טעינת מצבר

צרו איתנו קשר

טעינת מצברהמצבר ברכב משתמש בהרבה מאוד אנרגיה כדי לספק לנו הצתה למנוע, הפעלה של מערכת מיזוג, רדיו וכן הלאה. במהלך הנסיעה מה שטוען לנו את המצבר הוא האלטרנטור וכאשר המצבר שובק חיים לעיתים ניתן להציל אותו על ידי טעינת מצבר. בכדי לטעון מצבר יש מספר דברים שצריך לעשות ויש מקרים מצד שני שלא ניתן להחזיר חיים למצבר.

 

איך טוענים מצבר?

טעינת מצבר מתבצעת על ידי שימור על סל"ד מנוע גבוה ובכך האלטרנטור מטעין את הסוללה בקצב מהיר. טעינת מצבר בזמן נהיגה דורשת לפחות 1,000 סל"ד לזמן מתמשך וככל שהמצבר שלכם יותר שחוק, ככה ייקח לו יותר זמן להשתקם. כמו כן, יש רכיבים שונים אשר משפיעים על ההטענה של המצבר, בין היתר המערכות החשמליות ברכב. למעשה, עבור מצברים חדשים גם כאשר אתם לא בנסיעה אבל הרכב פועל (ניוטרל), עדיין המצבר אמור להמשיך לטעון את עצמו. 

האם ניתן לנסוע כאשר המצבר מת?

למעשה ברכבים שאינם חשמליים, אתם יכולים להמשיך בנסיעה גם כאשר אין לכם מצבר. המצבר שלכם ימשיך לפעול עד שייגמר הדלק. עם זאת, לא תוכלו להשתמש בתאורה במקרים חריגים, במערכות מיזוג וכן הלאה. רבים בוחרים להטעין את המצבר באמצעות כבלים כדי לנסוע למוסך ולהחליף למצבר חדש.

 

טעינה באמצעות מטען מצברים נייד

במקרים מסוימים כאשר תוקף המצבר אינו עבר והמצבר אמור לעבוד על פניו, לעיתים מה שניתן לעשות הוא לטעון את המצבר מחדש. טעינת מצבר יכולה להתבצע על ידי מטען 12 וולט חיצוני. ניתן לרכוש מטענים כאלה וניתן להיעזר בבעל מקצוע לצורך טעינה כזאת. אורך זמן טעינת מצבר משתנה בהתאם לאמפר, וולט המצבר ובהתאם לאיכות המטען. לדוגמא, אם יש לכם מטען של 12V משך זמן הטעינה יהיה עד 12 שעות. ככל שהמטען הוא יותר עוצמתי ככה זמן הטעינה יהיה נמוך יותר. יש מטענים שניתן להטעין איתם מצברים תוך דקות ספורות. 

אם בחרתם לטעון את המצבר שלכם באופן עצמאי, שימו לב שאתם עומדים בכל כללי הזהירות ומשאירים את המטען והמצבר במקום פתוח. אין לטעון את המצבר כאשר המצבר מחובר עדיין לרכב, אלא להוציא את המצבר ולהניח אותו על משטח מחול, בטון וכד'. שימו לב שאין בקרבת מקום שום דבר דליק ובדקו את המצבר מדי פעם כדי לדאוג לכך שהמצבר לא נטען מדי וכמו כן, לבדוק את המטען עצמו. במידה ואתם רואים שאין התקדמות לטעינת המצבר כנראה שאתם צריכים להחליף מצבר.

 

מהם הגורמים לשחיקת המצברמהם הגורמים לשחיקת המצבר?

