הדברים המשפיעים על מחיר מצבר

צרו איתנו קשר

מחיר מצבררוב רובם של האנשים קונים מצבר כאשר הם נתקעים. למרות סימנים מוקדמים שיכולים לרמז על כך שהמצבר הולך לעשות בעיות או לסיים את חייו, רוב האנשים יתעלמו ויתקעו ברגע הכי לא נכון. במקרה כזה, כאשר המצבר התרוקן ויש להחיות אותו באמצעות מכת חשמל או כאשר הוא גמור לגמרי ויש להחליפו, צפה ועולה שאלת מחיר מצבר.

כיום, עם שירות החלפת מצבר עד הבית בנוחות ובקלות של חברתנו, אין הבדל גדול מאוד בין החלפת מצבר יזומה לבין החלפת מצבר שנכפתה. בשני המקרים אנו מגיעים אליך, למקום שנוח לך ומחליפים או מחלצים אותך מהצרה בתוך זמן קצר, בלי שאתה נאלץ להיגרר ולבזבז זמן רב במוסך. אבל עדיין תמיד טוב לקבל החלטות על מחיר מצבר באופן שקול ולכן אנחנו מביאים בפניכם את מדריך זה.

המצבר ותפקידו

עוד קודם ניגע בסוגיית מחיר מצבר נלמד על המצבר עצמו. המצבר הוא כמו סוללה או בטרייה שאנחנו מכירים אבל גדול בהרבה. בניגוד לבטרייה שרק מטעינה, המצבר עצמו גם יכול להטען. המצבר עצמו מעביר ומספק חשמל למערכות השונות ברכב הדורשות זאת, כמו מערכת ההתנעה, המיזוג, האורות, רדיו, נעילה וכד'. אלא שהוא גם מוטען, באמצעות האלטרנטור ובכך מחדש את האנרגיה האצורה בו לשימוש מערכות אלו. יחידות האנרגיה שבמצבר או הקיבולת שבו נמדדים על ידי אמפר לשעה ומכאן גם הסימון AH, שמשמעו, פרק הזמן שבו המצבר יספק את אמפר החשמל. כך יש 30, 40 ו-50 אמפר וכן 60 ושבעים. רכבים גדולים או בעלי מערכות מתקדמות יותר של חשמל, ידרשו אמפר גדול יותר. 

שימוש נכון וסביר במצבר וטיפול בו על פי הוראות היצרן, יכולות לגרום לכך שהמצבר ישמש אותנו נאמנה במשך 3-4 שנים. ודאי כאשר מדובר במצברים מבית טוב ואיכותית. במקרים קיצוניים של שימוש לא נכון שמקצר את חיי המצבר או כאשר הוא מגיע לסוף חייו, נראה כאמור שינויים קטנים בתפקוד של מערכות החשמל ברכב (החל מדברים זניחים כמו הורדה והעלאה איטית יותר של חלונות הרכב ועד דברים ברורים כמו קשיים בהתנעה). במקרה כזה נצטרך לבחון את סוגיית מחיר מצבר.

ואולי זה לא המצבר?

נכון, תקלת התנעה לא בהכרח אומרת שיש בעיה במצבר. יש שלל מערכות אחרות שיכולות לפגוע בתהליך במידה והן תקולות ואפילו פיוז שרוף אחד, יכול לעורר מהומות. לרוב, אנחנו לא נוכל לאבחן את הבעיה האמתית ובטח לא בהיקפה המלא וגם לא נדע האם זו תקלה שדורשת החלפת מצבר ובירור על מחיר מצבר חדש. לכן, בבואכם להזמין שירות מצבר עד הבית, יש חשיבות לבחירה בחברה מנוסה ובעיקר אמינה. כזו שתנהג בהגינות.

טווחי מחיר מצברטווחי מחיר מצבר

אם בכל זאת נדרשת החלפת מצבר, הרי שתגלו כי קיימים מחירונים רבים בשוק. הדבר נובע באופן טבעי מהשני הרב שבין סוגי המצבר, סוגי היצרנים, הטכנולוגיות השונות, קיבולת האמפר וכן מקוריותו של המצבר או שאלת היותו חדש או משומש. לרוב, מצבר ממוצע פשוט יעלה החל מ-350 ₪ ויאמיר כאשר תבחרו בדגמים בעלי קיבולת רבה יותר וטכנולוגיה מתקדמת יותר. המקובל בקרב אנשי מקצוע הוא שבתחום המצברים, מחיר מצבר הוא לא נקודה שיש לחסוך בה. מצבר שאינו איכותי, יכול לגרום הרבה צרות ואף אחד לא רוצה להיתקע פעמים רבות בחוסר אונים. בסופו של דבר, בעולם המצברים זול הוא יקר. זה לא אומר שלא ניתן למצוא מחירים נוחים ומבצעים אבל אם נתקלתם במחיר שנראה לכם זול מידי- הדבר אמור להדליק אצלכם נורה אדומה, שמא מדובר במצבר מזויף או ישן (מצבר ישן, ניתן לחשוף על ידי הסתכלות בתאריך היצור המוטבע עליו).

מחיר מצבר על פי סוגים, מותגים, אחריות ושירות

מחיר מצבר מושפע כאמור מ"גודל המצבר". מצבר 70 אמפר יעלה יותר ממצבר 40 אמפר. אבל לא רק. גם בין מצברי 40 אמפר, למשל יכול להיות שוני, הנובע מזהות היצרנים. מותגים הנחשבים לאיכותיים בתחומם, כמו שנפ, ורטה, וולטה או בוש, יעלו יקר יותר ממצברים פשוטים אחרים. זה לא אומר שאתם חייבים לבחור בהם דווקא.

בכל מקרה, נקודה חשובה שכן משפיעה על המחיר היא האחריות. למצברים האיכותיים בשוק יש לרוב אחריות יצרן ארוכה של לפחות 12 חודש. מעבר לעובדה כי אחריות ארוכה מספרת על אמונה באיכות המצבר, הרי שלאחריות יש משמעות בכך שבמקרה של תקלה, יש למי לפנות ולא רודפים אחרי רוחו של יצרן עלום. כמובן, שאחריות ארוכה יותר משפיעה על מחיר מצבר. היא גם מסמלת כי מדובר במשווק מורשה ובמצבר מקורי

עוד נקודה מעניינת היא שוק המצברים המחודשים או המשומשים שפורח. הכוונה למצבר שכבר נעשה בו שימוש והוא מותקן מחדש ברכבכם. הדעות לגבי איכות מצברים אלו חלוקה וברור כי מחיר מצבר שכזה נמוכה ממצבר חדש. בכל מקרה, במידה ותאריך התפוגה המוטבע על המצבר הוא בין פחות מחצי שנה, כדאי לעבור למצבר אחר.

קרא עוד: כמה עולה מצבר חדש

המיקום שלכם

פרמטר נוסף המשפיע על מחיר מצבר הוא המקום בו נערכת ההחלפה או המקום בו נתקעתם. כמובן שרכב שירות שישלח אליכם מהדרום בעוד אתם נתקעתם בצפון יחייב אתכם ביותר כסף. מה זה אומר? שתמיד כדאי לבחור בחברה כמו שלנו, שהיא לא רק מקצועית, איכותית והוגנת אלא גם בעלת פריסה רחבה, אשר מאפשר לך לקבל שירות בתוך פרק זמן קצר ביותר וגם במחיר נוח יותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!