מצבר קיה פיקנטו

צרו איתנו קשר

מצבר קיה פיקנטוחברת קיה נוסדה בשנת 1944, היא יצרנית הרכב הוותיקה ביותר בקוריאה. כלי הרכב של של קיה מאוד פופולריים בישראל, במיוחד הדור השלישי של קיה פיקנטו שיצא לשוק בשנת 2017. בדור החדש תא המטען גדול יותר מהדגמים הקודמים עם מנוע זהה של 1.0 ל' ו-1.2 ל'. קיה פיקנטו החדשה בעלת מערכות בטיחות מתקדמות ותיבת רובוטית חד מצמדת. מצבר קיה פיקנטו הוא מצבר 40 אמפר של אחת מהחברות המובילות.

 

מה התפקיד של המצבר?

התפקיד של המצבר הוא לספק אנרגיה למערכות החשמל ברכב. המצבר פורק כ-50% מהאנרגיה שלו בהנעה ולאחר מכן נטען על ידי האלטרנטור. המצבר מספק חשמל למערכות המיזוג, חלונות חשמליים, הנעה, וישרים, תאורה ועוד. מצבר 40 אמפר הוא מצבר קיה פיקנטו אידיאלי. למרות הרושם של מתחילים רבים, גם אם תחליטו לבחור במצבר עוצמתי יותר לקיה פיקנטו זה לא משפר את הביצועים של הרכב, לעיתים אף יכול לגרום לנזק. כמו כן, בחירה של מצבר לא אידיאלי של חברה לא מוכרת יכול לפגוע בביצועים של המצבר לתקופה ארוכה. יצרניות המצברים הנכונות לקיה פיקנטו הן: וולטה הישראלית, וורטה, שנפ, בוש ועוד. 

למה חשוב לבחור במותג?

במקרים רבים בחירה במותג מייקרת את המחיר אותו נשלם, אבל כאשר מדובר על מצבר אין לנו דרך להתפשר על חברה שאינה מותג. בחירה במותג מספקת לנו בטיחות לגבי הפעילות של המצבר לתקופה האידיאלית של מצבר – 3 עד 6 שנים. חברות המותגים מציעות ללקוחות אחריות על המצבר של כ-24 חודשים למעט מצברי סטארט אפ. מצברי סטארט אפ נמצאים תחת חברת ורטה, אלו מצברים איכותיים אבל האחריות עליהם היא כ-12 חודשים. המצברים פועלים בצורה זהה לשל חברת ורטה, אך אינם ממותגים ובכך המחיר מופחת וכמו כן, גם האחריות. האם אנחנו ממליצים על חברת סטארט אפ? התשובה היא כן, אבל המצברים לא מתאימים לכל רכב.

 

כמה עולה מצבר קיה פיקנטוכמה עולה מצבר קיה פיקנטו?

כדי לאמוד מחיר מדויק עלינו לשכלל מספר דברים: מותג, שירות ואחריות. ריכזנו עבורכם את המחירים עבור יצרניות המצברים המובילות:

  • חברת שנפ – מצבר קיה פיקנטו של חברת שנפ (40 אמפר) יעלה לכם כ-400 ש"ח ללא עלויות התקנה.
  • חברת ורטה – חברת ורטה נחשבת לחברה היקרה ביותר מבין כל החברות שציינו. המחיר אותו תשלמו עבור מצבר קיה פיקנטו של חברת ורטה יהיה כ-550 ש"ח עד 650 ש"ח לא כולל התקנה. בעוד שמצברי סטארט אפ של חברת ורטה יהיו במחיר של החל מ-450 ש"ח.
  • חברת ולטה – חברת ולטה היא חברה ישראלית (מותג כחול לבן מוזיל את המחיר) ולכן, המחיר עבור מצבר 40 אמפר יעלה לכם החל מ-350 ש"ח לא כולל עלויות התקנה.
  • חברת בוש – המחיר אותו תשלמו עבור מצבר קיה פיקנטו של חברת בוש (40 אמפר) יהיה החל מ-450 ש"ח.

 

מצבר מתאים לקיה פיקנטו

רכבי קיה פיקנטו הינם רכבים המיועדים בעיקר לעיר, הרכב משמש לנסיעות קצרות אך בעל יכולת גם לנסיעות ארוכות. אם אתם צריכים רכב כדי להתנייד מצפון לדרום, סביר להניח שקיה פיקנטו לא תהיה הבחירה האידיאלית. הרכב הוא רכב עירוני וקטן, מה שתורם למציאת חניה בקלות יותר. הרכב אינו בעל דרישות גדולות ולכן מצבר 40 אמפר מספק את העבודה ע"פ ספר היצרן.

עלויות התקנה

עלויות התקנת המצבר אינן צריכות להיות עם פער משמעותי ממחיר המצבר. ברוב המקרים, מחיר השירות יהיה כלול במחיר המצבר למעט מקרים בהם נדרש שירות גרירה או החלפת מצבר עד הבית. סביר להניח שרבים מכם חוו את זה, אתם קמים בבוקר והמצבר שלכם פשוט לא עובד. במקרים כאלה הבחירה בגרר יכולה להיות יעילה, אך ארוכה ויקרה. המתנה לגרר מצד חברת הביטוח יכולה להגיע לכ-3 שעות ולעיתים מדובר על שירות מסובסד בלבד. מצד שני, שירותי דרכים של החלפת מצבר עד הבית או עד למקום בו אתם נמצאים הינם שירותים מהירים יותר. זמן ההמתנה הוא בין חצי שעה לשעה לכל היותר, תלוי במקום בו אתם נמצאים. השירות הוא שירות 24/7, כולל שבתות וחגים. המחיר משתנה בהתאם לזמן בו הזמנתם את בעל המקצוע, במקרה בו מדובר על שעות הלילה, שבתות וחגים המחיר מתייקר בשיעור של 50%. 

 

אי אפשר להחליף לבד?

החלפת מצבר היא מאוד פשוטה למען האמת. כל מה שצריך לעשות הוא לנתק את שני הקטבים, להוציא את המצבר מהתא שלו ולהחליף במצבר חדש. עם זאת, אנחנו לא ממליצים לבצע את הפעולה הזאת אם אין לכם ניסיון מקצועי. פרטים קטנים יכולים לשנות הרבה. במקרה בו החלפתם את המצבר ולא נעלתם את הקטבים וכיסיתם אותם כמו שצריך, אתם יכולים לגרום לקצר ברכב ובמקרים חריגים גם לשריפה. פער המחירים בין רכישה של מצבר והתקנה לבד לבין שירותי דרך אינו פער משמעותי שמשתלם לקחת את הסיכון עבורו. 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!