איזה מצבר הכי טוב

צרו איתנו קשר

איזה מצבר הכי טוב – כך תדעו לזהות את המצברים הטובים והמותאמים לרכב שלכם

איזה מצבר הכי טובחולמים על מצבר שישרת את כל צורכי החשמל של הרכב שלכם ללא תקלות כלל? סובלים מבעיות חשמל חוזרות ונשנות ברכב? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר לפני שתבחרו את המצבר הבא שלכם. בחירה נכונה של מצבר איכותי תבטיח לכם ניהול מיטבי של כל מערכות החשמל של הרכב לאורך שנים ארוכות ללא תקלות כלל. אנשים רבים לא מכירים את ההבדלים בין כל דגמי המצברים שנמכרים כיום, מה שגורם להם לבחור באופן כמעט שרירותי את המצבר לרכב שלהם. בחירה שרירותית או בחירה על בסיס מחירי המצברים יכולה לגרור תקלות חוזרות ונשנות בתדירות גבוהה של המצבר. רוצים להימנע מכך? ערכנו עבורכם את כל המידע החיוני לבחירה נכונה של מצבר איכותי שיבטיח לכם שנים ארוכות של שקט מתקלות חשמל ברכב.

 

עם מצבר תקול לא ניתן להניע את הרכב!

כבר בפתיחת הדברים חשוב לגעת במספר נתונים שאתם חייבים להכיר אודות המצבר ברכב שלכם. ראשית, תפקידו של המצבר הוא לספק את כל צורכי החשמל של הרכב. אנשים רבים לא מודעים לכלל תפקידי המצבר, ולכן נוטים להקל ראש בבחירתו. אז חשוב להדגיש, המצבר הוא האמון על כל מערך החשמל של הרכב, לרבות הנעתו. במילים אחרות, עם מצבר תקול לא תוכלו להניע את הרכב שלכם. שנית, חשוב לדעת שאורך החיים של מצבר לרכב מוגבל. מצברים לרכב מוחלפים מידי מספר שנים באופן קבוע. מצברים איכותיים יחזיקו מעמד לתקופת זמן בת שלוש עד ארבע שנים. מצברים שאינם איכותיים יכולים להפסיק לעבוד בצורה תקינה לאחר שנתיים או אף פחות מכך. אז לפני שאתם ממהרים לרכוש את המצבר הזול ביותר, חשוב שתכירו את השלבים שיעזרו לכם לענות על השאלה איזה מצבר הכי טוב.

כך תבחרו נכון מצבר איכותי

אז איזה מצבר הכי טוב בישראל? לשאלה זו יש מספר תשובות. ישנן מספר חברות שמצליחות לייצר מצברים איכותיים המחזיקים מעמד בין 3 ל 4 שנים ללא תקלות כלל. בשביל לענות על השאלה איזה מצבר הכי טוב בישראל, אתם חייבים להכיר את כלל המשתנים המשפיעים על איכות המצבר. בעזרת כמה צעדים פשוטים תוכלו לענות על השאלה איזה מצבר הכי טוב לרכב האישי שלכם.

 

בחרו חברה מקצועית המייצרת מצברים מומלצים

בשלב הראשון עליכם לערוך סינון בין כלל החברות המייצרות מצברים. כיום יש לא מעט חברות שמייצרות מצברים ברמות איכות משתנות. ישנן חברות שמצליחות לייצר מצברים איכותיים שמחזיקים מעמד שנים ארוכות ללא תקלות כלל. ולעומתן, ישנן חברות המייצרות מצברים ממוצעים שאורך חייהם קצר ורווי תקלות ובעיות שונות. בחירה נכונה של חברה מקצועית תבטיח לכם שקט למספר שנים. איך תדעו לבחור את החברות האיכותיות ביותר לייצור מצברים? בעזרת סינון פשוט. כל שאתם צריכים לעשות בשביל לאתר את החברות המקצועיות ביותר לייצור מצברים זה ליצור רשימה מסודרת הכוללת את שמות כלל החברות המוכרות בישראל.

 

כך תזהו את החברות המובילות בתחום

לאחר שערכתם את הרשימה, מתחילים בפעולות הסינון השונות. הסירו מהרשימה את כל החברות שמקבלות חוות דעת שליליות אודות המצברים שלהן והשאירו אך ורק את החברות שמקבלות הכי הרבה חוות דעת חיוביות והמלצות מקצועיות. בעידן האינטרנט כל שלבי הסינון לא צריכים לקחת יותר ממספר דקות בודדות. לאחר שיש בידכם את רשימת כלל החברות האיכותיות ביותר שמצליחות לייצר מצברים מומלצים, אתם מוכנים לעבור לשלב הבא כחלק מתשובה לשאלה איזה מצבר הכי טוב לרכב שלכם.