המצבר נמצא אצלכם פחות משנתיים ועדיין הוא לא עושה את העבודה כמו שצריך? הבעיה יכולה להיות באופן השימוש שלכם או בחומר הגלם (המצבר) אותו רכשתם. יש מספר דברים שיכולים לגרום למצבר שלכם לשבוק חיים מוקדם מהרגיל:

  • אורות – פעמים רבות אנחנו נתקלים בבעלי רכבים שהשאירו את האורות דולקים כל הלילה. כאשר האורות נמצאים דולקים כל הלילה המצבר עובד שעות רבות ובכך, המצבר מתרוקן. לכן, הקנו לעצמכם הרגל ובתום כל נסיעה כבו אורות ומערכת מיזוג.
  • חיבורים – לכל מצבר יש קטבים חיוביים ושליליים שיכולים להשתחרר בזמן נסיעה, במיוחד אם הם לא חוברו באופן תקין מלכתחילה. כאשר הקטבים כבר מחלידים או משוחררים מדי יכול להיות שהמצבר שלכם לא מקבל מספיק אנרגיה. כמו כן, חיבורים שאינם מהודקים טוב יכולים להוביל לתקלות רבות שאינן קשורות למצבר. באמצעות ניקוי קבוע ובדיקה שגרתית במוסך אתם יכולים למנוע תקלה זאת.
  • תאריך – לכל מצבר יש תאריך הייצור שלו. כאשר אתם רוכשים מצבר חדש תמיד תבדקו מהו התאריך שרשום על המצבר. השאיפה היא לרכוש מצבר שחופף לזמן הנוכחי ככל שניתן, עד שלושה חודשים. במקרים מסוימים כאשר אתם פונים לבעלי מקצוע לא איכותיים הם יכולים למכור לכם מצבר שעבר טעינה, אך התאריך שלו ישן. אורך החיים של מצבר ממוצע נע בין 3 שנים ועד 6 שנים במקרים חריגים.

כמה עולה טעינת מצבר?

נחלק את התשובה לשניים, החלק הראשון יעסוק בכמה עולה מטען למצבר והחלק השני הוא כמה עולה שירות מצד בעל המקצוע לטעינת המצברים. המחיר אותו נשלם עבור מטען מצברים חיצוני נע בין 700 ש"ח ועד 1,850 ש"ח עבור מטען עד 48V. בדרך כלל המטענים האלו יהיו נוחים לשימוש ולאחסון, אך ללא ידע באופן השימוש אנו ללא ממליצים לרכוש אותם. 

המחיר אותו תשלמו עבור שירות של בעל מקצוע במוסך מורשה אינו צריך להיות גבוה במיוחד. המחיר עבור טעינת מצבר יכול לנוע סביב 150 ש"ח. מצד שני, כאשר המצבר נמצא אצלכם למעלה משנתיים, היינו ממליצים לכם כבר לחשוב עד רכישת מצבר חדש. תוכלו לקבל שירות עד לבית בו יגיע אליכם בעל מקצוע מוסמך עם המצבר המתאים לסוג הרכב שלכם (בהתאם לספר היצרן) ולהחליף לכם מצבר במחיר של כ-400 עד 600 ש"ח. 

 

הטענת מצבר – לא תמיד חייבים להחליף את המצבר

לא מצליחים להניע את האוטו? אחת הסיבות השכיחות ביותר לכך היא מצבר לא תקין. אם גם אתם מתמודדים עם מצבר לא תקין, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הסיבות השכיחות ביותר לפגיעה בתקינות מצבר הרכב, תפקידיו הגדולים של המצבר, טיפים מעשיים שיעזרו לכם לבחור נכון את המצבר הבא שלכם וכן דרכי התמודדות עם רכב שאינו מניע. אז רגע לפני שאתם מחליפים את מצבר הרכב ובוחרים את המצבר הראשון שמוצע לכם באופן שרירותי, חשוב שתכירו את כל הסיבות בגינן כדאי לכם לבחור נכון מצבר איכותי ומקצועי.

 

המצבר אינו אחראי על מערכות התאורה בלבד – הכירו את תפקידיו המשמעותיים של המצבר

ראשית, חשוב להבהיר כי בניגוד למקובל לחשוב, מצבר הרכב אינו אחראי רק על מערכות התאורה. אנשים רבים לא מכירים את כלל תפקידיו של המצבר, מה שגורם להם לבחור מצברים באופן שרירותי וללא כל בדיקה מוקדמת. לכן חשוב להבהיא כי תפקידו של המצבר הוא להיות אמון על כל מערך החשמל של הרכב. מערכות רבות עובדות בעזרתו של המצבר, לרבות מערכת התאורה, מערכת המיזוג וכן מערכת ההנעה. אחת הסיבות השכיחות ביותר בגינן אנשים רבים מתמודדים עם רכבים שאינם מניעים היא בעיית מצבר. רוצים להצליח להניע את הרכב בדרך למקום העבודה מידי בוקר? חשוב שתדעו לבחור נכון את המצבר האיכותי והמקצועי ביותר בשוק.

