אייס מצבר לרכב

צרו איתנו קשר

אם אתם מחפשים אייס מצבר לרכב, אתם מחפשים מותג איכותי ובעל מוניטין שיספק לכם גם את האחריות שאתם זקוקים לה. כמו כן, אתם תרצו לדעת שהמצבר יתאים ב-100% לרכב שלכם, ככה שתוכלו לקבל ייעוץ מהמומחים שעובדים ב-ACE.

מצבר לרכב הוא חלק מהותי מהרכב שלכם, וחשוב לדעת כיצד לתחזק אותו על מנת שתוכלו לוודא שהמכונית מניעה בצורה חלקה ושמישה לנסיעות ארוכות. כידוע, מצבר לרכב מספק כוח למנוע, האורות והתקנים אחרים ברכב. מצבר טוב יבטיח שהרכב שלכם יוכל להישאר על הכביש לאורך זמן מבלי לדאוג לכך, ששמא תיתקעו בשולי הכביש. נוסף על כך, מצבר איכותי יכול אפילו להוביל לחיסכון בצריכת הדלק של הרכב. הנה כל המידע על אייס מצבר לרכב, בשורות הבאות.

מה הקשר בין מצבר תקין לבין צריכת דלק נמוכה?

מצבר תקין עשוי בהחלט להוביל לצריכת דלק נמוכה ברכב. במקרה של מכונית, המצבר משמש להנעת מנוע המכונית. אם המצבר מאוד עייף, הרכב יתקשה להתניע וישרוף לא מעט דלק בניסיונות לעשות זאת. כאשר המצבר תקין ואיכותי, הנגיעה מתרחשת ב"נגיעה" והרכב לא צורך דלק בניסיונות להניע.

צריכת הדלק של הרכב קשורה בין היתר למידת טעינת המצבר. המצבר מפעיל את המנוע ומאחסן חשמל לשימוש מאוחר יותר. בתוך כך, סוללה תקינה תהיה בעלת קיבולת גבוהה יותר ותוכל לייעל את הפעילות הכללית של המנוע, כולל מערכת הדלק. אם לרכב יש צריכת דלק נמוכה, זה יכול להצביע על כך שהמצבר עושה את עבודתו נכון וגורם למנוע לפעול בסינרגיה קבועה ויעילה. מה עוד חשוב לדעת על אייס מצבר לרכב?

כיצד פועל מצבר רכב ואילו סוגים קיימים כיום?

רגע לפני שרוכשים אייס מצבר לרכב, חשוב לדעת ולהכיר את הטכנולוגיות ואת סוגי המצברים הקיימים כיום. כאמור, מצבר לרכב פועל על ידי המרת אנרגיה כימית לאנרגיה חשמלית ואגירתה בלוחיות התא שלה, כאשר אינו בשימוש. במובן זה, מצבר לרכב הוא מכשיר שאוגר אנרגיה ומספק כוח להפעלת רכב או רכב חשמלי. בחלק גדול מהמקרים, המצבר מורכב ממספר תאים המחוברים בסדרה.

מבחינת סוגי מצברים, סוללות עופרת הן לא יקרות ובעלות תוחלת חיים ארוכה יחסית, אך הן כבדות ומגושמות. כמו כן, סוללות ניקל-קדמיום זולות יותר מסוללות עופרת, אך יש להן תוחלת חיים קצרה יותר מכיוון שהן מכילות קדמיום רעיל.

ניתן למצוא כיום מצברים לרכב בכל גודל ומתח, אך הגדלים הנפוצים ביותר הם 12V ו-24V. חלק מהמכוניות דורשות גם סוללה של 6 וולט. ההבדל העיקרי בין אלו הוא, שסוללות 12V בדרך כלל גדולות יותר ממקבילותיהן של 24V. כמו כן, בימינו ישנם גם מצברים בטכנולוגיית AGM ומצברי ג'ל, כאשר 2 הסוגים האלו נחשבים עמידים ולרוב בעלי אחריות של 24 חודשים ומעלה.

מה תוחלת החיים הממוצעת של מצבר רכב?

מצבר לרכב הוא ספק הכוח לרכב. מדובר במכשיר המכיל לוחות מתכת ותמיסת אלקטרוליט, אשר ממירה אנרגיה כימית לאנרגיה חשמלית. מצבר לרכב יכול להחזיק מעמד עד 3-4 שנים אם הוא מתוחזק כראוי. אבל זה יכול להיות מושפע גם מגורמים חיצוניים כמו חום או קור קיצוניים, תחזוקה לוקה של הרכב או כימיקלים שונים.

