נורת מצבר אדומה

צרו איתנו קשר

נורת מצבר אדומהבמקרים בהם נדלקת בלוח המחוונים של הרכב נורת מצבר אדומה, המשמעות היא שנורת האזהרה הזאת מעידה על תקלה במצבר, כלומר ייתכן שהמצבר לא נטען, מה שאומר שהוא לא מקבל חשמל. מה עושים וכיצד פותרים את הבעיה? המשיכו לקרוא  

נורת מצבר אדומה היא תקלה שיכולה להיות במצבר, אבל גם תקלה באלטרנטור או במערכת החשמל, ברכיבים אחרים וסיבות נוספות. מרגע שהנורה דולקת, אתם חייבים לקחת בחשבון שלא יעבור זמן רב עד שהרכב יתקע בשולי הכביש. הנה כל מה שצריך לדעת על נורת מצבר אדומה, בעיות באלטרנטור, תקלות במצבר וכל מה שבין לבין. 

מהו אלטרנטור? 

האלטרנטור הוא חלק חשוב מהמנוע של המכונית. הוא מייצר זרם חשמלי כדי להפעיל את מצבר המכונית ורכיבים חשמליים אחרים. לפיכך, אלטרנטור הוא אמצעי חשמלי המפיק זרם חילופין (AC) ממנוע המכונית. ניתן להגדיר אלטרנטור כמכשיר הממיר אנרגיה מכנית לאנרגיה חשמלית. ההתקן מותקן בדרך כלל בחלקו החיצוני של מנוע הרכב ומשתמש באבזור מסתובב כדי ליצור זרם מהשדה המגנטי המסתובב שלו.

מכשיר זה ממיר אנרגיה מכנית לאנרגיה חשמלית, ובכך מאפשר למצבר הרכב להפעיל את המנוע. בתוך כך, ישנן כמה תקלות ובעיות שעלולות להתרחש באלטרנטור של הרכב. מה עלול להפעיל נורת מצבר אדומה? בואו נדבר על כמה מהן, המשיכו לקרוא בשורות הבאות. 

אילו תקלות יכולות להתרחש באלטרנטור?

לא פעם נורת מצבר אדומה נדלקת עקב תקלות שונות. ואחת התקלות הנפוצות  היא בעיה של חיבור הארקה לא תקין. מצב זה יכול לקרות כאשר מסופי הסוללה או הכבלים לא היו מחוברים כראוי לאלטרנטור. בעיה נוספת היא, שהאלטרנטור לא מייצר מספיק מתח כדי שמערכת החשמל של הרכב תתפקד כראוי והמצבר יפעל כהלכה. 

כמו כן, תקלות ובעיות עלולות להתרחש באלטרנטור של הרכב עקב התחממות יתר, רמות שמן נמוכות, מסבים מלוכלכים או פגומים או וסת מתח תקול. אם אחת מהתקלות הללו מתרחשת, היא עלולה לגרום לבעיות חמורות במערכת החשמל של הרכב שלכם. ובנוסף, ישנם מספר דברים שעלולים לגרום לתקלות באלטרנטור, כולל מסנן אוויר מלוכלך או סתום, מתח סוללה נמוך, טמפרטורת מנוע גבוהה, חגורת אלטרנטור חלשה או רופפת ועוד. 

מה ההבדל בין מצבר רכב לבין אלטרנטור רכב?

בכמה מילים פשוטות, מצבר לרכב הוא מכשיר המאחסן חשמל כדי להפעיל את המכונית. אלטרנטור לרכב הוא מכשיר הממיר אנרגיה מכנית לאנרגיה חשמלית. ובאופן קצת יותר נרחב, הבדל נוסף בין מצבר לרכב לאלטרנטור הוא, שהראשון מספק כוח למכונית ואילו השני (האלטרנטור) מווסת אותו. 

