נורת מצבר דולקת

צרו איתנו קשר

נורת מצבר דולקתברכבים שלנו קיימות נורות אזהרה שתפקידן להתריע בפנינו על תקלות מסוימות. אחת מנורות האזהרה הקיימות ברכב היא נורת מצבר. מהי נורת מצבר ומה זה אומר כשהיא דולקת? על כך במאמר הבא. 

 

נורת מצבר דולקת- מהן נורות אזהרה?

נורות אזהרה הן נורות שהתפקיד שלהן הוא להתריע בפנינו על תקלה מסוימת. במקרים מסוימים תקלות אלה מצריכות תיקון מידי במוסך. 

אחד החסרונות המהותיים של נורות האזהרה הוא שקיימות הרבה כאלה והן לא תמיד זהות בין היצרנים השונים, לכן רובנו לא יודעים מה כל נורה אומרת. בכלל הרכבים יש 12 נורות אזהרה. 

נורות האזהרה מופיעות בצבעים שונים-

  • כחול/ ירוק- נורות אזהרה שמופיעות בצבע כחול או ירוק הן נורות אזהרה שמודיעות על הפעלה של מערכת ברכב. כלומר, במידה שהדלקתם פנסים, פנסי איתות, או אורות גבוהים, תהיה לכך נורה מתאימה. 
  • כתום/ צהוב- נורות אזהרה שמופיעות בצבע כתום או צהוב הן נורות אזהרה שמודיעות על תקלה מסוימת ברכב. תקלות המופיעות בצבע זה הן תקלות המאפשרות המשך נסיעה ברכב, אך מומלץ לטפל בהן בהקדם. נורה בצבע כתום לדוגמא היא נורת הדלק. 
  • אדום- נורות אזהרה שמופיעות בצבע אדום הן נורות אזהרה שמודיעות על תקלה חמורה המחייבת עצירה מידית של הרכב וטיפול במסך. נורה אדומה לדוגמא היא נוראה שמתריעה על התחממות הרכב. 

נורת מצבר דולקת- מה זה אומר?

נורת מצבר דולקת כאשר יש תקלה כלשהי במצבר. בדרך כלל המשמעות של נורת מצבר דולקת היא שהמצבר לא נטען, כלומר לא מקבל חשמל. נורת מצבר דולקת יכולה להופיע כאשר התקלה היא במצבר עצמו או באלטרנטור (שמטעין את המצבר) או סיבות אחרות. 

כאשר נורת מצבר דולקת לא ייקח זמן רב עד שהרכב ייתקע, לכן מומלץ קודם כל לכבות את כל המערכות החשמליות ברכב ביניהן המזגן, הרדיו, האורות, הג'י פי אס ולאחר מכן להגיע למוסך במהרה. 

 

נורת מצבר דולקת- מה הגורמים לריקון המצבר?

כנראה שיותר מפעם אחת, נכנסתם לרכב, ניסיתם להתניע וגיליתם שהמצבר מרוקן. אך מה הסיבות לריקון המצבר? יש שלושה גורמים מרכזיים לכך-

  • רכב שעמד זמן רב בלי לזוז- נסעתם לחו"ל? בתקופת הקורונה לא יצאתם כמעט מהבית? במידה שהשארתם את הרכב ללא תנועה במשך זמן רב, יש סיכוי גדול שהמצבר של הרכב יתרוקן. כפי שציינו קודם, המצבר מטעין את עצמו בזמן נסיעה. לכן, במידה שלא הנעתם את הרכב, המצבר לא יקבל חשמל ובסופו של דבר יתרוקן. לכן, חשוב להניע את הרכב לא מספר ימים. 
  • השארתם אורות דלוקים- אחת הסיבות הנפוצות לריקון המצבר היא השארה של אורות דולקים. כפי שציינו, המצבר מספק חשמל למערכות הרכב השונות ביניהן אורות הרכב. המצבר מוטען בזמן שהרכב מונע ולכן אם הרכב כבוי והאורות דלוקים, בסופו של דבר המצבר יתרוקן. בדיוק כמו סוללה של טלפון שלא תקבל טעינה ותעבוד זמן רב. 
  • מצבר ישן- מצב מחזיק בין שלוש לארבע שנים בממוצע. 

נורת מצבר דולקת- סימני זיהוי למצבר מרוקן או גמור

קיימים מספר סימני זיהוי שיכולים להזהיר אתכם שהמצבר מרוקן- 

  • הרכב מניע בקושי או לא מניע כלל. במצב כזה אחת הסיבות לכך היא המצבר. מלבד למצבר יכולות להיות סיבות נוספות כמו פיוז שרוף, תקלה בסטרטר או קודן שננעל. אז על מנת להבין שאכן מדובר במצבר יש לשים לב לשאר המערכות החשמליות ברכב. במידה שהמצבר מרוקן אף מערכת חשמלית לא תפעל. כמו כן, בדקו האם השלט של הרכב פותח אותו. אם לא, הדבר יכול להעיד על בעיה חשמלית ועל כך שהמצבר אשם. 
  • בהנעת הרכב יש רעשים של תקתוקים או של ניסיון הנעה. 
  • כאשר אתם מדליקים את המזגן או האורות, התאורה בלוח השעונים תראה עמעומים. 
  • נורת מצבר דולקת.
  • חסרים מים במצבר, דבר זה מעיד על רכב שעמד זמן רב. כאשר חסרים מים, ניתן לפתור את הבעיה על ידי הוספת מים ואז התנעה על ידי כבלים. על מנת לבדוק את המים במצבר יש לפתוח את הפקקים ולבחון את ששת התאים של המצבר. בדקו כי צבע המים שקוף ושגובה המינימום הוא כגובה הלוחות. במידה וחסרים מים יש להוסיף מים מזוקקים בלבד עד לגובה של 6 מ"מ מתחת לקצהו של תא המילוי והדקו את הפקקים. 

 

נורת מצבר דולקת- דרכים לשמירה על המצבר

על מנת לשמור על המצבר כמה שיותר יש לבצע מספר דברים- 

  • חשוב מאוד לטעון את המצבר באופן קבוע. הטענת המצבר מתבצעת על ידי התנעת הרכבת והוצאתו לסיבוב. 
  • אם אתם יודעים שצפויה תקופה ללא נסיעה ברכב, מומלץ לנתק את כבל המינוס. 
  • חשוב לבדוק מידי פעם את המים במצבר בכל אחד מהפקקים. 
  • לעתים מצטברת על המצבר קורוזיה ואבנית. על מנת לנקות את המצבר מהצטברות של אלה יש לשטוף את פני המצבר ואת כל החיבורים על ידי מים רותחים או על ידי מים רגילים ומברשת עם שיער קשה. לאחר השטיפה התיזו חומר נגד קורוזיה או מרחו גריז או וזלין. 
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!