חשוב להבין איך עובד מצבר לרכב, כדי שתדעו למה לצפות מהמצבר שלכם ואיך לטפל בו על מנת למנוע בעיות בהמשך. למשל, חשוב לדעת כיצד לתחזק מצבר רכב בצורה נכונה. כאמור, התחזוקה הנכונה תאריך את תוחלת חייו של המצבר. מה עוד חשוב לדעת על תחזוקת אייס מצבר לרכב?

כיצד לתחזק מצבר רכב?

לעיתים רבות נהגים נוטים להתעלם מהפן התחזקותי של מצברי רכב. זו טעות, מכיוון שצריך לתחזק מצברים לרכב על בסיס קבוע כדי להבטיח שהם יחזיקו מעמד לאורך זמן. כשתדעו לתחזק את המצבר לרכב שלכם, תוכלו לחסוך לעצמכם את הטרחה של החלפתו בכל שנה.

זכרו, המצבר הוא הלב של המכונית שלכם. זה מה שגורם למכונית שלכם לנסוע וזה גם מה שגורם לה לפעול בצורה חלקה. אבל אם אינכם יודעים כיצד לתחזק את המצבר שלכם, אתם עלולים לסיים עם מצבר מת. ראשית, נתקו את המצבר מהמכונית אם אינכם מתכוונים להשתמש ברכב במשך זמן רב. זה ימנע נזקים שעלולים להתרחש אם הסוללה נשארת מחוברת.

מה עלול לגמור את המצבר ברכב?

השתדלו לא לתת למכונית שלכם לעמוד עם סוויץ' מסובב לפרקי זמן ארוכים כשהמנוע כבוי. אם בא לכם להקשיב לרדיו בזמן שאתם ממתינים למישהו ברכב, השתדלו לעשות זאת עם מנוע פועל ולא דומם. כמו כן, אורות ראשיים ותאורת תא נוסעים הם אלמנטים שמזרזים את פריקת המצבר. בנוסף, השתדלו תמיד לנקות את הקורוזיה מסביב למצבר אם מצטברת כזאת.

דבר נוסף שכדאי לזכור, מצברי רכבים בדרך כלל נגמרים כתוצאה מחשיפה לתנאי מזג אוויר קיצוניים. אם למשל אתם מתגוררים בירושלים או בצפון, בחורף כדאי לנסות למצוא מקום אחסון חמים לרכב. הקור הקיצוני יכול לגרום לפריקת הסוללה.

מצבר לרכב הוא אחד החלקים החשובים ביותר ברכב. הוא צריך לספק חשמל למנוע, והוא גם צריך להיות מסוגל להחזיק מעמד זמן רב. בתוך כך, לכל מצבר יש את היתרונות החסרונות שלו. מצבר אייס לדוגמה, הוא מצבר שבד"כ מגיע עם אחריות של שנה – 3 שנים, תלוי בסוג המצבר.

מצבר לרכב יכול להחזיק מעמד בין שנתיים ל-3 שנים ומעלה, תלוי בסוג המכונית ואיך אתם נוהגים בה. אם אתם מעוניינים לדעת כיצד מצבר אייס עובד, בדומה לכל מצבר אחר. מצבר הוא מקור הכוח העיקרי שגורם לרכב שלכם לפעול. בתוך כך, סוללה אוגרת אנרגיה חשמלית בצורה כימית וממירה אותה לחשמל, המניע את המנוע של הרכב שלכם. ישנם סוגים שונים של סוללות המשמשות במכוניות, כגון סוללת עופרת חומצה, סוללת ניקל-קדמיום, סוללת ניקל-מתכת-הידריד, סוללת ליתיום יון ועוד. עוד על מצבר אייס בשורות הבאות.

מה שאתם צריכים לדעת על מצבר לרכב

מצברים לרכב הם לא רק חלק חשוב ברכב, הם אולי החלק החשוב ביותר ברכב שלכם. הם מספקים כוח להתנעת המנוע, לאספקת האורות הראשיים, תאורת הפנים, לוח המולטימדיה ברכב וכולי. כל עוד יש לכם מצבר תקין, אין סיבה שאלו לא יפעלו.

אם יש לכם מצבר לרכב שאינו תקין, הוא עלול להיות מסוכן וגם יקר להחלפה. לכן חשוב לדעת איך לזהות בעיות בסוללה ומה לעשות בקשר אליהן. שימו לב, מצברים ישנים עשויים גם להתפוצץ אם הם לא תקינים. ובעוד שהמצברים לעיתים מלאים בחומצות שונות, יהיה חשוב לא להגיע למצב כזה. עם זאת, ברוב המקרים, אם המצבר נגמר, מה שיקרה זה שפשוט הרכב לא יניע. עוד מידע על מצבר אייס בהמשך המאמר.