בתוך כך, המצבר מספק חשמל לרכב ומתניע את המנוע שלו. הוא גם מפעיל את האלקטרוניקה כמו אורות, רדיו וכו'. מצד שני, אלטרנטור אחראי על ויסות המתח במכונית. הוא ממיר אנרגיה מכנית לאנרגיה חשמלית ומספק אותה למצבר ולמערכות אחרות ברכב כמו אורות או רדיו. בסופו של דבר, מצבר לרכב ואלטרנטור לרכב הם שני חלקים שונים של רכב הפועלים יחד כדי לספק חשמל לחלקים האחרים. מה עוד לגבי נורת מצבר אדומה? בשורות הבאות. 

מה גורם לנורת אזהרה אדומה של מצבר רכב להידלק?

נורת מצבר אדומה של מצבר רכב עשויה להידלק אם חגורת האלטרנטור רופפת או אם המצבר טעון במתח נמוך מדי. כמו כן, נורית האזהרה האדומה של מצבר המכונית עשויה להידלק גם אם יש בעיה במערכת הטעינה של הרכב, כגון ווסת מתח פגום.

ברוב המקרים נורית האזהרה האדומה של הסוללה היא סימן לכך שהמכונית זקוקה לטעינה, כלומר המצבר זקוק לטעינה או החלפה. אם לא הייתה נורת אזהרה אדומה במצבר, ייתכן שהיה קשה לזהות את היחלשותה הבאה וקרבה של הסוללה של הרכב. אם המכונית שלכם חונה במשך תקופה ממושכת ואתם מבחינים שנורית האזהרה של הסוללה נדלקת, ייתכן שהמצבר נמוך בטעינה שלו או אפילו גמור לגמרי.

איך אפשר למנוע תקלות במצבר הרכב? 

מצבר רכב משמש לאחסון אנרגיה חשמלית ולהמרתה לצורה שמישה. סוללה מורכבת מתאים, שהם מכלים קטנים המכילים את הכימיקלים הדרושים ליצירת זרם חשמלי ברכב שלכם. סוג התא הנפוץ ביותר במצבר רכב הוא תא עופרת-חומצה, המשתמש בפלטות עופרת וחומצה גופרתית בתור האלקטרוליט שלו. 

האלקטרוליט מספק את התגובה הכימית המייצרת חשמל כאשר הוא "טעון". כאשר אין טעינה מספקת במצבר הרכב, הסיבה לכך יכולה להיות שונה ממקרה למקרה. למשל, מקרים בהם האלטרנטור והחגורה שלו אינם מתוחזקים היטב, כמו במקרים בהם חגורת האלטרנטור יבשה וסדוקה. כמו כן, אם אינכם שומרים על נוזל קירור המנוע ברמה הנכונה, עלולות לצוץ עקב כך בעיות הקשורות לאלטרנטור ולחימום של המנוע. עוד כדאי לדעת, אל תשאירו את הרכב פועל בזמן שאינו בשימוש, זה מוסיף בלאי לכל חלקי הרכב באופן קבוע. 

טיפים לתחזוקת מצברי רכבים 

קודם כל, בדקו את הסוללה באופן קבוע: סוללה פגומה עשויה להיות קשה לזיהוי מכיוון שהיא בדרך כלל לא מראה שום סימן עד שזה מאוחר מדי. זו הסיבה שצריך לבדוק את המצבר באופן קבוע על ידי איש מקצוע לפחות פעם בשנה או כל 10,000 ק"מ. 

לא פחות חשוב, שמרו על המנוע שלכם נקי. כאשר המנוע מלוכלך, נדרשת יותר אנרגיה עבור האלטרנטור לייצר כוח לחלקים אחרים של המכונית וזה עלול לגרום נזק למצבר שלכם. ועוד טיפ חשוב, הקפידו להסיר כל קורוזיה אשר מתפתחת באזורי המצבר או האלטרנטור. 

אם תשמרו על תחזוקת המצבר בצורה נכונה, נורת מצבר אדומה לא אמורה להידלק לכם בטווח של שנתיים-שלוש. זאת, משום שהטווח הממוצע של תוחלת חייו של מצבר רכב הוא כ-שנתיים-שלוש. כאשר המצבר יתקרב לסיום תוחלת החיים שלו, סביר להניח שנורת המצבר האדומה תידלק לכם. 

