מצבר לרכב 12v

צרו איתנו קשר

מצבר לרכב 12vאם אתם מחפשים אחר כל מה שצריך לדעת על מצבר לרכב 12v, הגעתם למקום הנכון. במדריך הבא נסביר מהו מצבר רכב 12 וולט, אילו מרכיבים קיימים בתוכו, מהן התקלות הקיימות במצברים, כמה עולה מצבר לרכב וכל מה שבין לבין. 

מצבר לרכב 12 וולט הוא סוג של סוללת עופרת-חומצה שנמצאת לרוב במכוניות. היא נחשבת לסוללת מחזור עמוק ויש לה אלקטרוליט המורכב מחומצה גופרתית ומים. בעוד שלסוללת המכונית 12V אין הרבה כוח, היא יכולה לספק מספיק כוח למנוע המתנע ולמערכת ההצתה ברכב. מה עוד חשוב לדעת על מצבר לרכב 12v? המשיכו לקרוא. 

היכן משמש מצבר לרכב 12v?

מצבר לרכב 12v היא סוג של סוללת תאים יבשים המפיקה בדרך כלל מתח מוצא של 12 וולט. מצברים אלו משמשים בדרך כלל במכוניות, משאיות, טרקטורים, סירות וכלי רכב אחרים. סוג זה של סוללה הוא מאוד פופולרי כי המצברים האלו יכולים לספק הרבה כוח במשך זמן רב. זה נכון במיוחד כאשר הסוללות טעונות במלואן. 

סוללת ה-12 וולט קיימת כבר שנים רבות והיא ממשיכה להיות אחד הסוגים הפופולריים ביותר בשוק כיום. בממוצע. מצברי 12V לרכב יכולים לעלות בין 550 ₪ ל-850 ₪, ולעיתים גם יותר. בואו נבין אילו רכיבים קיימים במצבר רכב וכיצד נקבע המחיר של המצבר שלכם. 

אילו רכיבים קיימים במצבר רכב? 

מצבר לרכב 12v בנוי מרכיבים רבים ושונים, ביניהם תמצאו את האנודה, שהיא מורכבת מעופרת דו-חמצנית. כמו כן, מצברי רכבים כוללים מרכיב הנקרא קתודה, שהיא מורכבת מעופרת ותחמוצת עופרת. כמו כן, תמצאו מרכיבים כמו המפריד, שהוא מורכב מזכוכית, מפרידי נייר או סרט פלסטיק, וכן את האלקטרוליט, שזו היא תערובת של חומצה גופרתית ומים.

מצבר לרכב מורכב מרכיבים נוספים, לרבות מסוף חיובי ומסוף שלילי וכן צינור אוורור, שהוא צינור שמתחבר לחלק העליון של הסוללה כדי לשחרר גזים שנוצרים בזמן טעינה ופריקה. לבסוף, במצברים תמצאו גם את מחברי התאים, המחברים יחד את התאים בסוללה של הרכב. 

תחזוקה לקויה תקצר תוחלת חיים של מצבר רכב?

מצבר לרכב הוא הלב של מכונית. הוא מפעיל את המערכות החשמליות ושומר על המכונית פועלת. לכן חשוב לשמור על הסוללה שלכם כך שהיא תחזיק מעמד לאורך זמן. מחקרים רבים מראים כי לעד 70% מכל הסוללות יש רמה מסוימת של קורוזיה. 

קורוזיה יכולה להיגרם מאי טעינת הסוללה כראוי, השארתה בסביבה חמה או קרה למשך זמן רב מדי, או אפילו בגלל גיל המצבר או גיל הרכב עצמו. בתוך כך, חשוב להבין כי סוללה צריכה להישמר ולהיות מתוחזקת על מנת שהיא תתפקד בצורה מיטבית ותחזיק מעמד כמה שיותר זמן.

כיצד להסיר קורוזיה ממצבר רכב? 

