסרונות- 

  • הגנה- סוללות ליתיום לא חזקות כמו טכנולוגיות אחרות והן מצריכות הגנה מפני טעינת יתר ופריקת סף. לכן, על מנת להבטיח שסוללות הליתיום יישמרו בגבולות הפעלה בטוחים יש צורך במעגלי הגנה משולבים. שילוב המעגלים מאפשר שימוש בסוללות ליתיום ללא ידע בנושא. 
  • הזדקנות הסוללה- סוללות ליתיום סובלות מהזדקנות שבאה לידי ביטוי בזמן, במספר מחזורי טעינה ובפריקה שעברה הסוללה. לעתים קרובות סוללת ליתיום תעמוד ב-500 עד 1,000 מחזורי פריקה וטעינה לפני שהקיבולת שלה תיפול. יש לקחת בחשבון שהסוללה מזקנת גם אם היא בשימוש  וגם אם לא. אחסון באזור קריר יסייע בהארכת החיים של הסוללה. 
  • מחיר- עוד חיסרון של סוללות ליתיום הוא המחיר שלהן. מצבר ליתיום לרכב יהיה יקר יותר מאשר מצבר סטנדרטי לרכב. עם זאת, עם השנים המחיר יורד ומשתווה למחיר של המצבר הרגיל.

 

מצבר ליתיום – הכירו את כל היתרונות של מצבר ליתיום על פני מצבר עופרת

צריכים להחליף מצבר? בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שיעזרו לכם לעשות זאת נכון. מצבר ליתיום הוא מצבר חדשני הכולל לא מעט יתרונות על פני כל שאר סוגי המצברים. רגע לפני שנגע בכל הדגשים השונים שיעזרו לכם לבחור נכון את המצבר הטוב ביותר עבור כלל צורכי הרכב שלכם, חשוב שתכירו את תפקידו של המצבר. מעבר לכך נכיר מקרוב את הדגשים שאתם חייבים להביא בחשבון לפני שתבחרו את המצבר הבא שלכם ונכיר את הדרך הפשוטה ביותר להתמודד עם מצבר שאינו תקין. בחירה נכונה תאפשר לכם ליהנות משנים ארוכות של מילוי כל צורכי החשמל של הרכב שלכם ללא תקלות כלל.

 

רוצים להצליח להניע את האוטו במהירות מידי בוקר? חשוב לדעת לבחור נכון מצבר איכותי!

רגע לפני שנכיר את כל היתרונות הגדולים של מצבר ליתיום, קיימת חשיבות רבה שתכירו את התפקידים המשמעותיים של מצבר הרכב שלכם. לא מעט אנשים לא מכירים את תפקידי המצבר, מה שגורם להם להקל ראש בבחירתו. בחירה לא נכונה של מצבר שאינו מספיק מקצועי ואיכותי עלולה לגרום לכם להתמודד עם לא מעט תקלות שונות בתדירות גבוהה. תפקידו של המצבר הוא לספק את כל החשמל הנדרש למילוי כל צורכי המערכות השונות ברכב. בין כלל המערכות שעובדות בעזרת חשמל מהמצבר ניתן למנות את מערכת התאורה, מערכת המיזוג וכן את מערכת ההנעה. במילים אחרות, בחירה לא נכונה של מצבר שאינו מספיק איכותי עלולה לגרום לכם להתקשות להניע את הרכב ואף למנוע את הנעו לעיתים קרובות.

 

הכירו את מצבר הליתיום

בחירה נכונה של מצבר איכותי תבטיח למלא את כל צורכי החשמל של הרכב שלכם למשך שנים ארוכות וללא תקלות כלל. רגע לפני שנכיר את הדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון את המצבר האיכותי ביותר בשוק, קיימת חשיבות רבה להכיר את כל היתרונות הגדולים של מצבר ליתיום.

 

היתרונות הגדולים של מצבר ליתיום הם:

  • מצבר ליתיום נחשב למצבר קל במיוחד. משקלו נמוך בכ 50% בהשוואה למשקל של מצבר דומה שאינו כולל ליתיום. רוצים לבחור מצבר קליל? מצבר ליתיום הוא התשובה הטובה ביותר עבורכם.
  • מצבר ליתיום כולל כמות גדולה במיוחד של מחזורי טעינה. המחזורים הרבים מאפשרים למצבר לספק את כל צורכי החשמל לרכב שלכם למשך שנים ארוכות. אורך חייו של מצבר ליתיום ארוכים בכ 50% בהשוואה לאורך חיים של מצבר עופרת.
  • הפריקה העצמית של מצבר ליתיום נמוכה למדי. הפריקה הנמוכה מאפשרת למצבר להישאר טעון למשך זמן רב ללא הטענה כלל.

היתרונות הללו גורמים לרבים כיום להעדיף מצבר ליתיום על פני מצבר עופרת. רגע לפני שגם אתם בוחרים את המצבר הבא שלכם, קיימת חשיבות רבה להכיר את הדגשים שאתם חייבים להביא בחשבון טרם הבחירה. ריכזנו עבורכם שני דגשים משמעותיים שיבטיחו שתצליחו לבחור נכון את המצבר האיכותי והמדוייק ביותר לכל צורכי החשמל של הרכב שלכם.

 

לא כל החברות מצליחות לייצר מצברים איכותיים – בחרו בקפידה את חברת הייצור של המצבר הבא שלכם

ראשית, יש לציין כי כיום ישנן חברות רבות שמתיימרות לייצר מצברים ברמות איכות גבוהות. חברות בודות אכן מצליחות לייצר מצברים מקצועיים, ולכן חשוב לדעת לבחור נכון את החברות האיכותיות ביותר בשוק. ההבדלים בין המצברים המיוצרים על ידי החברות השונות משמעותיים למדי. מצבר שמיוצר על ידי חברה מקצועית יכול להחזיק מעמד למשך תקופה של כ 4 שנים בממוצע בעוד שמצבר זהה שיוצר על ידי חברה שאינה מקצועית יחזיק מעמד חצי מכך, כשנתיים בלבד. מעבר לאורך החיים של מצבר ליתיום, חשוב להדגיש כי מצברים שמיוצרים על ידי חברות איכותיות לא ירבו לייצר תקלות ובעיות שונות בעוד שמצברים שמיוצרים על ידי חברה שאינה מקצועית יכולים לייצר תקלות תדירות.

לסיום, חשוב להדגיש כי כל מצבר מייצר כמות שונה של חשמל. חשוב לדעת לבחור נכון את המצבר הייעודי שמייצר את כמות החשמל הנדרשת עבור הרכב שלכם. בעזרת בדיקה מהירה בחוברת הרכב תוכלו לקבל את כל המידע הנדרש אודות זהות המצבר שיצליח למלא את כל צורכי החשמל ברכב שלכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!