נורת מצבר דולקת בנסיעה

צרו איתנו קשר

נורת מצבר דולקת בנסיעהאם הגעתם לכאן, כנראה שנדלקה לכם נורת המצבר באמצע הנסיעה ואינכם יודעים כיצד לפעול. הנורות בלוח המחוונים נועדו על מנת להתריע לנו על בעיה כלשהי הקיימת באחד ממערכות הרכב שלנו. כאשר נדלקת נורת המצבר, היא מתריעה בפנינו על תקלה הקיימת במצבר או באלטרנטור ולעיתים יכולה להצביע גם על חיווט לקוי. ראשית, נסביר כיצד היא נראית על מנת להכירה. נורת המצבר מסומנת בצורת מלבן אדום ובתוכו הסימנים פלוס ומינוס. צבעה האדום של הנורה מעיד כי הבעיה שקיימת מסוכנת לרכב ומחייבת אותנו לא להמשיך בנסיעה עד שנבין את מקור וחומרת הבעיה.

ועכשיו נסביר לעומק, מהו המצבר ומה תפקידו ברכב שלנו, מה הוא האלטרנטור ומה הבעיות האפשריות שיכולות להיווצר בכל אחד מהם וכיצד לטפל בבעיה כאשר היא כבר נוצרת.  המצבר הוא עיקר הרכב, וזאת בשל היותו הסוללה של הרכב. הוא אחראי על כל המערכות השונות ברכב המופעלות על ידי אנרגיית חשמל.  האלטרנטור הוא חלק חשוב לא פחות מהמצבר, הוא נועד על מנת להטעין את המצבר בכל פעם שהמנוע פועל, החל מסיבוב המפתח ועד לכיבוי הרכב.  בשל תפקידם העיקרי של סוללת הרכב והמטען שלה, במידה ותחול כל תקלה במצבר או באלטרנטור, מרבית המערכות החשמליות ברכב עלולות להיחלש ואף לעיתים להיהרס באופן מוחלט.  לעיתים רחוקות יותר, חיווט לקוי גם יכול להיות אופציה להידלקות הנורה.

נורת מצבר דולקת בנסיעה: גורמים אפשריים לתקלה במצבר והיחלשותו

תפקוד לקוי של המצבר- בחודשים חמים בהם הטמפרטורות עולות, עלול להיווצר מצב של התחממות יתר. הדבר משפיע על המצבר בכך שהוא גורם להתכת מחיצות התאים ואף להתבלות מהירה של רכיבי פנים המצבר בצורה משמעותית. לכן בחודשים בהם הטמפרטורות נהיות גבוהות, הרבה מהמצברים נוטים להיהרס ולעיתים גם עד כדי החלפתם באחד חדש. לכן בעת חודשים חמים, השתדלו לחנות את הרכב שלכם במקומות מקורים.

תפקוד לקוי של האלטרנטור- מכיוון שהאלטרנטור הוא מקור הכוח של המצבר, במצב בו האלטרנטור מפסיק לעבוד כראוי, לא יהיה מה שיטעין את המצבר ולכן, יש לראות את הידלקות נורת המצבר גם כהתראה על תקלה באלטרנטור ובמידה והיא אכן כזו, יש לתקנה מהר ככל האפשר לפני כיבוי הרכב הפתאומי.

חיווט לקוי- לעיתים יכולה להיווצר תקלה גם בחוטים. הלוא הם הגורם המקשר בין האלטרנטור למצבר ולכן כל בעיה הקיימת בחיבור החוטים, תגרום לתפקוד לקוי של טעינת המצבר בשל העובדה שדרך החוטים עובר הזרם החשמלי. זה לא סתם נראה לכם מוכר, זו תקלה המוכרת לנו בשל הטלפון הנייד שלנו. במידה וחוטי המטען יהיו רופפים או תקולים, הטלפון שלנו פשוט לא יטען. 

מחסור במים- המצבר מכיל מים מזוקקים אשר נועדו לצורך הוצאת מנגנון הקירור לפועל. מנגנון הקירור, כשמו כן הוא, קיים על מנת למנוע את רתיחת המצבר על ידי קירור אוטומטי בכל פעם שהטמפרטורות נהיות גבוהות. במצב בו המנגנון יפסיק לתפקד כראוי, או שיהיה למצבר חוסר במים, המצבר עלול להגיע להרס מיידי וזה מצביע על הרס מוחלט של כל מערכות החשמל המופעלות על ידי מחשב הרכב. לכן, עליכם לבצע מדי פעם בדיקת מים שגרתית ולוודא שאין בו חוסר. במידה של חוסר, אתם יכולים למלא בעצמכם אך חשוב מאוד לא למלא עד סוף המיכל אלא שימו לב שכמות המים אינה עולה יותר מידי מעל גובה הפלסטיק של הפקקים, המים צריכים לכסות מעט את לוחיות המצבר.

בדיקות שתוכלו לבצע בעת הידלקות הנורהנורת מצבר דולקת בנסיעה: בדיקות שתוכלו לבצע בעת הידלקות הנורה, כשהרכב מכובה באופן מלא!

לפני הכל, עצרו את הרכב במקום בטוח וודאו שאתם לא מהווים סכנה לעצמכם או לעוברי הדרך.

בדקו את המצבר- יש לגשת למכסה המנוע, לפתוח אותו ולבדוק ויזואלית את מראה המצבר. ודאו שהוא לא שינה מצורתו המקורית והתעוות, ואין עליו סימנים המעידים על קורוזיה. אם המצבר נראה בסדר ישנה אופציה כי התקלה נמצאת באלטרנטור.

בדקו את האלטרנטור- את האלטרנטור רק חשמלאי רכב מוסמך יכול לבדוק. אך יש בדיקה שתוכלו לבצע בעצמכם. במידה שאתם קצת מכירים את רכיבי המנוע וזיהיתם את האלטרנטור, בדקו אם הרצועה המקשרת בין המנוע לאלטרנטור מתוחה היטב.

בדקו את החיווט- אז המצבר והאלטרנטור נראים לכם תקינים, בואו נקווה שזאת רק בעיה עם איזה חוט רופף. בדקו את החוטים המקשרים של המצבר והאלטרנטור וודאו שהם לא רופפים. במידה שהם רופפים נבצע חיזוק ונחבר אותם כמו שצריך.

אם לאחר הבדיקות שביצעתם לא הצלחתם למצוא את מקור הבעיה ולתקן אותה או שנורת המצבר עדיין דולקת, סעו למוסך הקרוב ביותר בתנאי שמשך הנסיעה לא עובר את החמש דקות והשתדלו לדלל שימוש במערכות החשמל ברכב. נסיעה ארוכה מדי תסכן אתכם ותוכל להביא למצב של כיבוי המנוע באמצע הנסיעה.

במידה שאין מוסך קרוב או שאתם לא רוצים לקחת את הסיכון שהרכב יכבה לכם באמצע הדרך, תוכלו להיעזר בשירות של טכנאי מצברים שיגיע עד אליכם ויפתור לכם את הבעיה.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!