קניית מצבר חדש – האם מדובר בהוצאה מוכרת?

צרו איתנו קשר

הרכב שלנו משמש אותנו לעבודה כמעט בכל יום, מי מאתנו שצריך את הרכב יותר ומי פחות. במקרים מסוימים הרכב נחשב לכלי עבודה, וכשמדובר על אנשים עצמאיים לדבר יש השלכות כלכליות לנושא. אז מהי הוצאה מוכרת עבור עצמאיים, כיצד הרכב נכנס לתמונה הזו ומה אנחנו צריכים לדעת על הוצאת הרכב והצורה בה נקבל את ההחזר עליהן? כל התשובות בהמשך הכתבה.

 

מהי הוצאה מוכרת לעצמאיים?

ההוצאה המוכרת היא כל הוצאה של העסק שנחוצה לו עבור ייצור ההכנסה והעבודה השוטפת. הרעיון מאחוריו הוא שניתן לקזז את ההוצאות המוכרות מהכנסות העסק ובכך למעשה ניתן להקטין את גובה המס שישולם. נאמר זאת במילים פשוטות יותר – עצמאיים חייבים בתשלום מס על ההכנסות נטו שלהם, לאחר שקיזזו את ההוצאות. הוצאה מוכרת תהיה הוצאה עבור העסק והפעילות השוטפת שלו, היא תקוזז מההכנסות תוביל לרווח נקי נמוך יותר וכך תשלום המס יהיה נמוך יותר.

הוצאה מוכרת צריכה להיות הוצאה לטובת ייצור ההכנסה בעסק, ללא רכיבים קבועים. לדוגמה, אם אתם בעלים של משרד שמספק שירותים שונים, למשל משרד עורכי דין, המחשבים בעסק לא יוכלו להיות הוצאה מוכרת כי מדובר על ציוד קבוע, כך גם מסכי טלוויזיה או ריהוט ואף מכונת הקפה. לעומת זאת ניירת, דפדפות, עטים, קפסולות לקפה, מוצרי מזון ואוכל שמשמשים את המשרד וכדומה.

 

אילו הוצאות תחזוקה לרכב מוכרות?

לא מעט בעלי עסקים ועצמאיים שואלים את עצמם בשלבים המוקדמים האם הוצאות תחזוקת הרכב הן הוצאות מוכרות שכן מדובר על הוצאות שוטפות גבוהות יחסית. אז קודם כל יש לומר – הרכב עצמו הוא רכוש קבוע, וככזה הוא לא נחשב להוצאה מוכרת שכן מדובר על הוצאה מהותית והיא לשנים קדימה. לעומת זאת, כל ההוצאות השוטפות שיש לשלם עבור תחזוקת הרכב השוטפת דווקא כן יהיו מוכרים לצורך מס ובהן הדלק, הטסט השנתי, הטיפולים לרכב ובתוכם כמובן החלפת המצבר. כדאי לדעת גם שהרשויות יכירו בהוצאות הרכב כהוצאות מוכרות רק במידה והוכח כי הרכב נחוץ לקיום העסק וכי השימוש בו הוא עסקי ולא פרטי.

 

כיצד מבצעים את ההוצאה המוכרת עבור המצבר?

כדי לקבל החזר הוצאות עבור הוצאות הרכב יש צורך לבצע כמה פעולות פשוטות. לדוגמה, אם אנחנו רוצים שיכירו בהחלפת המצבר שלנו כהוצאה מוכרת עלינו להזמין את השירות, לבצע את ההחלפה ולעשות זאת אצל מקום מורשה המספק קבלות על פי חוק. את הקבלה אנחנו שומרים עד למועד הגשת הדו"ח השנתי למס הכנסה – אותו דו"ח מלא בו אנחנו מוכיחים את כל ההוצאות וההכנסות שלנו באותה שנה.

מומלץ מאוד שמי שיכין את הדו"ח יהיה בעל מקצוע מיומן ובעל ניסיון, גם אם בשירות דיגיטלי מרחוק וגם אם כשירות פנימי של החברה או העסק, זאת כדי להבטיח שהוצאות לא יפלו בין הכיסאות וגם כדי להבטיח שהעסק יקבל את כל ההחזרים להם הוא זכאי. בסופו של דבר המטרה היא לנהל עסק בצורה שוטפת עם מקסימום הכנסות לאחר התשלומים המלאים לרשויות המס השונות.

למידע נוסף על הוצאות מוכרות וכל מה שקשור בניהול עסק קטן או גדול בקרו באתר UCAN2.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!