מצבר לרכב היברידי

צרו איתנו קשר

רכב היברידי הוא רכב שמשתמש גם בצריכת חשמל וגם בצריכת בנזין. מצבר לרכב היברידי שונה ממצברי עופרת סטנדרטיים, המצבר דורש פריקה שונה מכיוון שהוא מטעין את עצמו ומחדש את האנרגיה. עלות המצברים בהתאם, המחירים נעים בטווחים רחבים יותר ועשויים להגיע גם לאלפי שקלים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על מצבר לרכב היברידי.

מהו מצבר לרכב היברידי?

מצבר לרכב היברידי הוא מצבר שונה מהמצבר הסטנדרטי שאנו מכירים. המאפיין העיקרי של מצבר לרכב היברידי הוא טעינה ופריקה קבועה, ככה המצבר עובד פחות קשה וחוסך בהוצאות דלק. רכב היברידי יכול לעבוד על חשמל או על בנזין בהתאם לבחירה שלכם. מצבר היברידי טוב יכול לשרוד חמש שנים ולעיתים גם יותר, זאת בהשוואה למצבר סטנדרטי שיחזיק בממוצע בין שלוש לחמש שנים.

כמה עולה מצבר לרכב היברידי?

החלפת מצבר לרכב היברידי יכולה להיות יקרה. מכוניות היברידיות צוברות פופולריות בארץ ובעולם והם עונות על צריכת דלק נמוכה.המאפיין העיקרי של מצבר לרכב היברידי הוא טעינה ופריקה קבועה קיימים סוגים שונים של מצבר לרכב היברידי כאשר המחירים מתחילים מאזור ה-700 ש"ח ועשויים להגיע גם לאלפי שקלים להחלפת המצבר. היתרון המהותי של מצבר לרכב היברידי הוא תוחלת החיים שהיא לעיתים כפולה פי שלושה מאשר מצבר סטנדרטי. המחיר למצבר תלוי במספר גורמים: יצרן המצבר, אמפר, מתח חשמלי, עלויות התקנה וסוג הרכב.

המצברים הפחות יקרים שייכות לחברות המוכרות כמו חברת שנפ, וורטה, וולטה וחברת בוש. לרוב תוכלו למצוא מצבר לרכב היברידי אצל חברות אלו בשיעור של החל מ-700 ש"ח. כאשר אתם רואים מצבר היברידי במחיר זול משמעותית מהמחירים שציינו יש לוודא מי אחראי על ייצור המצבר, תוקף המצבר, תאריך ייצור והאם מדובר על מצבר יד שנייה או מצבר חדש מהחברה.

ככה תשמרו על מצבר לרכב היברידי:

טמפרטורה – אורך החיים של המצבר נקבע הרבה לפי טמפרטורת הסוללה. אם המצבר מגיע לטמפרטורה גבוהה, יש להקטין את מתח הטעינה. כדי לשמור על טמפרטורה תקינה דאגו לכך שפתח האוורור תמיד יהיה נקי וללא שום אובייקטים שעשויים לחסום אותו.

לחות – פתחי האוורור הם מעולים לוויסות הטמפרטורה, אך יש לדאוג לכך שלא יגיעו נוזלים דרך פתחי האוורור. ברגע שיש לחות לצד המצבר זה עלול להוביל לנפילת מתח ואז יש להחליף סוללה או לשפץ את הסוללה הקיימת.

חניה – דאגו לחנות את הרכב במקום מוזל. בישראל ברוב ימות השנה הטמפרטורה חמה ויש לשמור על הסוללה קרה. לכן, רצוי ככל הניתן להחנות את הרכב במקום מוצל ומקורה. כמובן שיש היום רכבים מתקדמים שיכולים לווסת את גובה הטמפרטורה כאשר היא מתחממת על ידי נסיעה תחילה במנוע בנזין וכאשר הסוללה מגיעה לקירור ניתן להחליף לנסיעה חשמלית.

החלפת מצבר לרכב היברידי

לפני שאתם רצים להחליף מצבר לרכב היברידי, יש לבחון היטב האם ניתן לשפץ את המצבר. מצברים לרכבים חשמליים והיברידיים הם מצברים עם אורך חיים ממושך יותר שעשוי גם להגיע לכ-10 שנים ומעלה (בהתאם לדגם ספציפי). לכן, לפני שאתם רצים להחליף מצבר יש לוודא האם ניתן לתקן את המצבר הנוכחי, לטעון אותו בסוללה ניידת ועוד פתרונות שונים. כמו כן, לפני שאתם מספידים את המצבר יש לבחון האם המצבר הוא מקור התקלה הוא שיש מקור תקלה אחר. כדי לענות על כל השאלות האלה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לבעל המקצוע הנכון.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!