החלפת מצבר בבית הלקוח

צרו איתנו קשר

בעבר, כאשר הרכב לא היה מניע והיה צריך להחליף מצבר הייתם צריכים להגיע למוסך בדרך כלשהי. כיום, הרכבים החדשים קל להחליף מצבר ובזכות כך קיים שירות החלפת מצבר בבית הלקוח. על החלפת מצבר בבית הלקוח נרחיב במאמר הבא.

החלפת מצבר בבית הלקוח

החלפת מצבר בבית הלקוח- מה זה ואיך זה עובד?

נכנסתם לרכב וגיליתם שהוא לא מניע. במצב כזה תצטרכו להחליף את המצבר. על מנת להחליף את המצבר יש לכם שלוש אפשרויות- להזמין גרר למוסך, לנסות להתניע את הרכב על ידי כבלים ולנסוע למוסך, להזמין שירותי החלפת מצבר בבית הלקוח.

איך שירות החלפת מצבר בבית הלקוח עובד?

שירותי החלפת מצבר בבית הלקוח מאפשרים להחליף מצבר בתוך מספר דקות לאן שאתם רוצים- לבית הלקוח, לעבודה, למכולת או לכל מקום בו נתקעתם עם הרכב. עם שירות זה יגיעו אליכם מכונאים מיומנים. למכונאים יהיו מספר מצברים שונים ברכב שלהם, כך שיוכלו להחליף לכם את המצבר באותו רגע.

איש המקצוע יגיע, יבדוק את המצבר ויבחן האם התקלה באמת במצבר. במידה שהתקלה לא במצבר הוא ינסה לפתור אותה או שיהיה עליכם להגיע למוסך.

איש המקצוע יעשה זאת עבורכם אך- יש לוודא שהמצבר מתאים לרכב, הן מבחינת המידות החיצוניות שלו והן מבחינת כושר ההנעה/ הפריקה שנדרש לרכב. מומלץ להתייעץ עם יבואן הרכב או ספר הרכב בנוגע לאמפר/ שעה ועמידות המצבר בפריקה. דבר נוסף שחשוב לוודא בעת קניית מצבר הוא שהוא מתאים למדינות חמות. מצברים רבים מגיעים עם ריכוז חומצה גבוה שאינו מתאים לתנאי מזג אוויר חמים, כמו בארץ, לכן חשוב לוודא זאת מראש. מצבר המותאם למדינות חמים דורש ריכוז חומצה נמוך יותר. כמו כן, חשוב שהמצבר יהיה בעל כושר עמידות גבוה בפריקות עמוקות ובעל עמידות בפני רעידות של הרכב.

המצברים המומלצים בשוק הם מצברים של חברות ורטה, וולטה ושנפ. כבר בשיחת הטלפון תוכלו להגיד לאיש המקצוע איזה מצבר אתם רוצים ולהתאים אותו לרכב שלכם.

החלפת מצבר בבית הלקוח- למה המצבר מתרוקן?

יש שלושה גורמים מרכזיים שגורמים למצבר להתרוקן-

  • רכב שעמד זמן רב בלי לזוז- נסעתם לחו"ל? בתקופת הקורונה לא יצאתם כמעט מהבית? אם השארתם את הרכב עומד זמן רב בלי לזוז, יש סיכוי גדול שהמצבר יתרוקן. למה זה קורה? המצבר מקבל חשמל מהאלטרנטור שעובד רק כאשר הרכב מונע. כלומר, המצבר מטעין את עצמו בנסיעה. . כלומר, ככל שבעל הרכב נוסע הרבה מחוץ לעיר במהירות גבוהה, המצבר יטעין את עצמו ויישאר תקין לאורך זמן רב יותר. במידה שהנסיעות של הרכב יהיו בעיקר בתוך העיר במהירות נמוכה, המצבר לא יצליח לטעון את עצמו שוב ושוב ולכן יחזיר לזמן קצר יותר. אם לא הנעתם את הרכב זמן רב, המצבר לא יקבל חשמל ובסופו של דבר ישבוק חיים. לכן, חשוב להניע את האוטו כל כמה ימים.
  • השארתם אורות דלוקים- סיבה נפוצה מאוד לריקון המצבר היא במצב בו השארתם אורות דלוקים. תפקידו של המצבר הוא להפעיל את המנוע ולספק חשמל למערכות הרכב השונות ביניהן מזגן ואורות. המצבר מוטען רק בזמן שהרכב מונע, לכן אם הרכב כבוי והאורות דלוקים, בסופו של דבר המצבר יתרוקן. בדיוק כמו סוללה של טלפון שלא תקבל טעינה ותעבוד זמן רב.
  • מצבר ישן- מצב מחזיק בין שלוש לארבע שנים בממוצע.

