מצבר למאזדה 3

צרו איתנו קשר

מצבר למאזדה 3בשנת 2004 החלו למכור רכבי מאזדה 3 בישראל. רכבים אלה הפכו לרכבים פופולריים מאוד ועד היום ניתן לראות רבים מהם על כבישי ישראל. על התאמת מצבר למאזדה 3 נרחיב במאמר הבא. 

 

מצבר למאזדה 3- מה זה מצבר?

מצבר לרכב הוא כלי שצובר בתוכו אנרגיה חשמלית. המצבר הראשון הומצא לפני כ-150 שנים, על ידי רופא צרפתי בשם נסטון פלנטה. נסטון פלנטה, גילה שכאשר מבצעים השרייה של עופרת בחומצה, נוצר זרם חשמלי שניתן להטעינו מחדש, ובדיוק כך עובד המצבר. 

המצבר, הוא סוללה בעלת אנרגיה חשמלית שאחראית על המערכות החשמליות ברכב ביניהן התאורה, מערכת השמע, הג'י פי אס, החלונות, המזגן ועוד. כמו כן, המצבר מסייע להתנעת המנוע. כלומר, התפקיד של המצבר הוא להפעיל את כל המערכות החשמליות הקיימות ברכב. במידה שהמצבר לא תקין, המערכות החשמליות לא יעבדו בצורה תקינה. 

אחד הדברים החשובים להבנה במצבר לרכב הוא העובדה שהמצבר מטעין את עצמו. המצבר מקבל חשמל מהאלטרנטור שעובד רק כאשר הרכב מונע. כלומר, ככל שבעל הרכב נוסע עם הרכב בתדירות גבוהה והנסיעות שלו ארוכות ובכבישים מהירים, המצבר יטעין את עצמו ויישאר תקין לאורך זמן רב יותר. לעומת זאת נסיעות קצרות עם מהירות נמוכה, יגרמו לכך שהמצבר לא יצליח להטעין את עצמו שוב ושוב ויחזיק לזמן קצר יותר. כמו כן, חשוב מאוד לא להשאיר את הרכב זמן רב ללא תנועה כלל. 

מצבר למאזדה 3קצת על מאזדה 3

מאזדה 3 נחשבת לאחד מהרכבים הפופולריים ביותר בישראל. מאזדה 3 נוצרה ביפן החל משנת 2003 וניתן לראות אותה גם בשנים מאוחרות יותר כולל 2018 ו-2019. מאזדה 3 היא רכב משפחתי שמגיע עם אבזור בטיחותי ברמה גבוהה מאוד. ברכב זה מערכת שמונעת התנגשות עם רכבים במהירות נמוכה. 

 

מצבר למאזדה 3- מה המצבר המתאים?

מצבר למאזדה 3 מתאים בקיבולת של 60 או 65 אמפר. מצברים בקיבולת 60-65 אמפר הם מצברים שמתאימים לרכבים עם מנוע בעל נפח מנוע קטן יותר. לכן יש להבין מה כמות האמפר הנדרשת להנעת המנוע שלכם. 

לרכבי מאזדה 3 שיוצרו לאחר שנת 2013 יש להתקין מצבר סטארט סטופ. מה זה אומר? 

מצבר סטארט סטופ הוא מצבר שמתאים לרכבים בהם מותקנת מערכת סטארט סטופ. מערכת סטארט סטופ נבנתה על מנת לחסוך בצריכת הדלק של הרכב. בזמן עצירה של הרכב כשהוא מונע, לדוגמא בפקק או ברמזור אדום, הרכב לא צריך כמות רבה של דלק להפעלת המנוע. לכן, במצבים בהם הרכב מונע אך נמצא בעצירה, מערכת זו תכבה את הרכב באופן יזום וברגע שתלחצו על הגז הרכב יידלק מחדש. 

 

מצבר למאזדה 3- שירותי החלפת מצבר

אם אתם צריכים החלפת מצבר כנראה שהמצבר שלכם גמור וגרם לכך שנתקעתם עם הרכב. במצב כזה יש לכם שלוש אפשרויות- להזמין גרר למוסך, לנסות להתניע את הרכב על ידי כבלים ולנסוע למוסך, או האפשרות הקלה, המהירה והפשוטה ביותר- להזמין שירותי החלפת מצבר עד הבית.

שירותים אלה מגיעים אליכם עד הבית, לעבודה, למכולת או לאן שתבחרו. עם שירות החלפת מצבר יגיעו אליכם מכונאים מיומנים להם יהיו מספר מצברים שונים ברכבם. 

כאשר איש המקצוע יגיע, הוא קודם כל יבדוק את המצבר ויבחן האם התקלה באמת במצבר. אם התקלה לא במצבר, המכונאי ינסה לפתור אותה אך לא תמיד יוכל ואז יפנה את התקלה למוסך. 

במידה שהתקלה במצבר איש המקצוע יחליף אותו עבורכם. 

מצבר למאזדה 3- גורמים לבחירת מצבר

כפי שהבנו, קיימים מצברים מסוגים שונים, של חברות שונות ובגדלים שונים. אז כיצד תתאימו מצבר למאזדה 3? ישנם מספר גורמים לבחירת מצבר-

  • המנוע- הדבר הראשון והחשוב ביותר שיעזור לכם לבחור את המצבר הוא סוג המנוע. המצבר צריך להתאים למנוע של הרכב, לנפח המנוע ולעוצמה שלו. נפח המנוע ישפיע על קיבולת המצבר הדרושה מבחינת אמפר. מומלץ להתייעץ עם יבואן הרכב או ספר הרכב בנוגע לאמפר/ שעה ועמידות המצבר בפריקה. 
  • מידות הרכב- חשוב להתאים את המצבר לרכב גם מבחינת המידות החיצוניות שלו. 
  • התאמה למדינות חמות- דבר חשוב מאוד בעת רכישת מצבר חדש, הוא לוודא כי הוא מתאים לשימוש במדינות חמות. מצבר המותאם למדינות חמים דורש ריכוז חומצה נמוך יותר. 
  • מצבר בעל עמידות גבוהה בפריקות עמוקות ובעל עמידות בפני רעידות של הרכב. 
  • המחיר- המחיר של המצבר תלוי בגורמים שונים כמו סוג המצבר, הגודל שלו, החברה היצרנית ועוד. ההמלצה שלנו היא לבחור במצבר איכותי שיישמר לכם לאורך זמן. שימו לב שברוב המקרים המחיר של המצבר יכלול בתוכו גם את מחיר ההחלפה של המצבר. 
  • החברה היצרנית- קיימות חברות יצרניות רבות למצברים. ההמלצה שלנו היא לבחור באחת מהחברות שנפ, ולטה, ורטה ובוש. 
  • המלצת המוסך- תמיד תוכלו ללכת ולהתייעץ עם אנשי מקצוע איזה מצבר הכי טוב בשבילכם. 
  • אחריות- חשוב לרכוש מצבר שמגיע עם אחריות. האחריות המינימלית למצבר היא 12 חודשים, אך יש חברות שמציעות אחריות ארוכה יותר. אל תתפשרו על אחריות בעת רכישת מצבר חדש. 
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!