מה יכול להשתבש במצבר רכב?

כאמור, מצבר לרכב הוא החלק החשוב ביותר במערכת החשמל של הרכב. בלעדיו, המתנע לא יתניע את המנוע או אביזרים כמו אורות או סטריאו, שלא יפעלו. הסוללה מספקת כוח לכל מה שצריך ושומרת על הרכב שלכם פועל בצורה חלקה. מה יכול להשתבש במצבר לרכב? להלן כמה סיבות נפוצות לכך שהסוללה שלך לא מתפקדת:

האלטרנטור אינו מוציא מספיק חשמל כדי לטעון את הסוללה בצורה נכונה.

– מערכת הטעינה התקלקלה.

– הכבלים המחברים בין המצבר לרכב רופפים.

– קורוזיה שהתפתחה על המצבר או על חיבורי המצבר והכבלים שלו.

לרכוש מצבר חדש או להטעין את הישן?

כידוע, מצברים ניתנים לטעינה, בין אם בעזרת כבלים או בעזרת בוסטר (BOOSTER) נייד. אך שימו לב כי, טעינת יתר של הסוללה הגורמת להתחממות יתר הגורמת לרתיחה של האלקטרוליט ולהצטברות גזים בתוך התאים. בתוך כך, כאשר סוללה לא טעונה או טעונה חלקית, היא עלולה לגרום לאלקטרוליט לרתוח ולהישפך החוצה מהתאים ואל חלקי הרכב השונים. זה יגרום לנזק קבוע לחלקים ויקטין את היעילות של מחזורי טעינה עתידיים של המצבר.

כפי שאנחנו מבינים, יש הרבה דברים שיכולים להשתבש במצבר לרכב. חלקם כוללים טעינת יתר, קצר חשמלי וקורוזיה. זה ברור שמצברים לרכב לא תמיד מחזיקים שנים. הם עלולים להיכשל מסיבות שונות, כאשר אחת מהבעיות הנפוצות עם מצברים לרכב היא מצב של קצר חשמלי. הקצר הוא זה  שגורם לניצוץ לקפוץ מתא אחד למשנהו קרוב באופן מסוכן לגרימת שריפה בתא המצבר. כמו כן, קורוזיה עלולה לגרום למצבר חומצת עופרת לאבד את יכולתו להחזיק טעינה, או אפילו לדלוף חומצה למערכות הרכב השונות. אם תשאלו אותנו, רכישת מצבר חדש תמיד תהיה עדיפה על פני ניסיונות להחיות ולתקן מצברים ישנים. עוד מידע על מצבר אייס לרכב:

מתי מחליפים מצבר ברכב ומה הסימנים המעידים על כך?

מצבר לרכב הוא חלק חיוני מהרכב ויש להחליפו כאשר הוא איבד את כוחו. אם המצבר לרכב שלכם אינו מתפקד כראוי או התרוקן, אנו ממליצים לכם לבקר בחנות חלקי הרכב המקומית שלכם ולהחליף אותו מיד. אם אתם מתלבטים בין מצבר אייס לבין מצבר אחר, קודם כל בדקו אם המצבר מראה סימנים לכך שהוא עומד להיגמר.

כשהסוללה במכונית נגמרת, סביר להניח שהיא תראה סימנים כמו מנוע שלא נדלק בצורה חלקה, נורית חיווי טעינת המצבר לא עובדת, צליל נקישה מהכיוון של הסטרטר, אורות ראשיים שנראים לפתע חלשים מדי, תאורת פנים בתא הנוסעים שנראית חלשה מתמיד ועוד.

מזג האוויר משפיע על תוחלת החיים של מצבר רכב?

התשובה היא כן, מזג האוויר יכול להשפיע באופן משמעותי על תוחלת חייו של מצבר לרכב. מזג האוויר משחק תפקיד מרכזי באורך החיים של מצבר לרכב וחשוב לשמור על המצבר שלכם במצב תקין. הדרך הטובה ביותר לשמור על מצבר הרכב במצב תקין היא לוודא שהרכב מכוסה או לפחות נמצא במקום מוצל. כמו כן, עליכם להימנע מהשארת האורות דולקים בזמן נסיעה ואל תשאירו מוצרי אלקטרוניקה מחוברים למצית בזמן שהרכב שלכם במצב המתנה.

לטמפרטורה ולרמות הלחות יכולה להיות השפעה ישירה על משך חייה של הסוללה שלכם. אם אתם גרים במקום שתמיד חם ולח, או אולי אפילו בקרבה לחוף הים, קחו בחשבון שיכולה להתפתח קורוזיה במצבר ועל חיבוריו, מה שמקצר את תוחלת חייה של הסוללה.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!