מצבר סטארט סטופ – חזק יותר עמיד יותר

צרו איתנו קשר

מצבר סטארט סטופהרצון לשמור על איכות הסביבה בה אנו חיים והמחיר העולה ומאמיר של הדלק, הביאו ישראלים רבים לעבור לרכבים חסכוניים וירוקים יותר. כמובן ישנן המכוניות החשמליות והמכוניות ההיברידיות והחצי או המיקרו היברידיות. במכוניות אלו, המנוע מכבה את עצמו בכל עצירה משמעותית. גם במהלך עמידה ברמזור או  המתנה קצרה. אנחנו איננו צריכים לעשות כלום, המנוע מבצע את הסגירה בעצמו. כאשר נלחץ חזרה על הגז  ורוצים להמשיך בנסיעה, המנוע מתעורר לחיים מחדש. בכך הוא למעשה חוסך בפלטות מזהמים וכן חוסך בדלק שהוא פונקציה של צריכת המנוע. החיסכון הזה כל כך משמעותי שעל פי הערכות, כ-70 אחוז ואף למעלה מכך, מכל הרכבים החדשים הנקנים בשנים האחרונות, מצויד בטכנולוגיית ה-START STOP

ברכבים המבצעים כיבוי בכל עצירה זמנית מותקן מצבר שונה משל רכבים רגילים. בעוד ברכבים הרגילים מותקן מצבר הרגיל והמוכר לנו – מצבר חומצה-עופרת, הרי שבמכוניות עם טכנולוגיית ה-START STOP ישנו מצבר מיוחד, מצבר סטארט סטופ, שיכול להתממשק עם הטכנולוגיה ובייחוד יכול להיות חזק, עמיד ומספק יותר לדרישות הייחודיות של הסטארט סטופ.

הייחודיות של מצבר סטארט סטופ

בניגוד לרכב עם מנוע רגיל, ברכבים בהם מותקנת מערכת סטארט סטופ, המכבה את הרכב בעת עמידה ומחדשת את פעולתו עם לחיצה חוזרת על דבשת הגז, מצבר סטראט סטופ הוא קריטי. ברכב רגיל, אדם ממוצע עושה ביממה מספר התנעות שנע בין ארבע לחמש פעמים. ברכבי סטארט סטופ, מספר ההתנעות כמעט משלש את עצמו. בנסיעה עירונית במתווה פקוק, אנחנו יכולים להגיע לעשרות התנעות בלבד, בנסיעה אחת. מצבר רגיל, לא חזק דיו כדי לעמוד בעומס הזה לאורך זמן. לעומתו, מצבר סטארט סטופ, תוכנן מראש כדי שיוכל לעמוד במשימות אלו בהצלחה.

הטכנולוגיה של מצבר סטארט סטופ

המצבר מתוכנן כך שיוכל לעמוד במצבים בהם יש התנעות של הרכב באופן רב בתוך פרק זמן קצר. למעשה, ניתן למצוא 2 סוגים של מצבר סטארט סטופ. הראשון הוא מצבר מסוג AGM בעל יכולות טכנולוגיות גבוהות מאוד, עמידות יוצאת דופן ולא פחות חשוב יותר הם אטומים מפני שפך חומציות של המצבר החוצה. מצברים אלו מותקנים בעיקר ברחבי יוקרה ועלותם גבוהה יחסית, למצבר עופרת רגיל וגם מול מצבר EFB . גם הן מיועדים לאפשר התנעות רבות בלי לקצר את אורך חיי המצבר, אולם הם נחשבים עממיים יותר ומותקנים ברוב המכוניות.

ככלל, מצבר START STOP הוא בעל קיבולת גדולה יותר, כמעט כפולה. למעשה, כאשר המנוע כבה , המצבר ממשיך לנפק חשמל לכלל מערכות הרכב שנותרות דלוקות כמו האורות, המזגן, הרדיו וכד'. במקביל, הוא יוכל לספק את החשמל גם להתנעה חוזרת של הרכב ואז התנעה נוספת וכן הלאה והלאה, בלי שיגרם לו כל נזק.

לא להסתפק במועט

יצרני הרכב, של המכוניות המיקרו היברידיות, ממליצות ומתקינות בעצמן מצבר סטארט סטופ בכל רחב רגיל שיוצא מתחת ידן. גם הם מבינים את היתרונות הגדולים של מצבר זה בכל הקשור לאורך חיים ומניעת תקלות. אבל מה קורה כאשר המצבר כן נפגע או מגיע לגיל בו חייבים להחליף אותו? ובכן, אין חובה חוקית לשים דווקא מצבר סטארט סטופ מותאם ומי שירצה יוכל לשים מצבר עופרת -חומצה רגיל. אבל בכך, הוא גורם לנזק לרחב. הוא מחריב בעצמו את הרכב שלו. יתרה מכך, במידה ותשימו בניגוד להוראות היצרן מצבר רגיל במקום המצבר המיוחד, יתכן והיצרן לא יכיר באחריות לתקלות שינבעו מכך.

