מצבר שנפ 20 חודשי אחריות

צרו איתנו קשר

מצבר שנפ 20 חודשי אחריותאחד הדגשים החשובים יותר בבחירת מצבר הוא האחריות. האחריות מייצגת את טיב המצבר, את המחיר ומגנה עליכם בכל מקרה בו המצבר תקול במשך חודשי האחריות. רוב המצברים האיכותיים יהיו באחריות של 12 חודשים עד 24 חודשים. ייתכן ומצברים אחרים כמו מצברי ליתיום יון יהיו עם אחריות ארוכה יותר מ-20 חודשי אחריות. אם אתם צריכים להחליף מצבר, הנה כמה כללים שאתם חייבים לדעת. 

מצבר שנפ 20 חודשי אחריות – למי זה מתאים?

יש מספר חברות בולטות בתחום המצברים בישראל: חברת שנפ, בוש, וולטה, ורטה, סטארט-אפ ועוד חברות שונות ביחס יותר זניח. סביר להניח שהמצבר שיש לכם כרגע ברכב שייך לחברת שנפ, מכיוון שהיא תופסת את נתח השוק הרחב ביותר בישראל. חברת שנפ היא הוכיחה את עצמה במשך עשורים כבר, כאשר החלה את ייצור המצברים שלה תוצרת כחול-לבן. היתרון של מצברי שנפ מתחלק לשניים: אמינות ומחיר. 

אם נשווה מצבר סטנדרטי של חברת בוש ביחס למצבר שנפ באותו יחס אמפר, נקבל תוצאה שונה לחלוטין מבחינת מחיר. מצברי שנפ לרוב יהיו זולים יותר בהחל מ-10% ממחירי המתחרות. אבל המחיר הוא לא הפרמטר היחיד שאנו פונים אליו בבחירה שלנו – אחריות היא קריטית לא פחות. אורך החיים של מצבר נע בין 3 שנים ועד 5 שנים, טווח השימוש משתנה ביחס לתנאי הנהיגה שלכם. רכב שנמצא כל היום על הכביש (רכבי חברה, רכבים צבאיים וכד') ישחוק את המצבר ולכן, סביר להניח שנצטרך להחליף מצבר כל שלוש שנים. מצד שני, רכבים משפחתיים עם נסיעה מתונה ובתדירות די בינונית עד גבוהה ישרדו כ-5 שנים. 

מהם הגורמים לתקלה במצבר?

  • ווסת אלטרנטור – האלטרנטור הוא אחראי לטעינת המצבר בזמן שהמנוע עובד. ווסת האלטרנטור הוא הגורם שמוודא שהמצבר מקבל את כמות המתח המדויקת ולא גבוהה או נמוכה מתחת לרצוי. ברגע שהווסת לא תקין הוא עשוי לגרום לנפילת מתח, מה שמשפיע ישירות את תקינות המצבר.
  • אלטרנטור – אם כבר מדברים על האלטרנטור, גם הוא עשוי להוביל לבעיות במצבר. האלטרנטור אחראי על הטענת המצבר בכך שהוא מחזיר זרם חשמלי למצבר. במקרה בו האלטרנטור תקול, המצבר לא מקבל חשמל ואם מערכות חשמליות ממשיכות לפעול זה הרי גורם לשחיקה של המצבר. לכן, כאשר מערכות החשמל לא עובדות ייתכן ומדובר על תקלה במצבר או באלטרנטור, עדיף שהתקלה תהיה במצבר במקרה הזה.
  • בלאי – למצברים יש בלאי טבעי. המצברים מחזיקים לתקופה מסוימת ולאחר מספר שנים יש להחליף אותם. מצבר תקין יחזיק מעמד למעלה מ-3 שנים ולכן, כל כך חשוב לבחור באחריות מתאימה. קיימים מקרים בהם המצבר התרוקן לאחר שנה וחצי וללא אחריות תצטרכו לשלם מחיר מלא על החלפת המצבר.
  • תנאי מזג אוויר – גם לתנאי מזג האוויר יש השפעה על המצבר שלכם. מזג אוויר קיצוני לחום או לקור עשוי להשפיע על המצבר. לדוגמא, מזג אוויר קר גורם למצבר להפעיל יותר לחץ בהנעה וצורך יותר חשמל. מזג אוויר חם גורם לחימום יתר של המצבר. איך אתם יכולים להימנע מזה? קשה מאוד, חניה מקורה עשויה להשפיע לטובה וכמובן, אם אין לכם שימוש יום יומי ברכב נסו להניע אותו לפחות ל-15 דקות אחת ליומיים עד שלושה.

קראו עוד: אחריות מצבר שנפ

כמה עולה מצבר שנפ 20 חודשי אחריות?

המחיר של מצבר שנפ 20 חודשי אחריות משתנה בהתאם להיקף האמפר. טווח המחירים יהיה החל מ-400 ש"ח כולל התקנה, המחירים לרוב לא יעברו את ה-900 ש"ח וזאת בהתאם לדרישות הרכב שלכם. 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!