מצבר לג וי רייד 125

צרו איתנו קשר

רוכבים על ג'וי רייד? קטנוע ג'וי רייד מגיע בנפח של 125 סמ"ק והוא נחשב לקטנוע עירוני פופולרי. הקטנוע מאובזר במצבר 9 אמפר ו-12 וולט שאמור להחזיק לשלוש עד חמש שנים בהתאם לתנאי הנהיגה שלכם.  צריכים להחליף מצבר לג'וי רייד? הנה מה שאתם צריכים לדעת.

איך מחליפים מצבר לג וי רייד 125?

החלפת מצבר לג וי רייד 125 היא די פשוטה. תא המצברים נמצא בחלקו התחתון של האופנוע לצד הגלגל האחורי. כדי להחליף אתמצבר לג וי רייד 125 יותר חשוף לתנאי מזג אוויר ולרוב יהיה במקום חיצוני ואינו מקורה. המצבר יש להסיר את הברגים בתא המצברים, לנתק את החיבורים לקטבים ולהכניס את המצבר החדר, לחבר חזרה את הקטבים ולסגור היטב את מכסה המצבר. אמנם ההחלפה היא פשוטה, אבל יותר ממומלץ להיעזר בשירותיו של בעל מקצוע.

המצבר אחראי על כל המערכות החשמליות, ובמקרה של ג'וי רייד על ההנעה, תאורה ואיתות. כמו כן, אם יש לכם כבל טעינה לטלפון, גם הוא קשור למצבר – כל מערכות החשמל פועלות באמצעות המצבר. בשונה מרכבים, המצבר בג'וי רייד יותר חשוף לתנאי מזג האוויר ואינו נמצא במקום סגור לחלוטין. לכן, בימי החורף הקרים לרוב יחולו קשיים בהנעה יותר מאשר בימי הקיץ.

שמירה על המצבר- טיפים:

  1. הנעה – לפני שאתם מתחילים בנסיעה, הניעו את הרכב למשך כמה דקות בודדות. ככה אתם שומרים גם על המנוע וגם על המצבר. במהלך ההמתנה המנוע מתחמם והמצבר מחלק את האנרגיה לכל מערכות החשמל ברכב הדו-גלגלי.
  2. שמירה בשוטף – כפי שציינו, מצבר לג וי רייד 125 יותר חשוף לתנאי מזג אוויר ולרוב יהיה במקום חיצוני ואינו מקורה. לכן, אם אתם לא נוסעים במהלך ימי החורף או מכל סיבה שהיא אתם לא מניעים את הקטנוע במשך כמה ימים אתם עשויים לפגוע במצבר. כדי להימנע מהמצב הזה פנו לעצמכם 20 דקות ביום להניע את הקטנוע – אין צורך לנסוע אלא רק לתת לקטנוע להיות מונע למשך 15 עד 20 דקות.

אילו יצרניות מצברים מומלצות לצרכן?

החברה הפופולרית ביותר בקרב קטנועים בארץ היא חברת שנפ. חברת שנפ היא חברת תוצרת כחול-לבן ולכן המחירים שלה יהיו נמוכים מאשר מצברים בייבוא. חברת שנפ מציעה מצברים לקטנועי ג'וי רייד 9 אמפר במחיר של החל מ-370 ש"ח לא כולל התקנה. לרוב המחיר כולל התקנה ינוע בין 400 ל-550 ש"ח בהתאם למקום ממנו אתם רוכשים את המצבר. האחריות על המצבר תנוע בין חצי שנה ל-20 חודשים – כמובן שמומלץ לבחור את האחריות הארוכה ביותר. מלבד לחברת שנפ, ישנן עוד חברות מומלצות כמו החברות הגרמניות: חברת בוש וחברת וורטה שנחשבות למעט יותר יקרות, אך איכותיות לא פחות.

איך נדע לזהות שהמצבר מתרוקן?

תחילה, טיפ חשוב לפני שאתם מחליפים מצבר הוא לבדוק מהו תוקף המצבר. על גבי כל מצבר מצוין גם התוקף שלו ותאריך הייצור. שני התאריכים האלו מסמלים כמה זמן המצבר יושב על המדף. בחרו תוקף של מצבר שעולה על שלוש שנים ותאריך ייצור של לא פחות מחצי שנה מהמועד בו אתם מחליפים את המצבר.

זיהוי חולשה במצבר יכול להציל את המצבר כאשר הוא עדיין בתוקף. הזיהוי הוא בקשיי הנעה – אם הקטנוע שלכם לא מניע או עושה רעשים מוזרים במהלך ניסיונות הנעה זה סימן ראשון לכך שהמצבר התרוקן. שימו לב, בחורף זה די סטנדרטי שיהיה יותר קשה לקטנוע להניע. אם הקטנוע לא מניע בכלל מה שתוכלו לעשות הוא להניע את הקטנוע באופן ידני על ידי הרגלית (הצתה ידנית), אם גם זה לא עוזר כנראה שהמצבר התרוקן לחלוטין ומה שנותר לכם לעשות הוא להניע באמצעות כבלים, סוללת גיבוי או לפנות לבעל מקצוע לצורך החלפת המצבר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!