התאמת מצבר לפי סוג רכב

צרו איתנו קשר

התאמת מצבר לפי סוג רכבישנם דברים מסוימים שכדאי לדעת על התאמת המצבר לפי סוג הרכב, מכיוון שלא בכל הרכבים המצברים הם זהים ובכל רכב עשויות להיות דרישות יצרן אחרות להתקנת המצבר. רגע לפני שתרכשו מצבר רכב, ריכזנו עבורכם כמה דגשים חשובים בנושא.

הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא, שהמצבר לרכב שלכם יחזיק מעמד כשלוש שנים, ובחלק מהמקרים מצברים יכולים להחזיק מעמד גם 4 שנים ומעלה. ואם המצבר “מת” לפני מגבלת התוקף שלו בפער משמעותי, רצוי לנסות לטעון אותו בעזרת בוסטר (מטען חיצוני) במקום להחליף אותו מיד. אם בכל זאת הגעתם להחלטה להחליפו, נדרשת התאמת מצבר לפי סוג רכב ולפי שנתון, לפי נפח המנוע, אמפר ורמות הספק וכולי. 

איך להתאים מצבר לרכב שלי?

בעוד שישנם מצברי חומצה עופרת בשוק, ישנם גם מצברי ניקל, מצברי ג'ל, ליתיום יון ועוד. הדרך הטובה ביותר לברר איזה סוג מצבר מתאים לרכב שלכם היא, לשאול את סוכנות הרכב או המכונאי שלכם. אם אתם מעדיפים שלא ליצור קשר עם המוסך או הסוכנות, דעו כי המצבר נמדד לפי אמפר-שעה. שנית, חשוב לבדוק את ההתאמה בין המתח של המצבר לבין דרישות יצרן הרכב (יכול לנוע בין 12V – 24V ומעלה). 

שלישית, אתם צריכים לבדוק את האחריות הניתנת על המצבר שתרכשו. בדרך כלל, נהוג לספק לפחות 12 חודשי אחריות על מצבר מכל סוג. יחד עם זאת, לעיתים חלק מהמותגים מספקים גם 24 חודשי אחריות על חלק מהמצברים בשוק. ורביעית, כמובן, קחו בחשבון את הפקטור של מחיר המצבר וארץ הייצור שלו.

עדיף מצבר מייבוא או המיוצר בארץ?

התאמת מצבר לפי סוג רכב מצריכה לקחת בחשבון את ארץ הייצור של המצבר, בעוד שישנם מצברים המיוצרים כחול לבן כאן בארץ וישנם מצברים שמיובאים מחו"ל. באופן כללי, אנשים רבים מעדיפים לרכוש מצברים שמיוצרים בישראל מכיוון שאיכות השירות היא טובה יותר. 

מצברים המיוצרים בארץ לא בהכרח טובים יותר ממצברים אשר מיובאים מחו"ל, אבל כאשר נתקלים בבעיה כזאת או אחרת, הכי קל, מהיר ויעיל לקבל שירות מחברה ישראלית כמו וולטה, שנפ ועוד. ככה שאפשר להגיד שהמצברים הישראלים עדיפים מבחינת שירות הלקוחות במקרה שצריכים אותו.  

התאמת מצבר לפי סוג רכב: הפקטורים הנלקחים בחשבון

כאשר רוצים להתאים בין המצבר לסוג הרכב, התאמת מצבר לפי סוג רכב נעשית, בין היתר, לפי נפח המנוע של המכונית. כלל האצבע הוא, שככל שנפח המנוע גדול יותר, ככה המצבר שלכם יצטרך גם הוא להיות יותר חזק ובעל יותר אמפר-שעה. 

ומעבר לכך שנלקח בחשבון נפח המנוע, קחו בחשבון גם את ההתאמה הפיזית של המצבר. כאשר תפתחו את מכסה המנוע, אתם תשימו לב שהמצבר יושב בתוך מתקן פלסטיק (או מתכת בחלק מהרכבים) ייעודי. המתקן הזה מיועד אך ורק למצברים מהסוג שמותקן אצלכם כרגע ברכב, ומצברים אחרים לא יתאימו-פיזית למתקן. לפיכך, בעת התאמת מצבר לפי סוג רכב חייבים לקחת בחשבון את ההרכב הפיזי של כלל המצבר והן המתקן שלו. 

מהו פורטל טופ מצברים ולמה להיעזר בו?

ככל שהעולם מתקדם לעבר פלטפורמות דיגיטליות למיניהן, חשוב לרכוש את המוצרים השונים רק לאחר מחקר שוק מעמיק. מצבר לרכב רוכשים רק דרך פורטל טופ מצברים, שבו תמצאו את המחירים הכי הטובים למצבר לרכב שלכם. הפורטל הוא דרך מצוינת לקנות מצברים לרכב, כי הוא קל לשימוש, נוח וחוסך כסף וזמן ע”י השוואת מחירים בין מצברים לרכב.

טופ מצברים מאפשר לכם למצוא את המבצעים הטובים ביותר על מצברים לרכב באזור שלכם ולקבל אותם במשלוח עד פתח ביתכם, מה שנקרא שירות התקנת מצבר בבית הלקוח. צריכים סיוע נוסף? צרו עמנו קשר כעת או בצעו השוואת מחירים למצברי רכב.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!