מצבר פריקה עמוקה 8v 

צרו איתנו קשר

 מצבר פריקה עמוקהבשוק המצברים קיים מגוון רחב של סוגים וחברות, כאשר כל סוג נועד לשמש כלים שונים לפי גודלם וצרכיהם. למרות שתפקיד כל סוגי המצברים זהה, עליכם לבחון איזה מצבר הרכב שלכם צריך ולפיכך להתאים לו אחד. עם היעזרות בבעל מקצוע, או קריאה בספר ההוראות של הרכב לגבי המלצות היצרנית, הדבר לא יהיה מסובך כל כך. 

ישנם רכבים פרטיים, שהמנוע שלהם לא זקוק ליותר מדי כוח על מנת לפעול ולעומתם, ישנם רכבים גדולים ותעשייתיים, שלא יצליחו לפעול ללא הכוח הרב שהם דורשים.  בין סוגי מצברים בעלי פריקה עמוקה, קיים מצבר 8v, ה-v מסמל את מידת הוולט של המצבר, או במילים אחרות, הוא מציין את מידת האמפר המייצגת את הכוח אותו מכיל המצבר.

 

לפני שניגש לנושא, נתחיל מהבנת הבסיס, מה הוא בעצם תפקידו של המצבר?

כפי שאנחנו כבר יודעים, המצבר הוא לב הרכב. הוא הסוללה המסייעת בהתנעת הרכב והוא אחראי על כל המערכות השונות ברכב המופעלות על ידי חשמל. כאשר תיווצר תקלה בתפקודו השוטף של המצבר, קטנה ככל שתהיה, היא תגרום לכך שבסופו של דבר הרכב שלכם יגיע לחוסר תפקוד מוחלט.

המצבר שלנו נטען על ידי האלטרנטור בכל זמן שהרכב מונע, והוא מוגדר על פי מידת ה"אמפר" שלו. האמפר הוא יחידת מתח שבאמצעותה מודדים זרם חשמלי. במילים פשוטות, האמפר הוא הכוח. ככל שמידת האמפר תהיה גבוהה יותר, כך הכוח של אותו המצבר. ובואו נדבר פרופורציות, רכבים פרטיים יצטרכו מצבר בעל מידת אמפר נמוכה לעומת רכבים תעשייתיים שהם כמובן יצטרכו מצבר בעל מידת אמפר גבוהה על מנת לפעול.

מה הוא מצבר פריקה עמוקהאחרי שהבנו את הבסיס אנחנו יכולים לרדת לעיקר הדברים. בואו נסביר מה הוא מצבר פריקה עמוקה ומה נצטרך לעשות על מנת לשמור על תפקודו התקין

בשונה מהמצבר הרגיל, מצבר פריקה עמוקה הינו מצבר המורכב מלוחות מתכתיים המכילות חומר בצפיפות גבוהה וזאת על מנת לסייע לתפקודו.
תפקיד מצבר זה הוא להטעין את עצמו פעמים רבות על ידי פריקת החשמל שהוא מכיל. הוא נקרא גם "מצבר רטוב" וזאת בשל הנוזלים האגורים בו. הוא מכיל מים מזוקקים וחומצה. שימו לב, עם החומצה אנו לא מתעסקים כלל!

אחד היתרונות הבולטים של מצבר זה הינו שהוא מסוגל לפרוק כ-70 אחוז מתכולתו בפעם אחת מבלי לגרום כל נזק. מצברי פריקה עמוקה מחייבים שימור ותחזוקה נכונה על מנת שישמרו ויעשו את עבודתם בצורה הכי יעילה שאפשר. 

איך עושים את זה אתם שואלים? יש לנו תשובה. תחילה, עלינו לבדוק אם יש בו נוזלים. אם ראיתם נוזלים בתוך המצבר, סבירות גבוהה שזיהנו דליפה. לכן, חשוב שנמצא מהו מקור הנזילה ונתקן אותה במהירות האפשרית. לאחר מכן, ניגש לבדיקת מים. בחנו אם יש מספיק מים (מזוקקים) במצבר ומלאו במידת הצורך. חוסר במים עלול לגרום להרס של המצבר שלכם. לאחר שביצענו את בדיקות הנוזלים, נעבור אל החיבורים ונוודא כי הם לא רופפים. במידה שהם רופפים, חזקו אותם על מנת למנוע נזקים אפשריים. בסיום הבדיקה, הסתכלו באופן חיצוני על חלקיו של המצבר וודאו שהם נראים תקינים ללא שריטות או עיוותים.


למה מיועד מצבר כזה אתם שואלים?  

בשל אופיו המיוחד של מצבר פריקה עמוקה, היתרונות הרבים והתכונות הבולטות שלו, הוא אינו מתאים לכל סוגי הכלים. הוא מיועד בעיקר למערכות המופעלות על ידי מנוע חשמלי, וביניהן רכבים תפעוליים כמו: רכבים חשמליים, מלגזות, קלנועיות, מכונות שטיפת רצפות, סירות ויאכטות. הוא גם מתאים למערכות המשתמשות באנרגיה סולארית בשל ההספק החשמלי החזק שלו המיועד בעיקר לפריקה וטעינה.

מצבר פריקה עמוקה 8v הוא מצבר בעל מידת אמפר חלשה יחסית ולכן יתאים בעיקר לכלים חשמליים ו/או כלים שלא דורשים הרבה כוח כגון אופנועים, קטנועים וכדומה.

 

שימו לב, לרוב אנו ממליצים לא להתפשר על מחיר ולרכוש את המצבר האיכותי ביותר. אך כאן, זו לא בדיוק הגישה. כשאנו מדברים על מצבר פריקה עמוקה, אנו מדברים על מוצר בעל יכולות ייחודיות המתאימות לכלים ספציפיים, לכן עליכם להתאים את המצבר לרכב. תחילה עליכם לבחון את אופן השימוש של הכלי אליו מיועד המצבר ולהסיק מסוג הכלי כמה כוח הוא יצטרך. לדוגמה, בקניית מצבר לקלנועית, עליכם לבחון את גודלה ואת השימוש הכולל שלה, ולהסיק מכך כמה כוח היא תדרוש. יהיה מיותר לרכוש מצבר פריקה עמוקה בעל מידת אמפר גבוהה ממה שהקלנועית שלכם צריכה. כיוצא בזה, אם תרכיבו מצבר שאינו פריקה עמוקה לרכב הדורש מצבר פריקה עמוקה, סביר להניח שהמצבר הזה ישבוק חיים לאחר טווח זמן קצר. זאת בשל העובדה שהוא נטען על ידי האלטרנטור באופן קבוע ולכן לא מסוגל לפרוק את תכולתו ולהטען יותר מפעם- פעמיים.

אז מה צריך לדעת לפני שרוכשים מצבר פריקה עמוקה?

כפי שכבר הסברנו, החומרים אותם מכיל המצבר הם חומרים רגישים ולכן, מומלץ ואף חשוב לקנות מצבר פריקה עמוקה בחנות המוכרת כאמינה על מנת שתוכלו לקבל את כל המידע אליו תזדקקו ולחילופין גם טיפולים ובדיקות מעמיקות בנוסף לשירות הרכישה. עליכם לוודא שהחנות בה אתם נמצאים מספקת את רוב מגוון המצברים ויש לה את מירב המידע להעניק לכם. כל זאת על מנת שתקבלו הסבר מפורט ואמין על כלל המוצרים שלהם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!