נורת מצבר

נורת מצבר לרכב משמשת בדרך כלל במכוניות שיוצרו לאחר 1995, אך חלק מהיצרנים מספקים גם נורות למכוניות ישנות יותר. ומאחר שהיא מהווה אלמנט בטיחותי לכל דבר, יש להחליף נורת מצבר לרכב בכל פעם שהיא נשרפת או כששמים לב שהיא לא עובדת כמו שצריך.

מצברים לרכבים הם מכשירים המכילים מספר מוגדר של תאים, המחוברים בטור כדי לייצר מתח קבוע יחסית. כאשר אחד מהחלקים או הרכיבים של מצבר הרכב אינם פועלים באופן תקין, נורת מצבר רכב אמורה להידלק. ברוב דגמי המכוניות, ניתן למצוא נורת מצבר לרכב בלוח המחוונים או בסביבת גלגל ההגה.

באילו מקרים נורת מצבר רכב נדלקת?

נורית המצבר לרכב היא בדרך כלל סימן אזהרה שיש להחליף את המצבר. אבל, זה יכול גם להצביע על כך שיש בעיה עם האלטרנטור. כמה דברים שיכולים לגרום לזה הם: רצועת האלטרנטור ניתקה או נפגעה ויש להחליפה. 

כמו כן, נורה עשויה להידלק במקרים בהם ווסת המתח כשל ויש להחליפו, כמו גם במקרים בהם נתיך ווסת המתח התפוצץ ויש להחליף אותו. ולבסוף, נורת המצבר עשויה להידלק גם במקרים בהם כבלי הסוללה נפגעו וצריך להחליף אותם וכן מחברי המצבר.

מה קורה כאשר סוללת הרכב מתרוקנת?

נורית סוללת המכונית נדלקת כאשר הסוללה מתרוקנת. עם זאת, נורית מצבר הרכב יכולה להידלק גם אם יש קצר חשמלי במערכת החשמל, או אם המכונית הושארה ללא השגחה ועם מנוע פועל במשך זמן רב.

רבים מהאנשים נוטים להתבלבל בין אלטרנטור לבין מצבר רכב, ועל כך כדאי לעמוד ולהסביר את ההבדלים. לאחר שהבנו מה עשוי להוביל להדלקת נורת מצבר, הנה כמה דגשים לגבי ההבדלים בין אלטרנטור לבין מצבר רכב.

מה ההבדלים בין אלטרנטור לבין מצבר רכב?

אלטרנטור הוא מכשיר הממיר אנרגיה מכנית לאנרגיה חשמלית. הוא משמש במכוניות כדי לשמור על המנוע פועל או להפעיל מכשירים אחרים, כמו הפנסים, מערכת המולטימדיה ברכב, ה-GPS ועוד. מנגד, מצבר לרכב מפעיל את מנוע המתנע ועוזר למנוע להסתובב.

אלטרנטור הוא מכשיר שיוצר זרם חילופין (AC) חשמל מכוח זרם ישר (DC). ההבדל בין אלטרנטור למצבר לרכב הוא האופן שבו הם מייצרים חשמל. הסוללה מייצרת חשמל על ידי תגובות כימיות, והאלטרנטור משתמש באלקטרומגנטיות כדי ליצור מתח AC. כך או כך, נורת מצבר עשויה להידלק עקב תקלה הן באלטרנטור והן במצבר. 

רכיבי המצבר ותקלות נפוצות בו 

אילו רכיבים יש במצבר רכב ואילו תקלות יכולות לגרום להדלקת נורת מצבר? ובכן, ברוב הרכבים המצברים כוללים 6 חלקים: מצבר לרכב מורכב משישה מרכיבים עיקריים:
1) מסוף חיובי.
2) טרמינל שלילי.
3) מסופי אלקטרודה.
4) כבלים של אלקטרודה.
5) כבל הארקה.
6) כיסוי סוללה. 

מצבר לרכב הוא מכשיר שמכיל מספר מרכיבים, כגון תאי חומצה עופרת, תמיסת אלקטרוליטים וצלחות. בתוך כך, עקב ריבוי הרכיבים במצבר, נורת מצבר לרכב יכולה להידלק מסיבות רבות. אחת הסיבות הנפוצות ביותר היא כאשר המצבר מתנתק מהטרמינלים או כאשר יש בעיה עם ווסת המתח.

