מצבר ג'ל פריקה עמוקה

צרו איתנו קשר

מצבר ג'ל פריקה עמוקהמה זה מצבר ג'ל פריקה עמוקה?

יש סוגים רבים של מצברים ולכל אחד מהסוגים יש את היתרונות והחסרונות שלו. מצברי ג'ל  דומה בתכונות שלה למצברי עופרת-חומצה (המצברים המסורתיים). עם זאת, למצברים אלו יש תוספת חומר דמוי ג'ל אשר תורם לאופן ההתקנה וגם תורם למזעור פליטת האדים. מצברים אלו ייעודיים לרכבים בהם האוורור הוא מוגבל באופן כזה או אחר. הייצור של מצברי ג'ל הוא למעשה מצברי עופרת ע מווסת שסתום, כאשר מערבבים את האלקטרוליט עם חומצה גופרתית הוא הפוך לחומר ג'ל. מצברי ג'ל יותר נוחים מכיוון שאין צורך בתחזוקה שוטפת של המצברים בשונה ממצברי עופרת שם יש למלא מים מזוקקים בכל עת כדי לשמור על אורך חיי המצברים. היום אנשים רבים בוחרים במצברי ג'ל על פני מצברים אחרים.

 

לאחר שהבנו מה הם מצברי ג'ל, כעת נגיע לחלק השני – מצברי ג'ל פריקה עמוקה. לכל מצבר יש את המחזור חיים שלו בעוד שמצברי פריקה עמוקה הן יחידות אחסון אנרגיה שם יש תגובה כימית המביאה למתח. מצברי פריקה עמוקה מתנהלים באופן שונה ממצברים אחרים, מצברים אלו מספקים כוח בקצב קבוע לאורך תקופה ממושכת. יש סוגים שונים של מצברי פריקה עמוקה: מצברי ג'ל, מצברי AGM, מצברי ליתיום ועוד. פריקה עמוקה מכונת בשפה המקצועית תחת האות C. בדיוק כמו שיש מצברים שאנחנו מכירים לפי וולט ואמפר, אנו נכיר את מצברי הפריקה לפי C ומספר צמוד. לדוגמה, Ah מתאר את האמפר, קיבולת זמינה במצבר ובהתאם לכמות האנרגיה שהמצבר יכול לאגור. כאשר במצברי ג'ל עם פריקה עמוקה המצבר מתרוקן בקצב קבוע של זרם במשך מספר שעות זה מכונה C. מצברים לרכבים קטנים יהיו בטווח של ה-20C, בעוד רכבים גדולים ידרשו C100. מצבר ג'ל פריקה עמוקה יהיה בעל אורך חיים ממושך יותר ממצברים רגילים. בעוד שמצברים רגילים יחיו במקסימום 6 שנים, מצבר ג'ל פריקה עמוקה יכול גם להגיע ל-10 שנה.

מצבר ג'ל פריקה עמוקה – יתרונות

  • תחזוקה – כפי שכבר ציינו, התחזוקה במצברי ג'ל היא מינורית בהשוואה לתחזוקה במצברי עופרת-חומצה. התחזוקה צריכה להיות רק בטיפול הרכב ולרוב לא יהיה צורך להוסיף או לשנות דבר.
  • דליפות – אחת הבעיות הנפוצות של מצברי עופרת-חומצה היא דליפות. מצבר ג'ל פריקה עמוקה תמיד יהיה עם שסתום, זה מה שמייחד את סוג המצבר. השסתום מסיר לחץ עודף ולכן, הסיכוי לדליפות הוא כמעט ולא קיים.
  • רעידות – אוהבים לנסוע בשטח? מצברים רבים רגישים לנסיעות מטלטלות. ברגע שהתאים נרטבים זה עלול להוביל לקורוזיה ולפגוע באורך החיים של המצבר. מצברי ג'ל עובדים בצורה מעולה מול רעידות ולכן, רוכבי השטח מאוד אוהבים את המצברים האלה.
  • עוצמה – מצברים אלו יכולים לפרוק כ-65% מהתכולה ברגע אחד וזאת מבלי לפגוע בטיב המוצר. מצברים מעופרת-חומצה אינם יכולים לעשות את זה, אלא בעוצמה נמוכה יותר.
  • טעינה – מצברי פריקה עמוקה נטענים באופן מהיר יותר בהשוואה לכל המצברים האחרים בשוק ובכך שומרים על איכות המצבר.
  • זיהום – מצבר ג'ל פריקה עמוקה אינו פורק גזים רעילים ואדים ובכך שומר על איכות הסביבה.

