עלות מצבר חדש ולמה יש לשים לב

צרו איתנו קשר

עלות מצבר חדשהסיטואציה בה המצבר מפסיק לפעול ואתם נתקעים לחלוטין היא לא סיטואציה נעימה כלל. אבל לפני שנכנס להיסטריה או נאבד את העשתונות חשוב להכיר ולדעת שיש היום פתרונות נוחים וקלים מאוד לבעיה. חסל הזמנים בהם הייתם מבזבזים יום שלם של עבודה וטונות של עצבים כדי להחליף מצבר במוסך, אחרי שגררתם את הרכב לשם. כיום אפשר להחליף מצבר בתוך כשעה אחת בלבד מרגע שנתקעתם ובדיוק במקום שבו נתקעתם. 

אז החלפת המצבר על פי קריאה שלך היא דבר פשוט אבל העובדה שזה שזה פשוט, נוח ויעיל לא אומרת שצריך לזלזל בזה. בוודאי שזה לא אומר שאתם יכולים לתת לאנשים לעבוד עליכם בתחום הזה. למה שיעבדו עליכם, אתם שואלים? ובכן זהל א רק בסוגיית עלות מצבר חדש והכסף שתשלמו, זה תלוי הרבה באיכות השירות שתקבלו, ברמת המקצועיות שתופגן, בסוגי המצברים שיונחו מחדש במכוניתכם ובעוד דברים חשובים. עלות מצבר היא רק אחד מהפרמטרים שיש להתחשב בהם. הדבר החשוב ביותר הוא איש שירות מקצועי מנוסה ואמין, שיגיע עד אליכם להחליף את המצבר.

עלות מצבר ואיזה מצבר לבחור

עולם המצברים, בדומה לעולם המכשירים הסלולאריים הניידים, חווה קפיצת מדרגה בשנים האחרונות. זה אומר שטכנולוגיות חדשות נכנסו אבל גם שלצד הרבה מאוד מותגים מוכרים וטובים ישנם, כאלו שפחות טובים ואיכותיים. זה לא אומר שהפשוטים והזולים שבמצברים לא יעשו את העבודה, לפחות באופן סביר אבל באופן טבעי, בקרב אנשי מקצוע הם יהיו פחות מומלצים. הסיבה היא שלמצברים מהמותגים המוכרים והמתקדמים, טכנולוגיה טובה יותר והם שומרים על אורך חיי המצבר טוב יותר, גם בלי שנשקיע זמן רב, אם בכלל, בתחום ההחזקה של המצבר. 

עלות מצבר מחברה מוכרת, תהיה לרוב גבוהה יותר משל מצבר של חברה סינית כלשהי. אבל הוא טומן בחובו יתרון גדול נוסף והוא תעודת האחריות על המצבר שתקבלו מגוף מוכר. יש לכך משמעות רבה מאוד. אם תקפידו להחליף מצבר רק אצל משווקים מורשים, תוכלו גם להבטיח כי המצבר שרכשתם הוא מקורי וחדש באמת ולא מזויף או מצבר משומש שרק ניקו וייפו אותו. אגב, זה גם הזמן לבדוק את התאריך המוטבע על המצבר ולבדוק את שנת היצור והתפוגה שלו ולהקפיד שלא עברו מתאריך היצור ועד ההתקנה יותר מכמה חודשים בודדים. לאחריות ובעיקר לאורכה יש משמעות על עלות מצבר. ככל שהיא ארוכה ומקיפה יותר המחיר יהיה גבוה יותר. במקרים מסוימים ניתן גם לקנות הארכת אחריות.

מצבר לפי סוג רכב

יש חשיבות רבה להתאמת המצבר לרכב שלכם באופן ספציפי. בספר הרכב שלכם, לרוב יהיה כתוב איזה אמפר צריך להיות המצבר שלכם. אבל גם אם אין לכם מושג, תוכלו להתייעץ עם איש שירות שהוא מקצועי ולהיות בטוחים שהוא לא "תוקע" לכם מצבר חלש יותר, שאם הזמן יתחיל לעשות לכם בעיות ולגרום נזק לרכב שלכם. גם מצבר חזק מידי לא טוב עבור רכב שאינו זקוק לכך.

רכבים שונים מסוגים שונים, דורשים מצברים שונים ואפילו רכב מאותו יצרן ולפעמים מאותו דגם, יכול להיות שונה במידה ומדובר על שנתוני יצור שונים. בוודאי כאשר מדובר ברכב גדול מול רכב קטן, הרי שיהיה הבדל ברמות העוצמה של המצבר. עלות מצבר חזק של 60 אמפר, למשל, תהיה שונה ממצבר 40 אמפר המיועד למכוניות קטנות יותר.

קראו עוד על: מצבר לפי סוג רכב

עלות מצבר נמוכה מידיעלות מצבר נמוכה מידי

כולנו אוהבים לחסוך אבל אנחנו גם מבוגרים מספיק כדי להבין שלחסוך יותר מידי בדברים חשובים זו בעיה ושלרוב מה שזול מאוד עולה בסופו של דבר ביוקר. העובדה כי שוק המצברים מכיל כל כך הרבה מותגים ופיקוח עליו רופף, מביאים לכך שבשוק יש הרבה מצברי זבל, הרבה מצברים מזויפים והרבה מצברי יד שניה שכבר עשו את שלהם ולקראת גסיסה (בניגוד למצברי יד שניה רגילים- שלא תמיד הם פסולים). 

כמובן, שלא תמיד צריך לרכוש את היקרים ביותר אבל מנגד, אם מציעים לכם שירות החלפת מצבר במחיר מגוחך, זה בעיקר צריך להדליק אצלך נורות אדומות. בסופו של דבר, מישהו טרח ויצא בשעות לא שעות למקום בו נתקעת, בדק את המכונית שלך ביסודיות כדי למצוא את התקלה (זה מה שבעלי שירות מקצועיים עושים) ובמידה ובאמת יש צורך בהחלפת מצבר- הוא מחליף במוצר טוב. כל זה עולה כסף, אז לא יתכן שימשו יוותר עליו, אלא אם כן…

זה לא אומר שלא נכון לעשות סקר שוק על עלות מצבר. עלות מצבר היא פרמטר שיש להביא בחשבון אבל במידה וכל העלות, כולל ההחלפה היא מגוחכת, יתכן שמישהו מביא לכם מצבר מזויף או ישן. את אותו סקר שוק על עלות מצבר, תעשו גם מול חברות שירותי הדרך, המחליפות לכם את המצבר במקום הנוח לכם. בדקו גם כאן לא רק מחירים אלא גם רמה מקצועית, המלצות, פריסת שירות רחבה, עמידה בלוחות זמנים מהירים והגינות ואמינות.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!