כמו כן, מצבר לרכב הוא יחידה אטומה המכילה מספר רכיבים הנחוצים לתפקוד המצבר. לפיכך, נורית הסוללה תידלק אם יש תקלה באחד מהרכיבים הללו. מעבר לכך, הסיבות השכיחות ביותר להדלקת נורית הסוללה של המכונית שלך הן סוללות חלשות או מתות, קצר חשמלי וקורוזיה.

מהי קורוזיה והאם תוביל להדלקת נורת מצבר? 

קורוזיה היא תהליך כימי או אלקטרוכימי שמתפתח על מתכת בצורתה המקורית. מצב זה יכול להתרחש כאשר מתכת נמצאת במגע עם אלקטרוליט, כגון מים. בהקשר הזה של הדברים, קורוזיה עלולה לגרום לסוללה להתחמם ולהתחמם יתר על המידה, וכתוצאה מכך נורת מצבר נדלקת. אם כך, כיצד עוד קורוזיה עשויה להוביל לכשלים במצבר רכב?

קורוזיה היא תהליך של שינוי כימי של מתכת על ידי הסביבה שלה. מצב זה יכול להיגרם גם מתגובה של חמצן עם ברזל, כאשר קורוזיה עלולה להוביל לתקלות בסוללה שהן אחת מבעיות הרכב הנפוצות ביותר. בסופו של דבר, קורוזיה היא תהליך שאוכל את פני המתכת. זה יכול להיגרם על ידי הסביבה, כגון גשם ולחות, או על ידי תגובות כימיות. במקרים בהם קורוזיה גורמת לקצר חשמלי, נורת מצבר לא יכולה להידלק, מכיוון שלוח המחוונים שלכם גם הוא לא יידלק עקב הקצר. 

טיפים להאריך את תוחלת החיים של מצבר רכב

שנית, ודאו שאתם משתמשים ב-BOOSTER (מטעין או מאיץ סוללה) מדי פעם, כדי לרענן את אנרגיית המצבר שלכם. ניתן לרכוש בוסטרים בכל חנות חלפים לרכב. זה יעזור להאריך את תוחלת החיים של המצבר על ידי שמירת הסוללה ברמת טעינה אופטימלית.

לא פחות חשוב, אם תרצו להאריך את תוחלת חייו של מצבר הרכב שלכם, שמרו על הסוללה נקייה וללא לכלוך. זה עוזר בשמירה על סוללה תקינה שלא מתפתחת עליה קורוזיה. ואם קודם לכן דיברנו על טעינת המצבר עם בוסטר, אז מצד שני, – הימנעו מטעינת יתר של מצבר המכונית שלכם. זה יכול לגרום לו נזק ולקצר את אורך חייו. ולבסוף, הקפידו מדי פעם לוודא שפקקי המצבר מלאים במים. אם חסרים מים, הקפידו למלא אך ורק מים מזוקקים. אם תעשו את כל זאת, נורת מצבר לא אמורה להידלק עקב כשלים בו. 

כמה עולה מצבר רכב וממה מורכב המחיר?

מצברים לרכב מגיעים במגוון גדלים, צורות ויכולות משתנות. בשל כך, עלות המצבר תלויה בגודל ובקיבולת שנבחרו על ידי הקונה ובהתאם למה שמתאים לסוג הרכב. בתוך כך, העלות יכולה לנוע בין 550 ל-800 ש"ח או יותר, תלוי איזה סוג סוללה תרכשו.

בסופו של דבר, עלות החלפת מצבר לרכב עשויה להשתנות בהתאם לסוג, ותלויה גם אם צריך להחליף גם את האלטרנטור או לא. כמו כן, תוכלו לקבל גם שירות שנקרא התקנת מצבר בבית הלקוח או התקנת מצבר עד הבית, מה שיחסוך לכם לא מעט זמן ומאמצים, אבל גם יעלה לכם כמה שקלים (חלק ממשווקי המצברים מספקים את השירות חינם בקניית מצבר, מומלץ לבדוק זאת).

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!