קראו עוד: חשיבות מתח מצבר תקין

איך לשמור על מצבר ג'ל פריקה עמוקה?

ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם לשמור על המצבר שלכם לטווח הארוך:

  • שימוש נכון – עקבו אחרי רמת הטעינה של המצבר, רצוי להתחיל לטעון את המצברים רק לאחר 50% טעינה ותמיד לדאוג לכך שהמצבר לא ירד מ-15%.
  • קירור – תנו למצבר להתקרר לאחר שימוש מתמשך, זאת כדי למנוע קורוזיה ברשת.
  • ניקיון – רבים לא עושים את זה בכל סוגי המצברים, אך בדרך הזאת אין ספק שהמצבר שלכם ישרוד לעוד כמה שנים. רצוי לנקות את המצבר מדי פעם, כמובן לא לעשות זאת לאחר שהרכב היה מונע, אלא להמתין עד לקירור מוחלט של הרכב.

כמה זה עולה?

המחיר של מצברי ג'ל פריקה עמוקה יקר יותר מאשר המחירים של מצברים רגילים ומובן למה. מצברים רגילים יהיו בעלי אורך חיים של כ-4 שנים בממוצע בעוד שמצברי ג'ל פריקה עמוקה יכולים לשרוד בצורת עבודה תקינה גם 10 שנים. המחיר של מצברי ג'ל פריקה עמוקה הוא בהתאם לסוג הרכב שלך, המחירים מתחילים מכ-700 ש"ח ומגיעים למחיר של כ-3,200 ש"ח לרכבי יוקרה, ספינות וכד'. עבור רכבים בסיסיים המחיר ינוע בטווח של 900 ש"ח עד 1,400 ש"ח למצברי ג'ל פריקה עמוקה של חברה מוכרת ואמינה, המחיר כולל שירות התקנה.

שירותי התקנה יכולים להיות במוסך או באמצעות איש מקצוע שמגיע אליכם לחילוץ. במקרה בו נתקעתם עם הרכב במקום כזה או אחר, בעל המקצוע מגיע אליכם ומחליף לכם את המצבר במקום. מחיר השירות יהיה כלול במחיר המצבר לרוב ובמבט אופקי, המחיר נמוך יותר מאשר הוצאות גרר והחלפת מצבר. עם זאת, יש לוודא מול בעל המקצוע מה התעריף, התעריף נתון לשינוי בהתאם לזמן הנוכחי (לילה, חגים, שבתות).

קראו עוד: מצבר לרכב עד הבית

 

מצבר ג'ל פריקה עמוקה – הכירו את מצברי הפריקה העמוקה

כיום יש מגוון רחב של סוגי מצברים. רוצים לדעת לבחור נכון את המצבר הטוב ביותר עבור כלי הרכב שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל ההבדלים בין המצברים השונים, נכיר מצבר ג'ל פריקה עמוקה, נכיר את ההבדלים בין חברות הייצור השונות וכן את ההבדלים בעוצמות החשמל שכל מצבר יודע לספק. אז לפני שאתם ממהרים לבחור את המצבר הבא שלכם, קיימת חשיבות רבה להכיר את מספר דגשים חשובים שיעזרו לכם לבחור נכון. בחירה לא נכונה עלולה לגרום לכם להתמודד עם תקלות חוזרות ונשנות ואורך חיי מוצר קצרים במיוחד.

 

רבים אינם מכירים היטב את תפקידו של המצבר – הכירו את תפקידו החשוב בתפעול מערכות רבות ברכב שלכם

תחילה, חשוב שתכירו את תפקידו של מצבר הרכב שלכם. מצבר הרכב אחראי על כל מערך החשמל של הרכב. אנשים רבים רוכשים את המצבר הראשון שהוצע להם באופן שרירותי בגין חוסר היכרות עם תפקידיו וחשיבותו. בחירה נכונה של מצבר איכותי תבטיח לכם מילוי של כל צורכי החשמל ברכב למשך שנים ארוכות וללא תקלות כלל. בין מערכות החשמל המרכזיות שעובדות בעזרת המצבר ניתן למנות את מערכת המיזוג, מערכת התאורה וכן את מערכת ההנעה. רוצים להצליח להניע את הרכב בקלות ובמהירות? חשוב לדעת לבחור נכון את המצבר הטוב ביותר עבור כלי הרכב שלכם.