מצבר סטארט סטופ יקר יותר ממצברים רגילים, בעת ההתקנה. בסופו של דבר הוא יחזיר את ההשקעה בו שכן הוא עמיד לתקלות יותר מהמצבר הרגיל וגם בעל אורך חיים גדול יותר. אבל בשלב ההתקנה, מפתה מאוד להסתפק במצבר רגיל. כאמור, זוהי טעות. עם כניסת שירותי החלפת מצברים עד הבית, כמו זו שאנו מציעים לכם, אנשים רבים החלו להציע שירותים כאלו, בלי שיש להם את המומחיות והצוותים המקצועיים כמו שיש לנו. אנשים רבים נופלים בפח ובקלות, משום שהשירות בבסיסו כל כך טוב ומאפשר החלפה מהירה בעת תקלת מצבר, בדיוק במקום שבו נתקעתם ובלי לבזבז זמן מיותר על מוסכים.

אבל עדיין, רבות מחברות חלטוריסטיות אלו, שאין להם היכרות מספיקה עם מערכות מצברים מתקדמות או עם הטכנולוגיות השונות, יציעו לכם להרכיב מצבר רגיל במקום מצבר סטארט סטופ. ראו הוזהרתם. בסופו של דבר מצברים אלו לא יחזיקו מעמד בדרישות הגבוהות של הרכב שלכם והנזק שיגרם למצבר ולרכב עצמו, יהיה גדול מכל מה שחסכתם לכאורה.

שירות החלפת מצבר סטארט סטופ מהיר

כאמור, חברתנו מתמחה בכל סוגי המצברים. לרוב, תדע בעצמך בדיוק איזה סוג מצבר אתה צריך, לא רק לגבי סוגיית הטכנולוגיה אלא גם לגבי האמפר הנדרש, ואיזה מצבר מתאים לדגם רכב מסוים. אבל גם אם לא, מומחי החברה שלנו יגיעו ויתאימו ויתקינו עבורך את המצבר המתאים והטוב ביותר. והיופי הגדול הוא שכל זה נעשה בזמן מהיר יותר מהרגע שהתקשרת ובעיקר במקום שבו נתקעת. אין צורך בגרירה או בנסיעה למוסך או בהתחננות להתנעה מחברים או ארגוני צדקה. רכב השירות מגיע עד אליך. מתקן, מחליף או מפנה אותך לגורם שיפתור סופית את הבעיה.

מצבר לרכב הוא סוללה חשמלית שתפקידה להפעיל את המנוע ואת המערכות החשמליות השונות ברכב. יש סוגים שונים של מצברים כאשר אחד הבולטים בהם הוא מצבר סטופ סטארט. במאמר הבא נסביר מה זה מצבר ונרחיב על מצבר סטופ סטארט. 

 

מצבר סטופ סטארט- מה זה מצבר?

המצבר הוא סוג של סוללה בעלת אנרגיה חשמלית המסייעת להתנעת המנוע. האנרגיה החשמלית של המצבר מתועלת להפעלת המזגן, התאורה ואמצעי המדיה השונים. 

המצבר הראשון הומצא לפני כ-150 שנים על ידי רופא צרפתי בשם נסטון פלנטה. הרופא גילה שהשרייה של עופרת בחומצה גורמת ליצירת זרם חשמלי שניתן להטעינו מחדש. 

המצבר מכיל 3 מרכיבים עיקריים- 

  • קוטב חיובי
  • קוטב שלילי
  • אלקטרוליט

תקלה בכל אחד מהרכיבים עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך למצבר. 

תפקידו של המצבר הוא לספק חשמל למערכות הרכב. המצבר למעשה אחראי על הפעלת המנוע, כפי שציינו קודם ועל המערכות החשמליות ברכב. 

יש לקחת בחשבון שהמצבר מטעין את עצמו. כלומר, ככל שבעל הרכב נוסע הרבה מחוץ לעיר במהירות גבוהה, המצבר יטעין את עצמו ויישאר תקין לאורך זמן רב יותר. במידה שהנסיעות של הרכב יהיו בעיקר בתוך העיר במהירות נמוכה, המצבר לא יצליח לטעון את עצמו שוב ושוב ולכן יחזיר לזמן קצר יותר. חשוב לא להשאיר את הרכב זמן רב ללא תנועה. כלומר, אם אתם נוסעים לחו"ל לתקופה בקשו ממישהו שיתניע את הרכב וייצא לסיבוב מידי פעם על מנת שהמצבר לא יתרוקן. 

 

מצבר סטופ סטארט- מה זה?