 

התאימו את המצבר לצורכי החשמל של הרכב

בשלב הבא, חשוב לדעת לבחור נכון את המצבר המתאים ביותר לרכב שלכם המיוצר על ידי אחת החברות המובילות ברשימה שלכם. חשוב להדגיש שכל חברה מייצרת מגוון דגמים של מצברים בגדלים שונים. רכבים גדולים הצורכים כמות גדולה של חשמל לא יסתפקו במצברים קטנים המתאימים לרכבים הצורכים כמות נמוכה של חשמל. בחירת מצבר גדול לרכב קטן או מצבר קטן לרכב גדול תפגע בתקינות כל מערך החשמל או לחילופין, לא תצליח לספק את כל צורכי החשמל של הרכב. כך או כך, חשוב לבחור נכון את המצבר האיכותי ביותר עבור צורכי הרכב שלכם. יצרן הרכב פירט עבורכם את הספק החשמל שמצבר הרכב אמור לספק.

מחירי המצברים נעים בין 400 ל 900 שקלים

בשלב האחרון, חשוב שתכירו את מחירי המצברים. אנשים רבים לא מודעים להפרשי המחירים ומופתעים לגלות הפרשים של מאות שקלים. מחירי מצבר ממוצע נעים בין 400 שקלים ל 900 שקלים. הפרשי המחירים נגזרים מהחברה המייצרת וכמובן מהספק החשמל שכל מצבר יודע לייצר. בחרתם את המצבר הבא שלכם? חשוב שתכירו שתי נקודות שיעזור לכם לשמור על תקינותו לאורך שנים. ראשית, חשוב להקפיד לכבות את כל אורות הרכב עם כיבוי המנוע. שנית, חשוב להקפיד להניע את הרכב כל מספר ימים. שני הדגשים הללו יסייעו לכם לשמור על מצבר תקין לאורך שנים ארוכות.

קיימים מצברים מסוגים שונים, בגדלים שונים, של חברות שונות, אז כיצד נדע איזה מצבר הכי טוב? על מנת לדעת איזה מצבר הכי טוב כדאי להבין קודם כל מה זה מצבר בכלל, מה זה מצבר סטארט סטופ שמותקן בכל הרכבים החדשים ומה הגורמים שישפיעו על הבחירה שלנו בעת רכישת מצבר חדש. אז איזה מצבר הכי טוב? על כך במאמר הבא. 

 

מה זה מצבר בכלל?

המצבר הוא סוג של סוללה בעלת אנרגיה חשמלית המסייעת להתנעת המנוע. האנרגיה החשמלית של המצבר מתועלת להפעלת המזגן, התאורה ואמצעי המדיה השונים. 

המצבר הראשון הומצא לפני כ-150 שנים על ידי רופא צרפתי בשם נסטון פלנטה. הרופא גילה שהשרייה של עופרת בחומצה גורמת ליצירת זרם חשמלי שניתן להטעינו מחדש. 

המצבר מכיל 3 מרכיבים עיקריים- 

  • קוטב חיובי
  • קוטב שלילי
  • אלקטרוליט

תקלה בכל אחד מהרכיבים עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך למצבר. 

תפקידו של המצבר הוא לספק חשמל למערכות הרכב. המצבר למעשה אחראי על הפעלת המנוע, כפי שציינו קודם ועל המערכות החשמליות ברכב. 

יש לקחת בחשבון שהמצבר מטעין את עצמו. כלומר, ככל שבעל הרכב נוסע הרבה מחוץ לעיר במהירות גבוהה, המצבר יטעין את עצמו ויישאר תקין לאורך זמן רב יותר. במידה שהנסיעות של הרכב יהיו בעיקר בתוך העיר במהירות נמוכה, המצבר לא יצליח לטעון את עצמו שוב ושוב ולכן יחזיר לזמן קצר יותר. חשוב לא להשאיר את הרכב זמן רב ללא תנועה. כלומר, אם אתם נוסעים לחו"ל לתקופה בקשו ממישהו שיתניע את הרכב וייצא לסיבוב מידי פעם על מנת שהמצבר לא יתרוקן. 

