מצבר לפי יצרן

צרו איתנו קשר

מצבר לפי יצרןהמצבר הוא הלב של המכונית, זה שמספק את הכוח שצריך כדי להפעיל את המנוע ולשמור אותו פועל בצורה רציפה. ללא מצבר לפי יצרן טעון ותקין, המכונית שלכם לא תזוז מילימטר. לכן כל כך חשוב לטפל במצבר ולהפיק ממנו את המקסימום למשך זמן רב ככל האפשר.

עם כל סוגי מצבר לפי יצרן הקיימים בשוק, איך תדעו איזה מהם מתאים לרכב שלכם? הה מספר שאלות שצריך לשאול לפני קבלת החלטה:
1) באיזה גודל ובאיזה הספק המצבר שלי צריך להיות?
2) מה התקציב שלי לרכישת מצבר רכב?
3) באיזו תדירות אנהג ברכב שלי ולאילו מרחקים?
4) האם אני צריך מצבר START STOP או מצבר רכב סטנדרטי?
5) מה ההבדל בין מצבר סטנדרטי לבין מצבר ג'ל?
6) האם מצבר לרכב חשמלי שונה ממצברים סטנדרטיים? הנה התשובות. 

כיצד יודעים להתאים את הספק וסוג המצבר לסוג הרכב?

אם אתם בעלי רכב, כנראה שמתם לב שישנם סוגים רבים של מצברים זמינים בשוק, בעוד שישנם גם סוגי מצבר לפי יצרן שניתן לבחור להתקין ברכב. ובמילים הכי פשוטות, סוג המצבר המתאים לרכב שלכם תלוי ביצרן ובדגם, כך שחשוב לבדוק את המלצות היצרון בנושא. ישנם כמה סוגים עיקריים של מצברי רכב, ביניהם חומצה עופרת, ניקל-קדמיום וליתיום יון. סוללות עופרת משמשות בדרך כלל לכלי רכב גדולים יותר כמו טרקטורים או סירות, מכיוון שהם יכולים לאחסן יותר כוח מאשר סוגים אחרים של סוללות. 

סוללות ניקל קדמיום וליתיום יון מתאימות יותר למכוניות קטנות, מכיוון שהן יכולות לאגור פחות חשמל אך להיטען מהר יותר מאשר סוללות עופרת. לפיכך, על מנת להתאים את המצבר המתאים לרכב, צריך לדעת באיזה סוג רכב מדובר..

מה התקציב שלי לרכישת מצבר רכב?

המחיר של מצבר לפי יצרן לרכב נקבע על ידי גורמים רבים כמו גודל והספק, סוג הרכב לו מיועד המצבר, מותג, תוקף וסוג האחריות על המצבר, סוגו ועוד. בממוצע, מצברי רכבים נעים בין 550 ₪ ל-750 ₪, אבל ישנם מצברים יותר זולים מהרף התחתון וכן מצברים יותר יקרים מ-750 ₪. 

בסופו של דבר, מצבר לרכב הוא מכשיר אלקטרוכימי האוגר ומשחרר אנרגיה חשמלית לרכב שלכם ולאקססוריז השונים ברכב. בתוך כך, המחיר של מצבר לרכב נקבע לפי עלות החומרים, הייצור וההתקנה. אגב, ישנם משווקי מצברים שמספקים שירות של התקנת מצבר בבית הלקוח בעת רכישת מצבר. חלק מהמשווקים מספקים את השירות הזה חינם בעת רכישת מצבר, בעוד שאחרות יגבו סכום סמלי בד"כ (לא אמור לעבור את ה-150 ₪ לרוב). 

באיזו תדירות אנהג ברכב שלי ולאילו מרחקים?

חשוב לדעת, במהלך נסיעות מאוד קצרות, לעיתים המצבר לא מספיק להיטען, מה שמשאיר אתכם עם מצבר שנמצא תמיד במצב טעינה ממוצע ומטה. המטרה היא שהמצבר תמיד יהיה בטעינה מלאה, אבל אסור להגיע למצב של פריקת יתר. במילים פשוטות, אם אתם נוהגים למרחקים ארוכים עם הרכב שלכם, רוב מצברי הרכב שמתאימים לרכב שלכם אמורים לעשות את העבודה. 