ישנן דרכים רבות שיכולות לעזור לכם לנקות את הקורוזיה מהמצבר. הדרך הקלה והנפוצה ביותר היא באמצעות סודה לשתייה ותמיסת מים, אשר תסיר את שכבת הקורוזיה מפני הסוללה. אבל חשוב לציין, אתם מתעסקים עם סביבה חשמלית, והסיכונים הכרוכים בכך מתקשרים לשריפה, פיצוץ של המצבר ואף התחשמלות. לכן, אם אתם לא יודעים כיצד להשתמש בחומרי ניקוי בסביבת המצבר, הימנעו מלעשות כך. 

באופן כללי, השלבים להסרת קורוזיה מסולל לרכב כוללים בשלב הראשון, ניקוי של המסופים עם נייר זכוכית או צמר פלדה. אפשר גם להשתמש במברשת תיל אשר ניתנת לרכישה בכל חנות חומרי בניין, בחנויות טמבור ובחנויות חלפים לרכבים. בשלב השני, הסירו כל קורוזיה רופפת מהטרמינלים והכבלים בעזרת נייר זכוכית או צמר פלדה (בדומה למה שעשיתם על גבי המסופים).  

מה לאחר שהסרנו את הקורוזיה מהמצבר? 

לאחר שהסרתם את הקורוזיה מכלל חלקי המתכת במצבר, יש למרוח שכבה קלה של ג'לי נפט על המסופים והכבלים, מה שנקרא בשפת העם "גריז" (זה יעזור למנוע התפתחות של קורוזיה עתידית על המצבר שלכם). 

אם אפשר, רוכשים חומרים ייעודיים ברשתות הקמעונאות ומצפים את כל משטחי המתכת החשופים של הסוללה בחומר אנטי קורוזיה. חומרי ניקוי אלו בדרך כלל מבוססים על חומרים כגון סודה לשתייה, חומץ, מיץ לימון או מי מלח. 

טיפים לרכישת מצבר לרכב 12v

כדי לקנות מצבר לרכב 12V, צריך קודם כל לשקול את גודל המצבר הדרוש לרכב, את סוג הרכב, את המלצות היצרן לגבי סוג המצבר, קיבולת המצבר ועוד. המחיר של מצבר 12V לרכב יכול להשתנות בהתאם לגודלו ולתכונותיו, ככה שיהיה חשוב לערוך מחקר שוק בהתאם ולברר אילו תכונות כוללים מצברי 12V למיניהם. 

יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון בעת רכישת מצבר 12V לרכב: גודל המצבר, הקיבולת, המותג וסוג המצבר, האם הוא יצריך תחזוקה או לא, האם זהו מצבר ג'ל או לא וכו'. למשל, אם צריך סוללת AGM, האפשרות הטובה ביותר תהיה לקנות סוללת עופרת אטומה. אם צריך תא ג'ל, האפשרות הטובה ביותר תהיה לקנות סוללת AGM או VRLA. אם רוצים ללכת עם סוללות העופרת המסורתיות, האפשרות הטובה ביותר תהיה לקנות סוללת AGM או VRLA.

כמה עולה מצבר לרכב 12v ולפי מה נקבע המחיר?

המחיר של מצבר לרכב 12V נקבע על ידי הגורמים הבאים: 1) סוג הסוללה (למשל, מחזור עמוק או סוללה מסוג אחר). 2) המותג ואיכות הסוללה. 3) הגודל וההספק של הסוללה. 4) סוג ותוקף האחריות על המצבר. 5) המיקום שבו אתם רוכשים את הסוללה (בחנות, באינטרנט וכולי).

ישנם גורמים רבים שמשפיעים על מחיר מצבר 12V לרכב, וההמלצה הכי טובה שנוכל לתת לכם היא לבצע השוואת מחירים ומחקר שוק. תוכלו לעשות זאת בדקות ספורות באינטרנט, לקבל הצעות מחיר, לברר לגבי שירותי התקנת מצבר לרכב 12v בבית הלקוח (התקנת מצבר עד הבית) ועוד. בממוצע, מצבר V12 יעלה לכם בין 650 ₪ ל-950 ₪ ומעלה. 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!