 

מצבר סטארט סטופ

מצבר סטארט סטופ נחשב למצבר יחסית חדש שפרץ לחיינו רק בשנים האחרונות. בדרך כלל ברכבים החדשים, יצרני הרכבים יבחרו לשים מצבר סטארט סטופ מאחר שהטכנולוגיה הזו מאפשרת לחסוך בצריכת הדלק. 

מערכת סטארט סטופ נבנתה כיוון שהבינו שבזמן עצירה של הרכב כשהוא מונע, לדוגמא בפקק או ברמזור אדום, הוא לא צריך כמות רבה של דלק על מנת להפעיל את המנוע. לכן, במצבים בהם הרכב מונע אך עומד, המערכת תכבה את הרכב באופן יזום וברגע שתלחצו על הגז תדלק מחדש. 

מצבר סטארט סטופ הוא מצבר שמתאים לרכבים בהם מותקנת מערכת המכבה את המנוע בעת עצירה. תחילה היה ניתן לראות מצבר כזה רק ברכבי יוקרה אך כיום כבר מתקינים את המצבר הזה בכל הרכבים החדשים. בטכנולוגיה זו קיימים שני סוגים של מצברים- מצבר AGM ומצבר EFB. 

מצבר סטארט סטופ מאפשר התנעה בטוחה ושמירה על איכות הסביבה. 

 

גורמים לבחירת מצבר

ישנם מספר גורמים שיעזרו לכם לבחור את המצבר הכי טוב לרכב שלכם- 

  • המנוע- הדבר הראשון והחשוב ביותר שיעזור לכם לבחור את המצבר הוא סוג המנוע. המצבר צריך להתאים למנוע של הרכב, לנפח המנוע ולעוצמה שלו. נפח המנוע ישפיע על קיבולת המצבר הדרושה מבחינת אמפר. כלומר, נפח מנוע קטן יוכל להסתפק במצבר 12 אמפר ואילו נפח מנוע גדול לדוגמא של משאית יצטרך מצבר של כ-100 אמפר
  • המחיר- המחיר של המצבר תלוי בגורמים שונים כמו סוג המצבר, הגודל שלו, החברה היצרנית ועוד. ההמלצה שלנו היא לבחור במצבר איכותי שיישמר לכם לאורך זמן. 
  • החברה היצרנית- קיימות חברות יצרניות רבות למצברים. ההמלצה שלנו היא לבחור באחת מהחברות שנפ, ולטה, ורטה ובוש. 
  • המלצת המוסך- תמיד תוכלו ללכת ולהתייעץ עם אנשי מקצוע איזה מצבר הכי טוב בשבילכם. 
  • אחריות- חשוב לרכוש מצבר שמגיע עם אחריות. האחריות המינימלית למצבר היא 12 חודשים, אך יש חברות שמציעות אחריות ארוכה יותר. אל תתפשרו על אחריות בעת רכישת מצבר חדש. 

 

אז כיצד נבחר?

כפי שהבנו, קיימים סוגים שונים של מצברים, לכן כאשר אתם קונים מצבר צריך קודם כל לבדוק שהמצבר מתאים לרכב, הן מבחינת המידות החיצוניות שלו והן מבחינת כושר ההנעה/ הפריקה שנדרש לרכב. מומלץ להתייעץ עם יבואן הרכב או ספר הרכב בנוגע לאמפר/ שעה ועמידות המצבר בפריקה. 

דבר נוסף שחשוב לוודא בעת קניית מצבר הוא שהוא מתאים למדינות חמות. מצברים רבים מגיעים עם ריכוז חומצה גבוה שאינו מתאים לתנאי מזג אוויר חמים, כמו בארץ, לכן חשוב לוודא זאת מראש. מצבר המותאם למדינות חמים דורש ריכוז חומצה נמוך יותר. 

כמו כן, חשוב שהמצבר יהיה בעל כושר עמידות גבוה בפריקות עמוקות ובעל עמידות בפני רעידות של הרכב. 

המצברים המתאימים ביותר לשוק המקומי הם מצברי קלציום- היברידי. מצברים אלה הינם בעלי איבוד מים בינוני, בעלי עמידות גבוהה בחום ובפריקה. לעומת זאת, מצברי קלציום- קלציום לא מאבדים מים כמעט בכלל אך בעלי עמידות נמוכה לחום ולפריקה. 

מבחינת חברות יצרניות, החברות המומלצות ביותר בשוק הן חברת שנפ, חברת וולטה, חברת ורטה וחברת בוש. 

שימו לב שבעת קניית מצבר חדש היצרן מעניק אחריות לתקופה של שנה מינימום.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!