אחריות מצבר רכב חדש

צרו איתנו קשר

אם אתם עומדים לפני רכישת רכב חדש יש לא מעט דברים שאתם צריכים לבדוק. יש הבדל כמובן בין רכישת רכב מחברה לבין רכישת רכב יד שנייה, ובשני המקרים ניגע בהמשך המאמר. כאשר אתם רוכשים רכב חדש יש חשיבות מאוד גדולה לבדיקת המצבר באופן ספציפי מכיוון שבמקרים רבים המצבר ברכב חדש עשוי לעמוד זמן רב, ולעיתים גם האחריות אינה בתוקף לזמן מינימלי.

אחריות מצבר רכב חדש

מהו טווח אחריות רצוי על מצבר?

לפני רכישת רכב חדש ובפרט, לפני רכישת מצבר רכב חדש נרצה לבדוק את האחריות. יש חוק בסיסי שכל אדם חייב לדעת, ככל שאחריות המצבר היא לתקופה ארוכה יותר, כך נדע שמדובר על מצבר איכותי. טווח אחריות מצבר רכב חדש סטנדרטית תנוע בין שנה לשנתיים – 12 חודשים עד 24 חודשים. לאחריות יש השפעה על המחיר, בעוד שמחיר מצבר סטנדרטי עם תוקף של 12 חודשי אחריות יעלה כ-400 ש"ח, עלות מצבר באחריות של 20 חודשים ומעלה ינוע סביב ה-450 ש"ח ומעלה.

ההמלצה שלנו היא לא להתבסס על המחיר בעת בחירת מצבר, אלא לבחור את התוקף הארוך ביותר. לכל מצבר יש אורך חיים המושפע ממגוון דברים כמו תנאי מזג אוויר, תנאי נהיגה ושימוש במערכות החשמל ברכב. בשביל שתוכלו להיות מכוסים בפני כל נזק למצבר רצוי לבחור בטווח הארוך ביותר, ולא פחות חשוב הוא לבחור חברה ממותגת ואיכותית.

החלפת מצבר באחריות

אחריות מצבר רכב חדש תהיה בדרך כלל בהתאם לחברות ובעלי המקצוע שכן מקבלים את אחריות המותג. זאת אומרת, אם חברה או בעל מקצוע מסוים עובד עם חברת שנפ, והמצבר שהתרוקן הוא שנפ, תוכלו שם להחליף את המצבר באחריות. מה שקורה בפועל היא בדיקה שאכן התקלה נובעת מהמצבר ולא מהאלטרנטור, הווסת וכל רכיב אחר הקשור במערכות החשמל. לאחר הבדיקה, בעל המקצוע מחליף לכם את המצבר הקיים במצבר חדש תחת תנאי האחריות. החלפת המצבר היא מלאכה פשוטה אך עדיין דורשת ידיים מקצועיות.

כמו כן, רצוי לדעת בדיוק באיזה מצבר מוחלף המצבר הקיים. התאמת מצבר לתא המצבר ולהיקף האמפר הרצוי היא לא המלצה אלא חובה. ניתן לעיין בספר היצרן כדי לוודא שקיימת התאמה מלאה. מצבר שמקבל פחות אמפר או יותר ממה שהוא צריך יתרוקן במהרה. שימו לב, אם יש אחריות מצבר רכב חדש ועדיין המצבר התרוקן לאחר פרק זמן קצר, יש לוודא שההתאמה שנעשתה היא נכונה.

אחריות מצבר רכב חדש – השוואה בין החברות

ריכזנו עבורכם את החברות המובילות בתחום ייצור המצברים. כמובן שיש לקחת בחשבון שטווח האחריות והמחיר משתנים בהתאם לדגם הספציפי של המצבר. זאת השוואה המתבססת על טווח האחריות הבסיסי והמחירים הבסיסיים של כל חברה:

שם המותג תקופת אחריות מחירים
חברת שנפ 12 עד 20 חודשים החל מ-450 ש"ח
חברת ולטה 12 חודשי אחריות החל מ-550 ש"ח
חברת בוש 24 חודשי אחריות החל מ-650 ש"ח
חברת ורטה 12 עד 20 חודשי אחריות החל מ-650 ש"ח

אחריות מצבר רכב חדש – תאריך תפוגה

הדבר האחרון והחשוב שצריך לוודא לפני רכישת מצבר חדש הוא תאריך תפוגה ותאריך ייצור. יש לוודא כי מספר חודשי האחריות של המצבר תקפים לתיאור של המצבר עצמו. על גבי המצבר חרוט תאריך התפוגה, זאת אומרת שיתכנו מקרים בהם על גבי המצבר מוטבע 12 חודשי אחריות, בעוד שהחברה מציעה 20 חודשי אחריות. הבעיה נוצרת מכיוון שאתם יכולים לטפל במצבר רק במקום הספציפי ממנו רכשתם את המצבר.

החלפה או התקנה של מצבר חדש לרכב אינה קלה כמו שזה נשמע, אבל עם קצת ידע וכלים נכונים אפשר לצלוח את המשימה. אם בכל זאת אתם מעדיפים לקבל שירות מקצועי, יש לכם שירות של התקנת מצבר חדש בבית הלקוח. השירות הזה גם נקרא מצבר עד הבית, וגם עליו הדבר במאמר הבא.

החלפת מצבר חדש לא דורשת הרבה זמן ומאמץ, ומאמר זה נספק לכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת על החלפה או התקנה של מצבר חדש לרכב. נדבר על כיצד להחליף או להתקין מצבר לרכב, על תחזוקה נכונה של מצברים, הארכת תוחלת החיים שלהם וכל מה שבין לבין. קודם כל, בואו נבין מה תפקידו של מצבר רכב?

מה תפקידו של מצבר רכב?