אם אתם נוסעים בעיקר בתוך העיר ומשך הנסיעה הוא תמיד דקות בודדות, אתם תצטרכו מצבר לפי יצרן שיכול לאגור אנרגיה בצורה טובה יותר מאשר מצברי רכב אחרים. באופן הזה, המצבר לא יצריך טעינה כמו מצברים אחרים. אגב, כדאי לדעת שבשוק קיים מוצר שנקרא בוסטר (BOOSTER), מה שמאפשר לכם טעינה חיצונית למצבר הרכב שלכם. בדרך כלל פשוט מחברים את הבוסטר למצת הרכב ונותנים לו לעשות את העבודה. 

האם אני צריך מצבר START STOP או מצבר רכב סטנדרטי?

מצבר לרכב בטכנולוגיית START STOP הוא סוג של מצבר לפי יצרן שניתן להשתמש בו ברכבים היברידיים, אך גם בחלק מרכבי הבנזין והדיזל. הוא נועד להתניע את המנוע כאשר הרכב בנסיעה (מצב של START) וגם לספק חשמל לרכיבים חשמליים אחרים של הרכב. מאידך, הוא נועד גם להפסיק לעבוד או להיכנס למצב חיסכון כאשר המנוע דומם (מצב STOP). מצבר מסוג זה הוא בעל זרם התנעה חזק יותר ממצברים סטנדרטיים, והוא יכול גם לעמוד במחזורי פריקה רבים יותר מאשר מצבר רגיל לרכב.

ההבדל העיקרי בין שני סוגי הסוללות (מצבר סטנדרטי וסטארט סטופ) הללו הוא, שבמצבר בטכנולוגיית START STOP יש תא חומצת עופרת נוסף, מה שהופך אותו למתאים יותר לשימוש במכוניות היברידיות. תאי חומצת העופרת מחוברים בטור, בעוד שהם מחוברים במקביל בסוללות סטנדרטיות. תאי חומצת העופרת מורכבים מלוחות המופרדים על ידי תמיסת אלקטרוליט, האוגרת אנרגיה חשמלית במהלך הטעינה ומשחררת אותה במהלך הפריקה.

מה ההבדל בין מצבר סטנדרטי לבין מצבר ג'ל?

מצבר לפי יצרן סטנדרטי לרכב, הוא מצבר עופרת-חומצה בד"כ, שהוא סוג של מצבר תאים רטובים. מצבר ג'ל לרכב הוא סוג של מצבר עופרת אטום המשתמש בג'ל כדי לספוג את האלקטרוליט ולספק מידה מסוימת של הגנה מפני טעינת יתר או פריקה עמוקה.

לרוב מצבר רכב סטנדרטי זול יותר מצבר ג'ל לרכב. עם זאת, צריך לקחת בחשבון שמצבר ג'ל לרכב בטוח ויעיל יותר לשימוש מצבר רכב רגיל, מכיוון שיש לו לוחות עבים יותר ואינו מועד לנזילות כמו המצבר הרגיל. כמו כן, הג'ל מספק יותר שטח פנים עבור החומצה להגיב, כך שהיא יכולה לייצר יותר חשמל.

טיפ: השוואת מחירים בין מצברי רכב 

בין אם אתם מחפשים מצבר מסוג כזה או אחר, ההמלצה הכי חשובה שניתן לכם היא: השוואת מחירים בין מצברים לרכבים. ישנם משווקים רבים ושונים, לא כולם נולדו שווים וחלקם גם מציעים הנחות ומבצעים. את השוואת המחירים תוכלו לעשות בדקות בודדות באינטרנט, מה שיכול לחסוך לכם לא מעט כסף בטווח המיידי. 

קראו עוד:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!