החלפת מצבר בבית הלקוח- סימני לזיהוי מצבר מרוקן

על מנת שלא תגיעו למצב בו אתם תקועים באמצע הדרך, יש מספר סימנים לזיהוי מצבר מרוקן או גמור-

  • הרכב מניע בקושי או לא מניע כלל. במצב כזה אחת האפשרויות היא המצבר. מלבד למצבר זה יכול להיות גם בגלל פיוז שרוף, תקלה בסטרטר או קודן שננעל. על מנת להבין שאכן מדובר במצבר יש לשים לב לשאר המערכות החשמליות ברכב. במידה שהמצבר מרוקן אף מערכת חשמלית לא תפעל. כמו כן, בדקו האם השלט של הרכב פותח אותו. אם לא, הדבר יכול להעיד על בעיה חשמלית ועל כך שהמצבר אשם.
  • בהנעת הרכב יש רעשים של תקתוקים או של ניסיון הנעה.
  • כאשר אתם מדליקים את המזגן או האורות, התאורה בלוח השעונים תראה עמעומים.
  • חסרים מים במצבר, דבר שמעיד על רכב שעמד זמן רב. במצב שהרכב לא מניע בגלל מחסור במים, ניתן לפתור את הבעיה על ידי הוספת מים ואז התנעה על ידי כבלים. חשוב מאוד להוסיף מים מזוקקים בלבד למצבר.

כמה עולה החלפת מצבר בבית הלקוח?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה שירות החלפת מצבר בבית הלקוח, שכן המחיר תלוי בגורמים שונים כמו גודל המצבר, סוג המצבר ועוד.

ריכזנו לכם טווח מחירים עבור מצברים מסוגים שונים, כאשר המחיר כולל שירות החלפת מצבר-

  • המחיר להחלפת מצבר סטנדרטי ינוע בין 500 לבין 800 שקלים, בהתאם לגודל המצבר.
  • המחיר להחלפת מצבר סטרט אנד סטופ ינוע בין 800 לבין 1,500 שקלים, בהתאם לגודל המצבר.
  • המחיר לבדיקת רכב ללא החלפת מצבר תנוע בין 200 ל-300 שקלים.

מתמודדים עם מצבר תקול ולא מצליחים להניע את הרכב? חשוב שתכירו את השירות מצבר לבית. מצבר לבית מאפשר לכם להזמין איש מקצוע מיומן להחלפת המצבר התקול במקום הרכב. חשוב להדגיש כי עבודת החלפת המצבר פשוטה למדי ואינה מצריכה שימוש בכלים מיוחדים. אז אם גם אתם לא מצליחים להניע את הרכב בגלל מצבר תקול, אתם כבר לא חייבים להזעיק גרר שיגרור את הרכב שלכם למוסך הקרוב, שירות מצבר לבית יאפשר לכם להתגבר על הבעיה במהירות המרבית ובעלות סמלית בלבד. אך לפני שאתם ממהרים לבחור את המצבר הבא שלכם, חשוב לדעת שכיום יש מבחר רחב של סוגי מצברים. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר לפני שתבחרו את המצבר הבא שלכם, לרבות ההבדלים בין המצברים השונים, עלויות המצברים, הספקי החשמל וכמובן טיפ מעשי שיעזור לכם לשמור נכון על מצבר תקין לאורך שנים ארוכות.

אל תקלו ראש בבחירת המצבר שלכם – כך תצליחו לבחור נכון

אנשים רבים כיום בוחרים מצברים באופן שרירותי ללא כל היכרות עם הדגמים השונים או צורכי החשמל של הרכב. בחירה שרירותית זו נובעת ברוב המקרים מחוסר היכרות עם חשיבותו של המצבר בכל מערך פעילות הרכב. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי מצבר הרכב שלכם אמון על כל צורכי החשמל של הרכב, לרבות הליך הנעתו. בחירה שרירותית במצבר זול ללא היכרות עם החברה המייצרת, עלולה לגרום לכם להתמודד עם תקלות חוזרות ונשנות לאורך כל חיי המצבר. תקלות מצבר יכולות למנוע את האפשרות להניע את הרכב, תקלה שבוודאי תשמחו לוותר עליה. מעבר לכך, חשוב לדעת שאורך חיי המצבר מוגבלים. מצברים איכותיים מחזיקים מעמד עד ארבע שנים ללא תקלות כלל בעוד מצברים שאינם איכותיים יכולים להתקלקל לאחר כשנתיים שימוש בלבד. לכן, לפני שאתם בוחרים את המצבר שלכם, חשוב מאוד שתכירו את כל ההבדלים בין הדגמים השונים כך שתצליחו לבחור נכון את הדגם הטוב והמתאים ביותר לרכב שלכם.