מצבר לרכב הוא מכשיר המספק כוח להתנעת מנוע. לרוב מדובר בתא אלקטרוכימי עם אלקטרודה אחת או יותר, והוא מאפשר את התרחשות התגובה הכימית של חמצון והפחתה. במילים פשוטות, תפקידו של מצבר לרכב הוא לספק כוח למנוע המתנע כדי שיוכל להפוך את המנוע לפעיל. בתוך כך, סוללה היא מכשיר המשמש לספק אנרגיה חשמלית בצורה של אנרגיה כימית. סוללה היא תא אלקטרוכימי הממיר אנרגיה כימית שמאוחסנת לאנרגיה חשמלית.

מצבר לרכב הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל רכב, מכיוון שהוא מספק חשמל לכל שאר הרכיבים כמו מנוע, המתנע והאורות. בנוסף, מצבר חדש במצב תקין יכול לשפר את צריכת הדלק של הרכב שלכם.

כיצד מצבר חדש יכול לשפר צריכת דלק?

כאמור, מצבר לרכב הוא מכשיר חשמלי המספק חשמל לרכב. הוא ממוקם בדרך כלל מתחת למכסה המנוע, וזה הדבר הראשון שרוב האנשים חושבים עליו כשהם שומעים את המילה "מכונית". מצבר לרכב מפעיל הרבה מהרכיבים במכונית, כולל אורות, רדיו, דוד ומנוע. וכאשר המצבר תקין וחדש, הוא יאפשר לכם להנות מצריכת דלק נמוכה יותר.

חשוב לזכור כי, צריכת הדלק של רכב תלויה בגורמים רבים. אלה כוללים את גודל המנוע, משקל הרכב, וכמה רחוק הוא יכול לנסוע לפני התדלוק. עיצוב המכונית משפיע גם על כמות הדלק שהיא צורכת, והאם ניתן להניע אותה באמצעות מצבר בקלות או לא. אם המצבר ישן והוא מצריך ממכם כמה ניסיונות עד הנעת הרכב, קחו בחשבון שפעולות אלו של הנעה חוזרת מבזבזות דלק. מטבע הדברים, מצבר חדש שמניע ב"נגיעה" אכן יכול לחסוך לכם בדלק. במובן זה, מצבר חדש יכול להוביל לירידה בצריכת הדלק מכיוון שהמכונית צורכת פחות חשמל ומציעה יעילות טובה יותר. ההפחתה הממוצעת בצריכת הדלק היא 6% בחלק מהרכבים.

סוגי סוללות רכבים שמשמשות כמצברים

ישנם סוגים רבים של מצברים לרכב המשמשים כמצברים. אלה כוללים את סוללת עופרת חומצה קונבנציונלית, סוללת ניקל-קדמיום וסוללת ליתיום-יון ועוד. מצבר עופרת-חומצה, הוא הסוג הנפוץ ביותר של מצבר לרכב. מצברים אלו זולים לייצור וניתנים לטעינה מהירה עם מטען. עם זאת, עשוי להיות להם את החיסרון של אורך חיים קצר עקב קורוזיה של חומצה גופרתית שנוצרת בהם לאורך זמן.

כמו כן, ישנם סוגים של מצברים חדשים כמו ניקל-קדמיום, כאשר סוג זה של סוללות לרכב יקרות יותר ממקבילותיהן – חומצת עופרת. זאת, מכיוון שהן משתמשות בפחות חומרי גלם לייצור. המצברים האלו גם ניתנים לטעינה מהירה ובעלי תוחלת חיים ארוכה בגלל המחסור בחומצה גופרתית בהם. כמו כן, שני סוגים נוספים נפוצים של מצברים לרכב המשמשים כסוללות הם עופרת-חומצה וליתיום-יון. סוללת העופרת-חומצה נמצאת לעתים קרובות במכוניות ישנות יותר ואילו הליתיום-יון נמצא לרוב בדגמים חדשים יותר.

כמה עולה מצבר חדש לרכב?

כמה עולה מצבר חדש לרכב שלי? זו שאלה שאנשים רבים שואלים את עצמם מדי יום. התשובה לשאלה זו תלויה בסוג המכונית והמצבר שאתם רוכשים, באופן כללי. מטבע הדברים, העלות של מצבר חדש לרכב עשויה להשתנות בהתאם למותג, לדגם ולגודל המצבר (גובה ההספק שלו). סוללות מסוימות יכולות להיות זולות ולעלות עד 500 ₪, בעוד שאחרות יכולות להגיע עד 1,400 ₪ במחיר.

בממוצע, מצבר חדש ואיכותי יעלה לכם בערך 750 – 850 ₪ עם אחריות של שנה ועד 3 שנות אחריות. בתוך כך, מצברים חדשים לרכב נמכרים על ידי היצרן וניתנים להחלפה בכל עת. עם זאת, אם אינך רוצה להחליף אותו, אתם יכולים לבצע בדיקת תקינות של אותו המצבר. אם יתברר למשל שחסר במצבר מים מזוקקים, תוכלו למלא את החריצים של המים ולהאריך את תוחלת החיים של המצבר בעוד כמה חודשים, אולי גם יותר.

רכישת מצבר חדש לרכב היא החלטה חשובה עבור בעל רכב חדש. חשוב להשוות מחירים לפני רכישת מצבר כלשהו, מכיוון שישנם הרבה מותגים ודגמים זמינים בשוק. הסיבה החשובה להשוות מחירים לפני רכישת מצבר לרכב היא, שתוכלו למצוא את המצבר הכי נכון לכם ולתקציב שלכם. אתם יכולים להשתמש בכלים מקוונים כמו גוגל או אמזון כדי להשוות מחירים ולמצוא את המצבר הכי טוב במחיר אטרקטיבי.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!