מצבר מתרוקן בלילה

צרו איתנו קשר

מצבר מתרוקן בלילהמצבר מתרוקן בלילה

כמו כל סוללה שצריכה מטען שיטעין אותה, כך גם המצבר שלנו. רק שבמקרה הזה, בשונה ממרבית הסוללות קיים שוני באופן הטעינה שלו. לצורך העניין, נערוך השוואה בין המצבר לבין סוללת הטלפון שלנו. סוללת הטלפון, נטענת בכל מצב, בין אם אתם משתמשים בטלפון שלכם ובין אם לא, סוללת המצבר נטענת רק כאשר מנוע הרכב דולק. ובדומה לטלפון שלכם, אם הסוללה תהיה מרוקנת או שתיווצר בה בעיה כזו או אחרת במטען שלה, הטלפון יכבה באותו רגע. ממש כמו המצבר, האוטו שלנו יגיע למצב של חוסר תפקוד מוחלט.

 

ראשית נסביר מה הוא המצבר ומה תפקידו ברכב שלנו

המצבר הוא לב הרכב, הוא אחראי על כל המערכות השונות ברכב המופעלות על ידי חשמל. כגון: פנסים, רדיו, מזגן, מגבים, חלונות ותאורה. 

מכיוון שאנו לא יודעים באיזה מצב יתפוס אותנו כיבוי הרכב, החל מפתיחת היום בדרכנו לעבודה או לסידורים חשובים ועד אמצע הלילה רחוק מהבית, לכן, במידה של הידלקות נורת המצבר בלוח המחוונים, המתריעה על היווצרות תקלה במצבר או באלטרנטור המטעין אותו, בדקו את מקור התקלה במהירות האפשרית מכיוון שזה רק עניין של זמן עד שהרכב שלכם יגיע להשבתה מוחלטת. לעיתים הדבר יכול לקרות בעוד מספר קילומטרים בודדים. 

גורמים אפשריים להתרוקנות המצבר בלילהמצבר מתרוקן בלילה- גורמים אפשריים להתרוקנות המצבר בלילה

מכיוון שהאלטרנטור מטעין את המצבר רק כאשר הרכב עובד, השארת אחת או יותר מהמערכות החשמליות דולקות בזמן שהמנוע כבוי, הינה הגורם העיקרי להתרוקנות המצבר.

  • השארת פנסי הרכב דולקים- מספיק ששכחתם את פנסי הרכב דולקים ונזכרתם בדבר רק לאחר מספר שעות, שלא נדבר על כל הלילה, סבירות גבוהה שהמצבר שלכם יגיע למצב של התרוקנות ולעיתים אפילו מוחלטת.
  • השארת מזגן פועל- מכירים את זה שבימים חמים אתם יושבים ברכב כבוי ומחכים למישהו שיסיים את סידוריו ופשוט לא מצליחים לנשום מהחום המייגע? בואו נודה באמת, רובנו מכירים את התופעה הזאת, ואפילו חושבים שמצאנו לה פתרון. בלי לחשוב פעמיים אנו מדליקים את המזגן ויושבים נינוחים מבלי שהמחשבה על המצבר מעסיקה אותנו. אך מסתמן כי הפתרון שמצאנו גורם למצבר שלנו לעבוד בלי שיהיה מה שיטעין אותו ואם נשב ככה הרבה זמן, המצבר שלנו עלול להתרוקן לגמרי עד כדי מצב של חוסר תפקוד.

במקרים אלו, אם המזל איתכם, התנעת הרכב בעזרת כבלים תעזור להחזיר את המצבר שלכם לחיים, אך אם המזל פחות בעדכם והמצבר שלכם שבק חיים, תצטרכו להחליף אותו לאחד חדש.

גיל המצבר הוא פרמטר נוסף המאפשר התרוקנות של המצבר בלילה. גם מצברים של חברות המוכרות כאיכותיות ומותקנים לרכבים המטופלים בצורה הטובה ביותר, בסופו של דבר ״ימותו״ עם הזמן. כמובן שברכבים מסוג זה הדבר לא יקרה בפתאומיות, אלא בזמן ממושך ובאמצעות הידלקות נורות האזהרה שיתריעו לכם על תקלות אפשריות לפני מועד כיבוי הרכב.

חשוב לזכור שאורך חיי המצבר נע בין שנתיים לארבע שנים, אך על ידי ביצוע בדיקות שגרתיות מדי זמן מה וטיפול מקיף, המצבר יכול להגיע לשיאו ולחיות אפילו חמש שנים.

מצבר מתרוקן בלילה- ריכזנו עבורכם מספר טיפים לשמירה על אורך חיי מצבר הרכב שלכם

    • שכחה- תחילה, עלינו לזכור כי השארת המערכות הצורכות חשמל ברכב שלנו תלויה אך ורק בנו. מחובתינו הראשונית בדאגה למצבר שלנו, אנו צריכים לזכור לכבות את הרכב במלואו, לא לשכוח מהפנסים ומהתאורה בפנים הרכב בכל יציאה מהרכב שלנו.
    • תשומת לב מלאה לנורות בלוח המחוונים- הנורות בלוח המחוונים נועדו על מנת להתריע לנו על תקלות אפשריות הקיימות ברכב שלנו. אך בואו נודה באמת, רובנו לא מייחסים אליהן חשיבות רבה כל כך, והדבר מתבטא בהתעלמות כמעט מוחלטת וציפייה לכך שיעלמו מעצמן ויפה שעת אחת קודם. אולי זה קורה מסיבה שקיימות נורות מוזרות שאנחנו אפילו לא מכירים, או שזה פשוט נובע מהצורך של המוח שלנו להדחיק את הטיפול ברכב שלנו מהסיבה שאולי הנורה באמת תיעלם. אך שימו לב, כאשר נורת המצבר נדלקת, עלינו לחפש ולהבין מהו מקור הבעיה עליה היא מתריעה ולתקנה מהר ככל הניתן.
    • בדיקת מים- ערכו מדי פעם בדיקת מים שגרתית וודאו כי יש למצבר מספיק מים ומלאו במידת הצורך (שימו לב, מילוי המים מתבצע על ידי מים מזוקקים בלבד!). מילוי המים חשוב בשל תפקידו לשמור על מנגנון הקירור של המצבר. מה זה אומר? בכל פעם שהטמפרטורות נהיות גבוהות, המים מקררים את המצבר באופן אוטומטי ובכך נמנעת רתיחת המצבר. בהיעדר תפקוד המנגנון, או במצב של חוסר במים, מנגנוני החשמל המופעלים על ידי מחשב הרכב עלולים להגיע להרס מיידי ומוחלט. 
    • בדיקה כללית- על מנת לשמור על אורך חיי המצבר שלכם, רצוי לקחת אותו פעם בשלושה- ארבעה חודשים לחשמלאי רכב מוסמך כדי שיערוך לרכב שלכם בדיקות כלליות בכלל ובדיקת מצבר בפרט. בדיקות אלה חשובות מכיוון שחשמלאי מוסמך ידע לראות תקלות הקרבות לבוא גם אם הנורה עדיין לא נדלקה, וידע להכווין אתכם כיצד לפעול במקרה כזה.
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!