 

הרכב לא מניע? הכירו את כל הסיבות האפשריות לכך

הרכב לא מניע? לא בטוח שאתם צריכים להחליף את המצבר שלכם. לא אחת קורה שמצבר הרכב מתרוקן עוד טרם מלאו לו כל שנות פעילותו ברכב. במקרים כאלה, ניתן לבחור בהטענת מצבר, הליך שיאפשר להשיב את המצבר לפעילות תקינה כך שתוכלו להניע את הרכב בקלות ובמהירות. בשורות הבאות נכיר את כל הסיבות המרכזיות בגינן מצברים רבים פשוט מתרוקנים, למרות שהם עדיין חדשים.

הסיבות השכיחות ביותר לפגיעה  בתקינות המצבר שלכם הן:

  • השארת מערכות חשמל דולקות לאחר כיבוי המנוע

הסיבה הראשונה בגינה מצברים רבים פשוט מתרוקנים היא שימוש במערכות חשמל שונות בזמן שהמנוע כבוי. חשוב להדגיש כי מצבר הרכב נטען בעת פעילותו של המנוע. שימוש ממושך של מערכות חשמל ללא פעילות המנוע תגרור גמירה של המצבר. רוצים לוודא שהמצבר שלכם ישאר חזק לאורך שנים ארוכות? חשוב להימנע מכל שימוש במערכות חשמל שונות ברכב לאחר כיבוי המנוע.

 

  • אי הנעה ממושכת

סיבה נוספת שגורמת למצברים רבים להתרוקן היא אי הנעה ממושכת. מתכננים טיול ארוך של למעלה משבוע? חשוב למנות את אחד החברים או בן משפחה שיניעו עבורכם את האוטו ויסעו בו למשך מספר דקות. אי הנעה ממושכת תמנע מהמצבר את ההטענה לה הוא נדרש, מה שיוביל להתרוקנותו.

 

המצבר התרוקן? הכירו את האפשרות של הטענת מצבר

מה עושים אם המצבר התרוקן? ניתן לבחור בהטענת מצבר על ידי מטען ייעודי. הטענת מצבר תסייע להשיב את תפקודו של המצבר כך שתוכלו להמשיך לעשות בו שימוש לעוד שנים ארוכות. חשוב להבהיר כי לאחר הטענת המצבר והנעת הרכב, קיימת חשיבות רבה לנסוע כשעה במטרה להבטיח שהמצבר אכן יטען עד הסוף. ניסיתם להטעין את המצבר ללא הצלחה? כנראה שתידרשו להחליפו. ישנן שתי נקודות מרכזיות שאתם חייבים להכיר לפני שתבחרו את המצבר הבא שלכם.

 

בחרו נכון את המצבר המדוייק עבור כל צורכי החשמל של הרכב שלכם

הנקודה הראשונה היא חברת הייצור של המצבר. כיום יש לא מעט חברות שמייצרות מצברים, אך רק בודדות מצליחות לייצר מצברים איכותיים ומקצועיים. לכן, לפני שאתם ממהרים לבחור את המצבר שלכם, קיימת חשיבות רבה לערוך סקר שוק קצר ולבחור את המצברים שמיוצרים על ידי החברות האיכותיות ביותר בלבד. עוד נקודה שחשוב שתכירו היא דיוק בעוצמת החשמל הנדרשת למילוי כל צורכי הרכב שלכם. כל רכב צורך כמות חשמל שונה, ולכן חשוב להכיר את כמות החשמל שהרכב שלכם צורך טרם בחירת המצבר המדוייק ביותר. בחירה לא נכונה עלולה לייצר תקלות רבות בתדירות גבוהה בכל מערך החשמל של הרכב שלכם. אל תתפשרו על איכות המצבר הבא שלכם – בחירה נכונה תבטיח לכם שקט למשך כ 4 שנים מלאות.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!