כל ההבדלים שאתם חייבים להכיר בין המצברים השונים

כפי שציינו לעיל, כיום יש מבחר עשיר של סוגי מצברים. שירותי מצבר לבית יאפשרו לכם לבחור את המצבר המתאים ביותר עבור הרכב שלכם – איך תדעו לבחור נכון? בשורות הבאות נגע בכל ההבדלים המהותיים ביותר בין הדגמים השונים. היכרות עם הנבדלים הללו תאפשר לכם להתאים את המצבר האיכותי והמתאים ביותר לצורכי הרכב שלכם.

ההבדלים המהותיים ביותר בין דגמי המצברים השונים הם:

  • חברת הייצור של המצברים

כיום יש לא מעט חברות שמייצרות מצברים בכל הגדלים לבחירתכם. ישנן חברות מקצועיות שמצליחות לייצר מצברים ברמת איכות גבוהה במיוחד ולעומתן, ישנן חברות פחות מקצועיות שמייצרות מצברים שאינם איכותיים במיוחד. המצברים האיכותיים יבטיחו לכם שקט מתקלות לאורך שנים ארוכות. אורך חיי מצברים אלה עומד על בין 3 וחצי שנים עד ארבע שנים בממוצע. לעומת זאת, מצברים שאינם מספיק איכותיים ייצרו תקלות חוזרות ונשנות בתדירות גבוהה לאורך כל שנות פעילותם. מעבר לכך, גם אורך החיים להם קצר יותר ועומד על כשנתיים בממוצע. על כן חשוב לבחור נכון את החברה המייצרת האיכותית ביותר של המצבר הבא שלכם. איך תדעו איזה חברה מצליחה לייצר מצברים איכותיים? בדיקה מהירה ברשת תאפשר לכם להכיר את החברות המבוקשות ביותר בישראל. קראו כמה שיותר חוות דעת ובחרו נכון את המצבר האיכותי שיבטיח לכם שנים ארוכות של שקט.

  • הספק החשמל של המצברים

הבדל נוסף שאתם חייבים להכיר טרם בחירת המצבר הבא שלכם הוא הבדל בהספק החשמל של המצברים. ישנם מצברים גדולים המספקים כמות גדולה של חשמל ולעומתם, ישנם מצברים קטנים המספקים כמות קטנה של חשמל. ברוב המקרים רכבים גדולים דורשים הספק חשמל גבוה בעוד רכבים קטנים יותר מסתפקים בהספק חשמל נמוך. לא יודעים איזה מצבר מתאים לרכב שלכם? ייצרן הרכב נוקב בהספק החשמל שהרכב דורש, מה שכמובן יאפשר לכם להתאים בקלות את המצבר המתאים לרכב. בחירה לא נכונה של מצבר גדול לרכב קטן עלולה לפגוע בכל מערך החשמל של הרכב. לחילופין, בחירה של מצבר קטן לרכב גדול לא תספק את כל צורכי החשמל, מה שיגרור שלל תקלות חוזרות ונשנות. לכן, אל לכם להקל ראש בהספק החשמל של המצבר הבא שלכם.

  • עלות המצברים

עלות המצברים משתנה בהתאם לחברה המייצרת וכן בהתאם להספק החשמל של המצבר. חברות איכותית המצליחות לייצר מצברים מקצועיים דורשות מחירים גבוהים יותר בהשוואה לכלל החלופות בשוק. כמו כן, מצברים גדולים המספקים הספק גבוה של חשמל יעלו יותר ממצברים קטנים המספקים הספק נמוך של חשמל. מתלבטים בין מצבר איכותי ויקר לבין מצבר שאינו איכותי אך זול בעשרות אחוזים? חשוב לדעת שכלל התקלות החוזרות ונשנות של מצברים שאינם איכותיים בצירוף אורך החיים הקצר הופכות את המצברים הזולים ללא משתלמים. מצבר איכותי יבטיח לכם שנים ארוכות של פעילות תקינה ללא תקלות כלל, מה שיחסוך לכם לא מעט כסף בהשוואה לחלופה.

 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!