מצבר לפי רכב

צרו איתנו קשר

לפני שאתם רצים לקנות מצבר חדש, עליכם לוודא שהמצבר באמת התרוקן או שהוא הבעיה בכלל. הבדיקות שאפשר לעשות באופן עצמאי הן וידוא שהחיבורים אינם רופפים ובדיקת טעינה. רכב לא מניע יכול לנבוע לא רק מהמצבר, אלא גם מהאלטרנטור, מהמנוע עצמו ועוד. אם בכל זאת גיליתם שהבעיה נמצאת במצבר, יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון כדי להבטיח שתקבלו את המצבר לפי רכב באופן תואם.

הכנות לפני החלפת מצבר

  1. ספר הרכב – בכל ספר רכב מצוין המידע הרלוונטי להחלפת מצבר. עיינו בספר הרכב כדי לוודא שאתם מקבלים את סוג המצבר

    לאחר שהתאמנו את מצבר לפי רכב, כל מה שנותר לנו הוא להתחיל בנסיעה. אורך חיים של מצבר ינועו בין שלוש שנים לחמש שנים

    המתאים ביחס לגודל המצבר, גובה אמפר והיכולות של המנוע.

  2. סוגי מצברים – קיימים סוגים שונים של מצבר, חלקם מעופרת, חלקם מג'ל, סוללות ליתיום-יון ועוד. וודאו האם הסוללה מותאמת לרכב חשמלי או היברידי, והאם אתם צריכים סוללה מותאמת ל-Stop&Start. רוב הסוללות המודרניות הן עופרת חומצה ללא צורך בתחזוקה. סוללות אלו לרוב יהיו זולות יותר מאשר סוללות AGM ואורך חייהן נע בין שלוש שנים לחמש שנים.
  3. אמפר – כל מצבר חייב לכלול הפעלה בתנאי אקלים שונים. עליכם לוודא שגובה האמפר מותאם גם למעלות נמוכות (למרות שבארץ זה פחות קריטי). בימי החורף המצבר עובד קשה מכיוון שהוא מתקרר ולכן, עליכם להתאים את גובה האמפר גם ביחס לתנאי אקלים קיצוניים – נתון זה מצוין בספר הרכב.
  4. אחריות – האחריות יכולה להשתנות בין יצרן ליצרן. חלק מהאחריות כולל החלפה של המצבר ללא עלות (לאורך תקופת האחריות), ואילו אחריות אחרת יכולה להציע החזר חלקי. וודאו בדיוק מה האחריות כוללת לפני שאתם מחליפים מצבר. לרוב האחריות תנוע בין 12 חודשים ל-24 חודשים.

מצבר לפי רכב – מחיר

המחיר של המצבר נקבע יחס לגובה המאפר ובהתאם לרכב המיועד. רוב המצברים של חברת שנפ, וולטה, בוש וורטה (היצרניות המובילות) ינועו בטווח של 400 עד 900 ש"ח. מצברי ליתיום יון יכולים להגיע גם למחיר של כמה אלפי שקלים וכמו כן גם מצברי סטופ אנד סטארט.

 

מצבר לפי רכב – טיפים לשמירה על המצבר

לאחר שהתאמנו את מצבר לפי רכב, כל מה שנותר לנו הוא להתחיל בנסיעה. אורך חיים של מצבר ינועו בין שלוש שנים לחמש שנים, עבור סוללות ליתיום יון תקופת השימוש יכולה גם להגיע למעל 10 שנים. עם זאת, ללא תחזוקה נכונה אורך חיי המצבר לא יגיע למיצוי. לפניכם מספר טיפים לשמירה על אורך חיי המצבר:

  1. תאריך תפוגה – כאשר אתם בוחרים מצבר יש לוודא מהו תאריך התפוגה של המצבר. אם תאריך התפוגה נמוך מאורך חיי המצבר (עד חמש שנים), יש לחשוב פעמיים לפני רכישה.
  2. תאריך ייצור – על גבי כל מצבר מופיע תאריך ייצור אשר משקף את הזמן בו יוצר המצבר. אם המצבר יושב זמן רב על המדף ייתכן ויהיו בו פגמים. ההמלצה היא לבחור מצבר עם תאריך ייצור של עולה על חצי שנה.
  3. שמירה בשוטף – כל פעם שאתם מגיעים לטיפול שגרתי לרכב, בקשו מבעל המקצוע לבחון את המצבר בנוסף – זה אמור להיות חלק מהטיפול ואין צורך בתשלום נוסף. במהלך הבחינה בודק בעל המקצוע את יחס הוולט והאמפר של המצבר, בודק האם ישנם סדקים והאם החיבורים תקינים.
  4. הנעה – טיפ זה חשוב במיוחד לימי החורף. במקרים בהם אתם טסים לחו"ל, לא משתמשים ברכב לתקופה העולה על יומיים אנחנו ממליצים לכם לדאוג להניע את הרכב לפחות אחת ליומיים עד שלושה.
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!