מצבר סטופ סטארט נחשב למצבר יחסית חדש שפרץ לחיינו רק בשנים האחרונות. בדרך כלל ברכבים החדשים, יצרני הרכבים יבחרו לשים מצבר סטופ סטארט מאחר שהטכנולוגיה הזו מאפשרת לחסוך בצריכת הדלק. 

מערכת סטופ סטארט נבנתה כיוון שהבינו שבזמן עצירה של הרכב כשהוא מונע, לדוגמא בפקק או ברמזור אדום, הוא לא צריך כמות רבה של דלק על מנת להפעיל את המנוע. לכן, במצבים בהם הרכב מונע אך עומד, המערכת תכבה את הרכב באופן יזום וברגע שתלחצו על הגז תדלק מחדש. 

מצבר סטופ סטארט הוא מצבר שמתאים לרכבים בהם מותקנת מערכת המכבה את המנוע בעת עצירה. תחילה היה ניתן לראות מצבר כזה רק ברכבי יוקרה אך כיום כבר מתקינים את המצבר הזה בכל הרכבים החדשים. בטכנולוגיה זו קיימים שני סוגים של מצברים- מצבר AGM ומצבר EFB. 

מצבר סטופ סטארט מאפשר התנעה בטוחה ושמירה על איכות הסביבה. 

 

מצבר סטופ סטארט- אז מה ההבדל?

ההבדל בין מצבר רגיל לבין מצבר סטופ סטארט בא לידי ביטוי במערכת הכיבוי וההפעלה האוטומטית של הרכב. כפי שציינו, מצבר סטופ סטארט מכבה את הרכב בעת עצירה ומאפשר לחסוך בצריכת הדלק שלו ואף להוריד את כמות החומרים המזהמים שנפלטים לאוויר כאשר הרכב מונע. 

כמו כן, ההבדל בין מצבר רגיל למצבר סטופ סטארט בא לידי ביטוי גם בהאטה ויכולת כמות הפריקה וההתנעה ללא נזק למצבר. מצבר סטופ סטארט נוצר בטכנולוגיה מתקדמת התומכת בפריקה מהירה יותר באופן משמעותי מאשר מצברים אחרים.

 

מצבר סטופ סטארט- האם חייב להתקין?

קיימים סוגים שונים של מצברים, לכן כאשר אתם קונים מצבר צריך קודם כל לבדוק שהמצבר מתאים לרכב, הן מבחינת המידות החיצוניות שלו והן מבחינת כושר ההנעה/ הפריקה שנדרש לרכב. מומלץ להתייעץ עם יבואן הרכב או ספר הרכב בנוגע לאמפר/ שעה ועמידות המצבר בפריקה. 

לכן, במידה שאתם מחליפים את המצבר של הרכב ורוכשים מצבר חדש חשוב מאוד לבדוק מה היצרן של הרכב ממליץ. במידה שיש ברשותכם רכב שיוצר בשנת 2013 או אחריה, יש סיכוי גדול מאוד שמערכת סטופ סטארט פועלת בו. אנשים רבים מתלבטים האם ניתן לחסוך בעלויות ולהתקין מצבר פשוט וזול, אך מצבר סטופ סטארט מאפשר להניע את הרכב פי מאות ממצבר רגיל. לכן, במידה שיש ברכבכם מצבר סטופ סטארט שמותאם למערכת זו, אין להתקין מצבר רגיל. כמו כן, חשוב  מאוד לוודא בכל התקנה של מצבר חדש, שאכן מרכיבים לכם מצבר סטופ סטארט. לשם כך בדקו האם כתוב על המצבר start stop באנגלית או AGM או EFB. 

כיום, במידה שאתם צריכים להחליף מצבר תוכלו לעשות זאת בקלות ובמהירות על ידי שירות החלפת מצבר עד הבית. עם שירות זה יגיעו אליכם מכונאים מיומנים. בדרך כלל למכונאים יהיו מספר מצברים שונים ברכב שלהם, כך שיוכלו להחליף לכם את המצבר באותו רגע. 

 

מצבר לרכב מחיר- כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה מצבר לרכב, שכן המחיר תלוי בגורמים שונים כמו גודל המצבר, סוג המצבר ועוד. ברוב המקרים המחירים יכללו גם את שירות החלפת המצבר. לכן, ריכזנו לכם טווח מחירים עבור מצברים מסוגים שונים, כאשר המחיר כולל שירות החלפת מצבר. 

  • המחיר להחלפת מצבר סטנדרטי ינוע בין 500 לבין 800 שקלים, בהתאם לגודל המצבר. 
  • המחיר להחלפת מצבר סטופ סטארט ינוע בין 800 לבין 1,500 שקלים, בהתאם לגודל המצבר. 
  • המחיר לבדיקת רכב ללא החלפת מצבר תנוע בין 200 ל-300 שקלים. 
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!