 

מצבר ג'ל פריקה עמוקה – מה זה מצבר פריקה עמוקה ולאילו רכבים הוא מיועד?

כעת, חשוב שתכירו את מצבר ג'ל פריקה עמוקה. מצבר ג'ל פריקה עמוקה הוא מצבר המיועד בעיקר לכלי רכב חשמליים. מצבר פריקה עמוקה קרוי בשם זה בגין יכולתו לפרוק עד כ 80% מקיבולתו, הרבה יותר בהשוואה למצבר רגיל. יכולת זו מאפשרת לו לעשות פעולות ממושכות ללא שחיקה מהירה של המצבר. מחפשים מצבר ג'ל פריקה עמוקה? חשוב לדעת כי כיום יש לא מעט מצברים שונים בשוק הישראלי. חברות רבות מייצרות מצברים, אך לא כולן מצליחות לייצר מצברים איכותיים. רוצים לדעת לבחור נכון את המצבר האיכותי ביותר בשוק? חשוב שתכירו את הדגשים הבאים.

לא כל חברה מצליחה לייצר מצבר איכותי – כך תבחרו נכון את המצבר הטוב ביותר עבור כל צורכי החשמל של הרכב שלכם

כפי שציינו מעלה, כיום יש לא מעט חברות שמייצרות מצברים. בניגוד למקובל לחשוב, מרבית החברות לא מצליחות לייצר מצברים ברמת איכות גבוהה במיוחד. לעומתן, חברות שכן מצליחות לייצר מצברים איכותיים, יבטיחו לכם מוצר איכותי בפער ניכר. מצברים שאינם איכותיים מחזיקים מעמד עד כשנתיים בלבד בעוד שמצברים איכותיים יכולים להחזיק מעמד כפול מכף. מעבר לאורך חיי המצבר, מצברים איכותיים ישמשו את כל צורכי החשמל של כלי הרכב שלכם למשך שנים ארוכות ללא תקלות כלל בעוד שמצברים שאינם איכותיים יכולים לייצר תקלות רבות בתדירות גבוהה. על כן קיימת חשיבות רבה לבחור נכון את החברה המקצועית ביותר שמייצרת את המצברים האיכותיים ביותר.

 

התאימו את עוצמת החשמל של המצבר לצורכי החשמל של הרכב שלכם!

עוד נקודה שתבטיח לכם בחירה נכונה של מצבר ייעודי לכלי הרכב שלכם היא עוצמת החשמל שכל מצבר יודע לייצר. כיום יש לא מעט סוגים שונים של רכבים בגדלים שונים, הצורכים כמויות חשמל משתנות. על פי רוב, רכבים גדולים צורכים כמות חשמל גבוהה יותר בהשוואה לרכבים קטנים. לפני שאתם בוחרים מצבר ג'ל פריקה עמוקה, קיימת חשיבות רבה להכיר את כל צורכי החשמל של הרכב שלכם. בחירה לא נכונה של מצבר גדול מידי עלולה לפגוע במערך החשמל ברכב בעוד שבחירה לא נכונה של מצבר קטן מידי עלולה לגרור אי אספקה של חשמל למערכות השונות. כך או כך, קיימת חשיבות רבה לבחור נכון את המצבר המדוייק לכל צורכי החשמל של הרכב שלכם. איך תדעו כמה חשמל הרכב צורך? בחוברת הרכב תוכלו לקבל את כל המידע המדוייק אודות המצבר הייעודי שידע לספק את כל החשמל הנדרש לתפעול מערכות הרכב השונות. בחירה נכונה תבטיח לכם שנים ארוכות של מילוי כל מערכות החשמל ברכב ללא תקלות כלל. אז לפני שגם אתם בוחרים את המצבר הראשון שמוצע לכם, חשוב שתבחנו את עוצמתו וכן את חברת הייצור שלו.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!