מצבר לפיג ו 208

צרו איתנו קשר

מצבר לפיג ו 208חברת פיג'ו (Peugeot) היא מבין החברות הגדולות ביותר לייצור כלי רכב. החברה החלה את פעילותה בצרפת וכבר בשנת 1886 ייצרה את הרכב הממונע הראשון שלה. החברה נכנסה לשטחי ישראל לקראת שנות ה-80 וזכתה לפופולריות רבה בציבור הפרטי והציבורי. כיום ניתן לראות שבבסיסי צה"ל יש לא מעט רכבי פיג'ו המשויכים לדרגות הגבוהות. פיג'ו 208 הוא מבין הדגמים הנמכרים יותר של החברה והוא מאופיין בעיקר בשל נוחות הנסיעה. לפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת על החלפת מצבר לפיג ו 208. 

 

מצבר לפיג ו 208 לפי סוג הרכב

מצבר לפיג ו 208 יהיה בהתאם לסוג הדגם המדויק. דגמי פיג'ו 208 מתחלקים להנעה בבנזין או הנעה חשמלית. פיג'ו מציע לרוכשים שני דגמים, כאשר הסוללה ברכב החשמלי היא סוללת ליתיום יון בעלת 400 וולט וקיבולת 50 (קוט"ש). יש לקחת בחשבון את ההבדל בין הסוללות, כאשר מצבר ליתיום יון נחשב למצבר יוקרתי יותר הטוען את עצמו באופן עצמאי ומתאים לטרקטורון ורכבים חשמליים. 

רוב דגמי חברת פיג'ו החל משנת 2012 ידרשו מצבר בעל כוח של 45 אמפר עד 60. טרם החלפת המצבר על בעל המקצוע לבחון איזה מצבר קיים כרגע ברכב, ולבדוק האם הוא תואם את שנת הייצור של המצבר. לכל מקרה בו אתם רוצים לוודא התאמה, תוכלו לעיין בחוברת היצרן בהתאם לשנתון הרכב ולבדוק מהו הספק הכוח המדויק. 

 

מה ההבדל בין מנוע ליתיום למנוע סטנדרטי?

מנוע ליתיום יון מתאים לרכבים חשמליים והוא נחשב ליוקרתי. המחיר של מצברי ליתיום עומד על מעל 2,000 ש"ח, אך היתרון המשמעותי הוא זמני ההחלפה. בעוד שמצבר סטנדרטי נרצה להחליף אחד ל-3 עד 4 שנים, מצבר ליתיום יון נחליף אחד ל-12 עד 15 שנה. כמובן שמדובר על נתון שטחי שהתבסס על מבחן דרך בתנאי מעבדה, החלפת המצבר היא גם בהתאם לתחזוקת הרכב. 

מתי מחליפים מצבר לפיג'ו 208?

החלפת מצבר לפיג'ו 208 תהיה בהתאם לאותות אותו משדר המצבר. ככל שתחזוקת הרכב מקצועית יותר, כך זמני ההחלפה יהיה בהתאם להוראות היצרן – אחת לכ-4 שנים, לעיתים גם 5. המצבר משדר לנו אותות ברגע בו הוא נחלש, אם תתפסו את האותות בזמן תוכלו להטעין את המצבר במקום מורשה לפני שהוא מתרוקן ובכך לחסוך החלפת מצבר לפחות לחודשים הקרובים. בכל מקרה בו המצבר כבר ישן, גם טעינה לא תעזור לו. 

אלו הם הסימנים המעידים על כך שאתם צריכים להחליף מצבר:

  1. לוח מחוונים – אם תסתכלו על לוח המחוונים תוכלו לראות את הנורות השונות, כל אלו נורות שעובדות על חשמל. ברגע שהמצבר שלכם מתחלש, לוח המחוונים לא יהיה בהיר כפי שהוא בדרך כלל, לעיתים גם יהבהב. זה אחד מהסימנים המעידים על היחלשות המצבר.
  2. הנעה – הרכב לא מניע או מתקשה להניע? אם אתם שומעים תקתוק מהמנוע בזמן ניסיון ההנעה, ייתכן שהמצבר שלכם הוא הבעיה. לעיתים מקור הבעיה הוא בסטרטר ולכן, לפני שאתם ממהרים להספיד את המצבר שלכם מומלץ לבדוק את התקלה על ידי בעל מקצוע. 

אלו הם הסימנים הבולטים ביותר. שימו לב לכל גורם הקשור בחשמל, לדוגמא גם אם הרכב מניע היטב, אך אורות הרכב לא עובדים כראוי או מהבהבים, ייתכן שהמצבר שלכם חלש. כאשר בעל המקצוע מגיע אליכם הוא יבדוק את המתח במצבר ובכך יוכל לבחון האם התקלה קשורה במצבר או בגורם אחר ברכב. ניתן להזמין שירות החלפת מצבר עד הבית או להגיע למוסמך מקצועי ואמין. 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!