כמה עולה להחליף מצבר לרכב?

צרו איתנו קשר

כמה עולה להחליף מצבר לרכבניסיתם להתניע את הרכב אך ללא הצלחה? כנראה שאתם צריכים להחליף מצבר לרכב. המצבר אחראי על הפעלת המנוע וכאשר הוא גמור לא ניתן להתניע את הרכב. אך כמה עולה להחליף מצבר לרכב? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

כמה עולה להחליף מצבר לרכב- מהו מצבר?

מצבר הוא סוללה בעלת אנרגיה חשמלית. תפקידו של המצבר הוא להפעיל את כל המערכות החשמליות ברכב כמו המזגן והתאורה ולהפעיל את המנוע. המצבר הראשון הומצא על ידי רופא צרפתי בשם נסטון פלנטה. הרופא גילה שעל ידי השרייה של עופרת בחומצה מיוצר זרם חשמלי שניתן להטעינו מחדש. כלומר, כאשר נוסעים ברכב המצבר מטעין את עצמו מחדש. לכן, אם אתם מתכננים לנסוע לחו"ל או לא לנסוע עם הרכב לתקופה, חשוב להתניע אות ולעשות איתו סיבוב קצר כל כמה ימים. 

כמה עולה להחליף מצבר לרכב- סימנים להחלפת מצבר

כאשר המצבר מרוקן או גמור יש להחליף אותו במצבר חדש. קיימים מספר סימנים בולטים שמעידים על כך שהמצבר מרוקן או גמור ויש צורך בהחלפת מצבר-

  • הרכב מניע בקושי או לא מניע כלל 
  • כאשר אתם מניעים יש רעשים של תקתוקים או של ניסיון הנעה 
  • כאשר אתם מדליקים את המזגן או האורות, התאורה בלוח השעונים תראה עמעומים

במידה שאחד מהסימנים הללו הופיעו אצלכם, כנראה שיש צורך בהחלפת מצבר. אך לפני שאתם ממהרים להחליף מצבר יש לוודא האם חסרים מים במצבר. במידה שחסרים מים תוכלו לפתור את הבעיה בקלות על ידי הוספת מים. על מנת לבדוק את המים במצבר יש לפתוח את הפקקים ולבדוק את ששת התאים של המצבר. חשוב לבדוק אם צבע המים שקוף. כמו כן בדקו שגובה המינימום הוא כגובה הלוחות. במידה שחסרים מים ניתן לפתור את הבעיה על ידי הוספת מים מזוקקים בלבד. את המים הוסיפו עד לגובה של 6 מ"מ מתחת לקצה של תא המילוי. לבסוף הדקו את הפקקים. ניתן לרכוש מים מזוקקים בתחנות דלק או בחנויות של אביזרים לרכב. 

 

כמה עולה להחליף מצבר לרכב- שירותי החלפה

במצב בו אתם צריכים להחליף את המצבר של הרכב תוכלו להנות משירותי החלפת מצבר לרכב. כיום קיימים שירותי החלפת מצבר עד הבית. הסיבה לכך היא שברכבים החדשים קל להחליף את ה מצבר ולכן אין צורך בהגעה למוסך. בכל מקום בו נתקעתם תוכלו להנות משירותי החלפת מצבר- בבית, במכולת, בעבודה, בגן של הילדים ועוד. 

על ידי שירותי החלפת מצבר יגיעו אליכם מכונאים מיומנים עם סוגים שונים של מצברים. על ידי התאמת המצבר לרכב שלכם, המכונאי יחליף את המצבר התקול במצבר חדש באותו הרגע. כך תוכלו להנות ממצבר חדש בתוך זמן קצר. 

קראו עוד: מחדשים מצבר חזק לרכב

כמה עולה להחליף מצבר לרכב- דגשים לרכישת מצבר

קיימים סוגים שונים של מצברים לכן קודם כל חשוב לבדוק שהמצבר שאתם רוכשים מתאים לרכב הן מבחינת מידות והן מבחינת כושר ההנעה או הפריקה שנדרש לרכב. כמו כן יש להתאים את האמפר ואת עמידות המצבר בפריקה. לשם כך תוכלו להתייעץ עם יבואן הרכב או ספר הרכב.

דגש נוסף שיש לקחת בחשבון הוא האם המצבר מתאים לשימוש במדינות חמות. ישראל היא מדינה חמה ולכן מדובר באלמנט חשוב ברכישת מצבר. מצברים בעלי ריכוז חומצה גבוה אינם מתאימים למדינות בעם תנאי מזג אוויר חמים. לכן, חשוב לוודא שמדובר במצבר עם ריכוז חומצה נמוך שיתאים למדינות חמות כמו ישראל. בנוסף, וודאו שהמצבר בעל כושר עמידות גבוה בפריקות עמוקות ובעל עמידות בפני רעידות של הרכב. 

חשוב לוודא שבעת קניה של מצבר חדש היצרן מעניק אחריות לתקופה של שנה מינימום. 

אז כמה עולה להחליף מצבר לרכב?

אז הגענו לשאלה שחיכינו לה- כמה עולה להחליף מצבר לרכב. למעשה אין לכך תשובה חד משמעית. הסיבה לכך היא שהמחיר להחלפת מצבר לרכב תלוי בגורמים שונים כמו גודל המצבר, סוג המצבר ועוד. יש לקחת בחשבון שבדרך כלל המחירים של החלפת מצבר כוללים גם את המצבר וגם את שירותי ההחלפה של המצבר. 

לפניכם ממוצע מחירים עבור החלפת מצבר לרכב מסוגים שונים- 

  • המחיר להחלפת מצבר סטנדרטי ינוע בין 500 שקלים לבין 800 שקלים, בהתאם לגודל המצבר. 
  • המחיר להחלפת מצבר סטרט סטופ ינוע בין 800 שקלים לבין 1,500 שקלים בהתאם לגודל המצבר. 
  • המחיר לבדיקת רכב ללא החלפת מצבר תנוע בין 200 שקלים לבין 300 שקלים. 

קראו עוד: החלפת מצבר עד הבית המלצות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!