החלפת מצבר לאופנוע עד הבית

צרו איתנו קשר

החלפת מצבר לאופנוע עד הביתאנחנו מכירים את הסיפור מעולם המכוניות בנות 4 הגלגלים- לעיתים המצבר מת או מגמגם, אנחנו נתקעים וצריכים להחליף מצבר. ובכן, הסיפור הזה קיים בגדול גם בתחום האופנועים. מצבר לאופנוע הוא אותו דבר כמו מצבר לרכב. גם פה, תפקידו הוא לספק חשמל למערכות השונות של האופנוע, כמו מערכת ההתנעה החשובה, האורות וכד'. במידה והמצבר חלש או לא תקין, מערכות אלו יפגעו ואנחנו נוותר מתוסכלים.

בדומה לעולם הרכב, תחום המצברים לאופנועים הולך ומשתכלל. עם בעבר היה מצבר לאופנוע מסוג חומצה -עופרת הנפוץ ביותר הרי שכיום פופולארי מאוד מצבר סגור שאינו דורש תחזוקה או מצבר ליתיום. ישנם סוגים רבים ויצרנים רבים המתעסקים בייצור, שיווק ויבוא מצברים. גם כאן המצברים הנחשבים לפופולארים, האיכותיים, המתקדמים והאמינים ביותר הם המצברים של המותגים הגדולים מצבר לאופנוע מבית חברת שנפ, ורטה, וולטה או בוש. רוב בעלי המקצוע במוסכים או בשירותי החלפת המצברים בדרך, ימליצו לכם על מצברים אלו.

 

החלפת מצבר לאופנוע עד הבית: החלפת מצבר לאופנוע

כפי שציינו, גם מצבר לאופנוע צריך להחליף מידי פעם. בעוד מצברי מכונית הינם בעלי אורך חיים של 3 עד 4 שנים, הרי שמצברי אופנועים נחשבים לכאלו שאורך החיים שלהם קצר יותר ומוערך בין שנתיים לשלוש. הסיבה לכך היא העובדה שהאופנועים נדרשים לעומסים גדולים יותר בכביש ולנסיעות אינטנסיביות יותר. זו גם הסיבה שיש חשיבות גוברת להתקנת מצבר לאופנוע איכותי. מאוד מומלץ להתייעץ עם המומחים כדי להבין איזה מצבר יהיה מתאים במיוחד לאופנוע שלך ולאופן העבודה והנסיעה שלך.

חשוב ביותר לשים לב לנקודת התאמת המצבר לאופנוע. כמו בעולם הרכבים, ישנם סוגים שונים של מצברים, ולמודלים שונים ואפילו לשנתונים שונים של אותו הדגם יכול להיות מותאם מצבר אחר. במידה והמצבר לא יהיה מתאים הוא יקצר את חייו ויפגע במערכות השונות של האופנוע. לצד הטכנולוגיות השונות ואולי בהקשר שלהם, יש הבדל בין המצברים השונים גם בנושא העלות. החלפת מצבר לאופנוע היא בת מאות שקלים וההמלצה לרוב היא להשקיע במוצר איכותי גם אם הוא עולה קצת יותר, שכן בסופו של דבר הוא מקנה ראש שקט והימנעות מבעיות ותקלות. כאשר מחשבים את העלות לתמורה המתקבלת משנתיים מוצלחות של נסיעה, העובדה שהוספתם עשרות שקלים על מצבר לאופנוע איכותי – זניחה.

רבים בוחרים להתקין באופנוע מצברים משומשים מיד שניה. אין כל התנגדות גורפת למצברים אלו אבל שיהיה ברור: הם הרבה פחות טובים ממצברים חדשים וביחוד, צריך לשים לב כמה זמן עבר מהתקנתם ולמעשה, כמה זמן עוד נותר להם. מקובל, שאם המצבר בין שנה ויותר, כדאי להתרחק ממנו ולהשקיע במצבר חדש.

קראו עוד: מצבר עד הבית 24 שעות

הגיע הזמן להחלפת מצבר לאופנוע עד הביתהגיע הזמן להחלפת מצבר לאופנוע עד הבית

תמיד עדיף להיות בשליטה בכל הנוגע להחלפת מצבר לאופנוע ולא להזדקק להחלפה כאשר אתם נתקעים במפתיע ומתוסכלים. כמו ברכב, ישנם סימנים מקדימים לכך שהמצבר לקראת סיום דרכו או שהוא עם תקלה. כמובן שאם המצבר חצה את השנתיים מאז שהותקן, ותוכלו לראות את התאריך מוטבע עליו, מומלץ להחליפו באופן יזום אבל גם אם אתם מזהים ירידה בתפקוד של המערכות החשמליות זו נורת אזהרה. למשל אם האורות נהיים עמומים יותר, יש בעיות בהתנעה והמערכת מגמגמת או משמיעה תקתוקים מוזרים וכד'.

באופן כללי ציינו שתפקוד מצבר לאופנוע יורד עם השנים אבל יש כמה דברים שאנחנו יכולים לגרום באמצעותם לקיצור חיים דרסטי יותר. למשל השארת אורות דלוקים כמו למשל ברכב או כאשר מופעלים עליו עומסים כבדים, הגורמים למצבר להתאמץ זמן רב מידי, מעבר לסביר. ככלל, מצבר של אופנוע נחשב עדין יותר ממצבר של רכב ומומלץ לנהוג בו ביתר זהירות.

החלפת מצבר לאופנוע עד הבית

אם כבר נתקעתם, כדאי שתכירו את שירות החלפת מצבר עד הבית. השירות כאמור פופולארי מאוד בעולם הרכבים אבל תופס תאוצה גם בתחום האופנועים משום שהוא פותר ומקל על אותם הנקודות: בזבוז כסף, זמן והרבה מאוד עצבים. אם בעבר כאשר נתקעת היית צריך לנסות להניע את האופנוע בכבלים (זה דורש זהירות גדולה יותר מאשר הנעה בכבלים של רכב, כי המצבר עדין יותר באופנוע) ולא מצליח, היית צריך לגרור למוסך. זה אומר שהיית צריך להזמין גרר, להמתין לו זמן רב, לנסוע איכשהו למוסך ולהמתין שם זמן רב עד החלפת המצבר.

החלפת מצבר עד הבית פותרת את כל הנקודות הכואבות האלו. נניח שאתה רוצה להחליף את המצבר באופנוע שנמצא בחניון בעבודה או בבית. אתה מרים טלפון למוקד השירות של חברה מקצועית ומנוסה ואיש שירות עם ניידת מאובזרת מגיע עד אליך בתוך כשעה אחת בלבד. כל אותו הזמן אתה מחכה במקום שנוח לך, ממוזג, עם כוס קפה ביד או לא מבזבז זמן עבודה. איש השירות יבדוק בדיקה מקיפה את המצבר והמערכות החשמליות ובמידה ויאתר בעיה שאינה כרוכה בהחלפת המצבר, יציע עבורך אפשרות תיקון במקום. במידה ויש צורך בהחלפת מצבר לאופנוע הוא יעניק לך את המצבר המתאים ביותר ויתקין אותו עבורך.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!